• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93013012150
  • خبرنگار : 71413

شمارش معکوس هواداران برای خرید کتاب جدید «موراکامی»

شمارش معکوس هواداران برای خرید کتاب جدید «موراکامی»

طرفداران آثار «هاروکی موراکامی» تا نیمه‌شب جمعه در صف ایستادند و برای خرید اولین مجموعه داستان این نویسنده‌ی ژاپنی طی 9 سال گذشته ثانیه‌شماری کردند.

طرفداران آثار «هاروکی موراکامی» تا نیمه‌شب جمعه در صف ایستادند و برای خرید اولین مجموعه داستان این نویسنده‌ی ژاپنی طی 9 سال گذشته ثانیه‌شماری کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صف کشیدن تا نیمه‌شب پشت درِ کتابفروشی‌ها برای خرید اثر جدید هاروکی موراکامی دیگر جزو عادات مرسوم هواداران این نویسنده‌ی ژاپنی شده‌، این‌بار اما تعدادی از این کتاب‌دوستان حوالی کتابفروشی «کینوکنیا»ی توکیو تجمع کردند و ساعتی را برای شمارش معکوس زمان رسمی فروش «مردان بدون زنان» تنظیم کردند.

موراکامی از 9 سال پیش تاکنون هیچ مجموعه داستان کوتاهی را منتشر نکرده است. «مردان بدون زنان» شامل پنج داستانی است که پیش از این در نشریات به چاپ رسیده است. داستان جدیدی هم در کنار این پنج اثر گنجانده شده است.

تیراژ نخستین چاپ این کتاب 300 هزار نسخه است که رقم قابل توجهی برای یک مجموعه داستان به حساب می‌آید.

خالق «کافکار در کرانه» در سال 2005 مجموعه داستان کوتاهی را با نام «داستان‌هایی عجیب از توکیو» به بازرا کتاب عرضه کرد. مجموعه داستان جدید موراکامی به صورت آنلاین نیز در اختیار کتاب‌دوستان قرار خواهد گرفت.

موراکامی

به گزارش فرانس پرس‌، «سورکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفرش» جدیدترین رمان موراکامی است که آوریل سال گذشته راهی پیشخوان کتابفروشی‌های ژاپن شد.

کتاب‌های موراکامی 65 ساله که بیشتر سبک سورئال دارند به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات برسرزبان‌ها می‌افتد اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است.

هاروکی موراکامی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر است که «کافکا در کرانه»، «جنگل نروژی» و«1Q84» از معروفترین کتاب‌هایش هستند. وی اخیرا با آخرین کتاب خود «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفرش» بار دیگر شوری در دنیای نشر و ترجمه به پا کرد. کتابفروشی‌های ژاپن برای فروش این رمان تا چند روز به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند و بسیاری از ناشران خارجی برای خرید حق چاپ ترجمه‌ی این اثر با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha