• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93022013211
  • منبع : مطبوعات

بیانیه مجمع فیلم‌سازان درباره برخی حواشی این روزهای سینما

بیانیه مجمع فیلم‌سازان درباره برخی حواشی این روزهای سینما

مجمع فیلمسازان سینمای ایران درباره‌ی مناقشات اخیر درمیان برخی از اعضای صنوف سینمایی بیانیه داد.

مجمع فیلمسازان سینمای ایران درباره‌ی مناقشات اخیر درمیان برخی از اعضای صنوف سینمایی بیانیه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است: «در روزها و هفته‌های اخیر افکار عمومی شاهد بروز مناقشاتی میان برخی گرایشات صنفی در سینما بوده که نگرانی علاقمندان سینمای ایران را موجب شده است. مجمع فیلمسازان سینمای ایران که تنها تشکل تهیه‌کننده/کارگردانان فعال در خانه سینماست، بر این باور است که مناقشات پیشین و درگیری‌های موجود نتیجه‌ای جز دور افتادن اهالی سینما از حل مسائل واقعی صنفی و دامن زدن به سوء استفاده‌ها و ترویج بداخلاقی‌ها نداشته است.

مجمع ما، همچنان بر مواضع همیشگی خود مبنی بر احترام به سلایق متفاوت پافشاری کرده و از همه گرایشات متخاصم تقاضای اکید دارد که به سمت مذاکره، تعامل و گفت‌وگوهای گره‌گشا حرکت کنند و از توسل به حاشیه سازی، تهمت، افترا، بدگویی، جدا بپرهیزند و نگاه تیزبین خود را متوجه آسیب شناسی و ارائه راه حل برای معضلات در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری، تولید، توزیع، نمایش، ممیزی و در یک کلام بازار بی‌سر و سامان محصولات فرهنگی بنمایند.

این مجمع ریشه‌ها و زمینه‌های مخاصمات موجود را می‌شناسد و از تاریخچه آنها مطلع است و شاهد آثار ویرانگر انحصارطلبی، باندبازی، رانت‌خواری و بی‌توجهی به مشکلات واقعی سینمای ایران بوده و ادامه‌ی این مناقشات را جز ابزاری برای انحراف افکار عمومی از سوء استفاده‌ها نمی‌داند. به همین دلیل به همه‌ی نیروهای اثر گذار در معادلات سینمایی و صنفی توصیه می‌کند از هر گونه گرایش متکی به حذف دیگری پرهیز کنند.

مجمع ما ضمن حفظ استقلال خود آمادگی آن دارد که با همه‌ی طرفهای درگیر به گفت و گو بنشیند و زمینه‌های لازم برای همکاری در حل مشکلات اصلی سینما را فراهم آورد.»

به گزارش ایسنا، در آستانه شب کانون کارگردانان سینمای ایران برخی حواشی و نقل‌قول‌ها در رسانه‌ها باعث بوجود آمدن بحث‌هایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha