• سه‌شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 93030602838
  • منبع : مطبوعات

شب ایران‌شناس آلمانی برگزار می‌شود

شب ایران‌شناس آلمانی برگزار می‌شود

شب «هاید ماری کخ» ایران‌شناس به همت مجله‌ی بخارا و با همکاری بنیاد فرهنگی - اجتماعی ملت، مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه‌ی پژوهشی ایرج افشار برگزار می‌شود.

شب «هاید ماری کخ» ایران‌شناس به همت مجله‌ی بخارا و با همکاری بنیاد فرهنگی - اجتماعی ملت، مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه‌ی پژوهشی ایرج افشار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «هاید ماری کخ» در 17 دسامبر 1943 میلادی در شهر ماربورگ آلمان به دنیا آمد. او از 1963 تا 1966 به تحصیل در رشته‌ی آموزش با گرایش اصلی ریاضی پرداخت و تا 1972 به‌عنوان معلم در شهر هانوور مشغول به کار بود. تحصیل در رشته‌ی ایران‌شناسی را از 1972 در دانشگاه گوتینگن آغاز کرد و در 1976 به دریافت دکتری موفق شد. موضوع پایان‌نامه‌ی کخ «شرایط مذهبی زمان داریوش براساس تحقیقات انجام‌شده بر کتیبه‌های هخامنشی» بود.

پروفسور «هاید ماری کخ» در کنار رشته‌ی اصلی خود به تحصیل در رشته‌های باستان‌شناسی کلاسیک، تاریخ هنر بیزانس و باستان‌شناسی مسیحی نیز رو آورد. او پس از آن، به تدریس ایران‌شناسی و باستان‌شناسی آسیای نزدیک در دانشگاه گوتینگن مشغول شد و از سال 1986 نیز در رشته‌ی اقتصاد و مدیریت دوران هخامنشیان در دانشگاه فیلیپس ماربورگ به تدریس پرداخت. او از سال 1995 به‌عنوان استاد ایران‌شناسی در زمینه‌ی تاریخ کهن در دانشگاه ماربورگ تدریس می‌کند.

پروفسور کخ یکی از پنج دانشمندی است که در زمینه‌ی «تاریخ ایلام قدیم» تحقیقات گسترده انجام داده و از علایق خاص او، هنر اسلامی و بویژه معماری و هنر سرامیک است.

پروفسور گونترام کخ، کارلو چرتی، حکمت‌الله ملاصالحی، لیلا مکوندی، مهرداد ملک‌زاده و علی دهباشی در شب «هاید ماری کخ» سخن خواهند گفت و فیلمی مستند از هرمز امامی به‌نمایش درخواهد آمد.

زمان اجرای این مراسم، هشتم خردادماه (29 ماه مه 2014) ساعت 5 عصر در خیابان ولی‌عصر (عج)، سه‌راه زعفرانیه، خیایان عارف‌نسب، شماره‌ی 12 خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha