• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93020905657

تبلیغ کالاهای خارجی به اسم ایرانی

حاجی‌بابا: سازمان حمایت مقصر است

حاجی‌بابا: سازمان حمایت مقصر است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی با نام کالای ایرانی بر عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده که متاسفانه این سازمان در این زمینه سکوت کرده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی با نام کالای ایرانی بر عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده که متاسفانه این سازمان در این زمینه سکوت کرده است.

محسن حاجی‌بابا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعتراض به عملکرد سازمان حمایت نسبت به نظارت بر پخش پیام‌های بازرگانی و صحت و سقم آن ها در رسانه ملی گفت: رسانه ملی نسبت به سرمایه‌گذاری و تولید داخل کم توجه است.

وی ادامه داد: معمولا تمامی ثروتمندان و تولیدگران و کارخانه داران در رسانه ملی کلاهبردار معرفی می شوند و همین موضوع باعث شده که عامه مردم نسبت به این قشر نگاه منفی داشته باشند.

او با بیان این‌که در پیام های بازرگانی نیز این اتفاق رخ داده ولی به هیچ عنوان کالای خارجی نباید تبلیغ شود بیان کرد: تولید و صادرات هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است و این دو ستون‌های اقتصاد کشور هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که تولید و صادرات ابتدا باید در بازارهای داخلی جایگاه تثبیت شده‌ای داشته باشند، بیان کرد: ولی تبلیغ کالاهای خارجی تحت عنوان کالاهای ایرانی باعث می شود که این دو بازار داخلی هم نداشته باشند.

وی با اشاره به این‌که تبلیغات کالاهای خارجی چه با عنوان کالای خارجی و چه با عنوان کالای ایرانی به تولید داخل لطمه می زند خاطرنشان کرد: متاسفانه مراجع رسیدگی به این موضوع نیز سکوت کرده اند. به طور مثال در تبلیغ کالایی عنوان می‌شود که 15 درصد تخفیف برای فروش کالا در نظر گرفته شده ولی هیچ کس سوال نمی کند که روی آن کالا چقدر سود کشیده شده که حتی با اعمال 15 درصد تخفیف باز هم برای فروشنده سود به جای می‌ماند.

حاجی‌بابا با تاکید بر این‌که سازمان حمایت باید به عنوان مرجع حمایت از تولیدکنندگان به این موضوع ورود پیدا کند گفت: متاسفانه سازمان حمایت تاکنون سکوت کرده و نظارتی بر کالاهای خارجی که با نام کالای ایرانی تبلیغ می شوند به عمل نیاورده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پایان با اشاره به این‌که سازمان حمایت باید از صداوسیما بخواهد که چرا چنین عملکردی در تبلیغ کالاها دارد گفت: متاسفانه در کشور ما عملا کاری برای حمایت از تولید نمی‌شود و حتی در چنین مواردی که تبلیغ کالای خارجی ممنوع است راهی برای انجام آن پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha