• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 92112819737
  • منبع : فضای مجازی

هشدار استاد اخلاق درباره «رستاخیز»

هشدار استاد اخلاق درباره «رستاخیز»

یک استاد برجسته اخلاق با اشاره به تقدس‌زدایی و نمایش چهره حضرت عباس (ع) و فرزندان امام حسین (ع) در فیلم رستاخیز اظهار کرد: نمی‎توان از اینگونه اقدمات، به سادگی گذشت زیرا هر تصویر و نقشی نمی‌تواند گویای معنویت مقدسان باشد.

یک استاد برجسته اخلاق با اشاره به تقدس‌زدایی و نمایش چهره حضرت عباس (ع) و فرزندان امام حسین (ع) در فیلم رستاخیز اظهار کرد: نمی‎توان از اینگونه اقدمات، به سادگی گذشت زیرا هر تصویر و نقشی نمی‌تواند گویای معنویت مقدسان باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با ابنا با بیان اینکه مقام شامخ قمر بنی‌هاشم (ع) بسیار رفیع است، تصریح کرد: وقتی بخواهند پوریای ولی را هم نشان دهند اول قداستش و سپس قیافه‌اش را به نمایش می‌گذارند؛ چه برسد به شخصیتی همچون قمر بنی‌هاشم (ع) که اینقدر معنویتشان بالاست که به تصویر در نمی‎آید.

وی افزود: عوامل فیلم «رستاخیز» کار خلافی را مرتکب شده‎اند؛ ولو اینکه می‌گویند ما هزینه پرداخت کرده‌ایم. هر هزینه‎ای نیز متحمل شده باشند دلیلی برای توجیه این کار خلاف نمی‎شود. آنها وظیفه داشتند قبل از این ماجرا از مراجع معتبر و علمای شایسته سوال و تحقیق کنند.

نماینده سابق تهران و مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر تبعات منفی این فیلم در جامعه گفت: قطعا این تصویر و این فیلم آفت‌زاست و برای مسلمین امری خطیر است.

طباطبایی به عوامل فیلم «رستاخیز» هشدار داد: بنده بیم آن دارم که قداست‌زدایی از قمر بنی‌هاشم (ع) و شیرخواره حضرت اباعبدالله (ع) نه‌تنها بر آن آقایی که اصرار دارد این موضوع باشد، بلکه آنانی که آن را ببینند و به خیال خودشان تصویر را زیبا تصور کنند عذاب نازل کند.

وی اضافه کرد: این عذاب معنایش چنین نیست که بیفتند و بسوزند و بمیرند. نه! عذاب الهی بر دل وارد می‎شود؛ یعنی دل‎ها تیره و چشم باطن کور می‌شود.

این استاد اخلاق با اشاره به آیه «لَهُم قُلُوبٌ لا یَفقَهُونَ بها ولَهُم أَعیُنٌ لا یُبصِرُونَ بها ولَهُمْ آذانٌ لا یَسمَعُونَ بها ...» اظهار کرد: این تقدس‌زدایی بدین معناست که آدم‌هایی که وارد این عرصه شدند امر خطیری را ضایع کردند و از بین بردند. خداوند نیز استعداد و هوش را از آنها می‎گیرد و آدم‏‌های بدبختی می‌شوند که قرآن می‏‌فرماید این جور آدم‌ها زمینه خطر، خزی و بدعاقبتی را برای خودشان فراهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من نه‌تنها تصویر کردن فرزندان معصومین (ع) - به خصوص حضرت علی‌اکبر (ع) و علی‌اصغر (ع) - بلکه به تصویر کشیدن هر کدام از بزرگان دینی جز ضایع کردن قدرت ایمانی و تقوایی آنها چیز دیگری در پی نخواهد داشت.

طباطبایی در پایان خطاب به عوامل فیلم «رستاخیز» گفت: اصالت هنرمند در این است که با هنر خود اعتقادات را تقویت کند. اینکه یک هنرمند فضایی برای ضعف اعتقادی ایجاد کند، نشان از ضعف و بی‌هنری اوست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha