• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93011805025
  • خبرنگار : 71219

گفت‌وگوی ایوبی با سینماگران درباره مسافران کن، اولویت‌های فیلم‌سازی و یارانه‌ها

گفت‌وگوی ایوبی با سینماگران درباره مسافران کن، اولویت‌های فیلم‌سازی و یارانه‌ها

رییس سازمان سینمایی در دیدار با سینماگران گفت: امروز درخواست دولت از سینما این است که تلاش کند تا یارانه‌ها به نیازمندان برسد. هم‌چنان که این موضع درخواست مردم نیز هست.

رییس سازمان سینمایی در دیدار با سینماگران گفت: امروز درخواست دولت از سینما این است که تلاش کند تا یارانه‌ها به نیازمندان برسد. هم‌چنان که این موضع درخواست مردم نیز هست.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الله ایوبی عصر امروز (دوشنبه 18 فروردین‌ماه) در خانه سینما حضور یافت و با جمعی از سینماگران دیدار نوروزی کرد و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

او با حضور در تالار سیف‌الله داد خانه سینما با بیان این که امیدوارم سالی پرکار و پرنشاط داشته باشیم، تاکید کرد: آن چه که اخیرا در عرصه تولید فیلم‌های سینمایی به عنوان اولویت‌هایی اعلام شده، به هیچ وجه دستوری و بخشنامه‌ای ندارند.

ایوبی هم‌چنین گفت: امیدواریم هم‌چنان حضور سینمای ایران را در جشنواره‌های خارجی شاهد باشیم چون به قدرت سینمای ایران ایمان دارم. باید پیام عشق و دوستی را به زبان هنر به دنیا اعلام کنیم.

رییس سازمان سینمایی در این راستا با اشاره به جشنواره فیلم کن اظهار کرد: در جشنواره کن امسال قرار نیست جمع زیادی از مدیران سینمایی بروند بلکه بخشی از مدیران بین‌الملل حضور خواهند داشت و به جز آن‌ها کسانی که فیلم‌های‌شان در جشنواره‌های فجر، سینما حقیقت و کوتاه برتر بود و نیز فیلم‌های برتر بخش مردمی جشنواره فجر به عنوان سفیران سینمای ایران در جشنواره کن حضور خواهند داشت.

ایوبی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز درخواست دولت از سینما این است که در موضوع یارانه‌ها همراهی کند چون قرار نیست کسانی که نیازمند نیستند، یارانه بگیرند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که بیش از سه ساعت به طول انجامید، تعدادی از بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما و نیز جمع بسیاری از اهالی قدیمی سینما که مدت‌های طولانی است حضوری در این عرصه نداشتند، در خانه سینما حضور یافته بودند.

اجرای سخنرانی‌های انجام شده در این برنامه را حسین پاکدل برعهده داشت و به جز او، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، شادمهر راستین رییس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما، رضا کیانیان، مائده طهماسبی، علی دهکردی، فرشته طائرپور، داریوش فرهنگ، ابوالحسن داوودی، فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره خانه سینما و محمدعلی سجادی نیز مطالب مختلفی را درباره سینما، امنیت شغلی سینماگران و موضوع یارانه مطرح کردند.

هم‌چنین در این مراسم مسعود رایگان، فرهاد آییش، سیروس تسلیمی، احمد امینی، مجید مظفری، لاله اسکندری، امیر سمواتی، منوچهر محمدی، نازنین مفخم، علی روئین‌تن، محمد متوسلانی، مرتضی شایسته، حبیب رضایی، مجید برزگر، سیف‌الله صمدیان، محمدرضا شرف‌الدین، کامبوزیا پرتوی، محمد بزرگ‌نیا و... حضور داشتند.

علیرضا رضاداد، محمدرضا جعفری‌جلوه، حبیب ایل‌بیگی، محمد احسانی، لادن طاهری از مدیران سازمان سینمایی نیز حجت‌الله ایوبی را همراهی کردند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، محمدرضا صادق، مشاور ارشد رییس‌جمهور نیز حضور داشت.

مشروح دیدار رییس سازمان سینمایی با سینماگران، فردا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha