• جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93020502938

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

وظیفه صداوسیما نظارت بر ایرانی یا خارجی بودن کالاهای تبلیغی در تلویزیون نیست

وظیفه صداوسیما نظارت بر ایرانی یا خارجی بودن کالاهای تبلیغی در تلویزیون نیست

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر انجمن تولید‌کنندگان برنج اعتراضی به تبلیغ برنج های وارداتی به عنوان برنج ایرانی دارد باید به دادستان مراجعه و اعتراض خود را قضایی کنند تا از تبلیغ این کالا جلوگیری شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر انجمن تولید‌کنندگان برنج اعتراضی به تبلیغ برنج های وارداتی به عنوان برنج ایرانی دارد باید به دادستان مراجعه و اعتراض خود را قضایی کنند تا از تبلیغ این کالا جلوگیری شود.

سید حسین معروف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ تبلیغ کالاهای وارداتی به اسم کالای ایرانی در صدا‌وسیما اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های تلویزیون در دنیا تبلیغات است. یعنی رسانه‌های ملی باید درآمد‌های خود را از محل تبلیغات جبران کنند.

وی ادامه داد: بازاریابی برای کسب درآمد از سوی تلویزیون و رسانه‌ ملی امری عادی است، لذا خرده‌گرفتن به رسانه ملی برای تبلیغ کالاهای وارداتی با عنوان کالای ایرانی جایز نیست.

معروف با اشاره به این‌که نظارت و صحت و سقم کالاهایی که در رسانه ملی تبلیغ می‌شود جزو وظایف دستگاه‌های نظارتی است نه تلویزیون، گفت: متاسفانه تولید‌کنندگان داخلی به موضوع تولید ملی اهمیتی نمی‌دهند و فقط زمانی شعار تولید ملی را می‌دهند که پای فروش کالاهای خودشان در میان باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از این‌که تولید‌کننده‌ای که مدعی مصرف کالاهای ایرانی است خودش سوار خودروی ملی نمی‌شود یا از لوازم خانگی تولید داخل استفاده نمی‌کند، گفت: نمی‌شود که برای تولیدات خودمان تولید ملی را فریاد بزنیم ولی برای مصرف خودمان توجهی به آن نداشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که تولید ملی را نباید تولید شخصی خودمان بدانیم، اظهار کرد: از سوی دیگر نظارت بر ایرانی یا وارداتی بودن کالاهایی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود ربطی به صدا‌وسیما ندارد و این موضوع به حوزه‌های قضایی باز می‌گردد.

او خاطرنشان کرد: اگر تبلیغ کالایی در تلویزیون دروغ است دادستان باید به این موضوع ورود پیدا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این‌که اگر تخلفی انجام می‌شود دستگاه‌های نظارتی نظیر قوه قضاییه، وزارتخانه‌های متولی و انجمن‌ها و تشکل‌های مربوطه باید ورود پیدا کنند بیان کرد: به‌طور مثال اگر انجمن تولید‌کنندگان برنج اعتراضی به تبلیغ برنج های وارداتی به عنوان برنج ایرانی دارد باید به دادستان مراجعه و اعتراض خود را قضایی کنند تا از تبلیغ این کالا جلوگیری شود.

معروف در پایان گفت: ابزار پیش‌گیری باید در اختیار دستگاه‌های نظارتی بوده و این دستگاه‌ها باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از تخلفات ورود پیدا کرده و تا زمانی که عامل تخلف شناسایی نشود، این روند هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha