• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92093020424
  • خبرنگار : 71021

چه سوالی گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف می‌کند؟

چه سوالی گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف می‌کند؟

یک تورگردان معتقد است: کارمندان برخی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، گردشگران خارجی را از آمدن به ایران منصرف می‌کنند!

یک تورگردان معتقد است: کارمندان برخی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، گردشگران خارجی را از آمدن به ایران منصرف می‌کنند!

سیروس اعتمادی - عضو جامعه‌ی تورگردانان ایران - به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: گروهی از گردشگران از یک کشور اروپای شرقی قرار بود به ایران سفر کنند که وقتی به سفارتخانه‌ی ایران در آن کشور رفتند تا ویزای خود را بگیرند، کارمند آن سفارتخانه یک سوال از این گردشگران می‌پرسد که همین پرسش آن‌ها را از آمدن به ایران منصرف می‌کند.

او ادامه داد: کارمند آن سفارتخانه پرسید، چرا به ایران می‌روید آنجا که امن نیست؟ گردشگران هم وقتی این حرف را از نماینده‌ی رسمی ایران شنیدند، نگران و دچار تردید شدند و درخواست خود را برای گرفتن ویزای ایران باطل کردند.

این تورگردان افزود: این موضوع را از گردشگران خارجی شنیده‌ام که برخی کارمندان سفارتخانه‌های ایران با حرف‌های ابهام‌آمیزی که درباره‌ی اوضاع امنیت در کشور ما می‌زنند، آن‌ها را نگران و مردد می‌کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ایران همچنان در هجوم تبلیغات منفی رسانه‌های غربی گرفتار است و ما در این شرایط به زحمت نظر گردشگران خارجی را نسبت به ایران تغییر می‌دهیم، آن‌وقت هنگام به نتیجه رسیدن زحمات‌مان با این اتفاق‌ها مواجه می‌شویم.

همچنین روایت تقریبا مشابهی را عباس پیرمرادیان - رییس جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی - از برخورد برخی کارمندان سفارتخانه‌های ایران با خارجی‌ها مطرح کرد و گفت: گردشگرانی از اروپا داشتیم که تعریف می‌کردند کارمند سفارتخانه‌ی ایران پیش از صدور ویزا، دلیل سفر آن‌ها را پرسیده و گفته بود، چرا در این اوضاع به ایران سفر می‌کنید؟ این حرف‌ها آن گردشگران را نگران و دچار تردید کرده بود.

او این حرف‌ها را در کارگروه مشترک پلیس مهاجرت ناجا و بخش صدور روادید وزارت امور خارجه با تورگردانان ایران که پاییز امسال برگزار شد، بیان و تأکید کرد: گردشگر نه جاسوس است و نه خائن، بلکه ارز به کشور وارد می‌کند. باید مشکلات این بخش حل شود.

کریمی - کارشناس امور روادید فرودگاهی در وزارت امور خارجه - هم در آن جلسه درباره‌ی نحوه‌ی برخورد کارمندان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با گردشگران خارجی، این‌طور توضیح داد: قبول دارم که برخورد و رفتار کارمندان سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های ایران با خارجی‌ها باید خوب باشد، اما این سوال را دارم که آیا کارمندان آژانس‌های گردشگری با مشتری‌های خود همیشه رفتار خوبی دارند؟ من خودم بارها برخوردهای نامناسبی را دیده‌ام.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۹-۳۰ ۱۳:۵۰

يكى نيست به اين آقا بگه كه آژانس گردشگرى كاملاً خصوصى هست و ضرر برخورد بدش با مشترى به خودش برميگرده اما كارمند سفارت داره به كل مملكت ضرر ميرسونه خواهش ميكنم با اين اظهارنظرهاتون ما رو مأيوس نكنيد