• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92112819470
  • خبرنگار : 71411

تاکید جنتی بر رفع نگرانی مراجع برای اکران فیلم رستاخیز

تاکید جنتی بر رفع نگرانی مراجع برای اکران فیلم رستاخیز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرانی‌های مراجع باید برای اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز رفع شود که این نگرانی‌ها به کارگردان فیلم نیز ابلاغ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرانی‌های مراجع باید برای اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز رفع شود که این نگرانی‌ها به کارگردان فیلم نیز ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی جنتی در حاشیه دیدار روسای جهانی کلیساها در جمع خبرنگاران

در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حاشیه‌های فیلم رستاخیز که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد، گفت: ما کم کم به این حاشیه‌ها عادت کرده‌ایم. ساخت این فیلم حدود هشت، 9 سال قبل آغاز شده و بیش از 90 درصد ساخت این فیلم قبل از تشکیل دولت جدید بوده است.

وی ادامه داد: این فیلم، فیلمی است که تاریخ عاشورا را روایت می‌کند و در عین حال دغدغه و نگرانی مراجع برای نشان دادن تاثیر حضرت عباس(ع) درست است و ما به نگرانی‌ها نیز احترام می‌گذاریم البته این نگرانی‌ها به کارگردان فیلم هم ابلاغ شده که باید آنها را مورد توجه قرار دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای اکران عمومی این فیلم باید این نگرانی‌ها رفع شود تا چهره حضرت عباس(ع) کاملا مشخص نباشد و یا هاله‌ای از نور چهره را فراگیرد چرا که قداست چهره ایشان باید محفوظ بماند.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد کاهش بودجه قرآنی در سال 93 گفت: نمی‌دانم که یک سوم این بودجه کاهش پیدا کرده است یا خیر، اما هر مقداری که مجلس بودجه برای ما تصویب کند سعی ما بر این است که این بودجه را براساس اولویت‌هایمان تقسیم کنیم بنابراین باید ابتدا اولویت‌ها در حوزه قرآنی مشخص شود تا بتوانیم از همین بودجه به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در مورد کتاب‌های زبان که دارای تصاویری مغایر با فرهنگ ما است؟ گفت: این کتاب‌ها ابتدا باید بررسی شود و به تدریج از نظر محتوا تغییراتی در آن ایجاد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان گفت که این کتاب‌ها مصداق جنگ نرم است؟ تصریح کرد: قطعا همین گونه است و یکی از نمادهای تهاجم فرهنگی می‌باشد این مساله یکی از مسائلی است که رهبری همیشه در بحث کتاب‌های زبان انگلیسی و تاثیراتی که ممکن است بر روی گفت‌وگو‌ها بگذارند، تاکید داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما ابتدا باید کتاب‌هایی که هماهنگ با فرهنگ‌مان است را منتشر کنیم و بعد برای جمع‌آوری آنها اقدام کنیم البته در این راستا همانطور که گفتم باید کتاب‌ها ابتدا دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha