• سه‌شنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92061911601

پاسخ سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان به انتقادات

پاسخ سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان به انتقادات

محسن شیشه‌گرها به انتقادات مربوط به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا پاسخ داد.

محسن شیشه‌گرها به انتقادات مربوط به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا پاسخ داد.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: متاسفانه زمانی که از مسابقه‌های قهرمانی آسیا برگشتم متوجه شدم که اطلاع‌رسانی درستی درباره این رقابت‌ها انجام نشده و رسانه‌ها اخبار را اشتباه منتشر کرده‌اند به طور مثال در خبرها اعلام شده بود که ایران مقابل عربستان شکست خورده در حالی که تیم ملی جوانان هیچ بازی مقابل عربستان نداشته است.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره عملکرد جوانان در این مسابقه‌ها گفت: صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند درست نیست. آن‌ها می‌گویند تیم ملی اردویی قبل از اعزام نداشته است در حالی که ما پنج مرحله اردو در مناطق مختلف داشتیم که از اسفند سال 91 آغاز شد به طوری که این اردوها در اصفهان، همدان و تهران برگزار شد و حتی در مرحله آخر توانستیم بازیکنان خود را به مرز آمادگی مطلوب برسانیم و بدنسازی و تمرین‌های تخصصی را انجام دادیم.

شیشه‌گرها گفت: زمان‌بندی این مسابقه‌ها بسیار نامناسب بود چون تنها یک هفته بعد از مسابقه‌های نانجینگ برگزار شد و تمام بازیکنانی که در رقابت‌های نانجینگ حضور داشتند عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به این مسابقه‌ها در قطر به نمایش گذاشتند. ما هم سروش امیری‌نیا و متین لطف‌الله نسبی را در این دو مسابقه داشتیم که از این موضوع مستثنی نبودند.

سرمربی تیم ملی جوانان پینگ‌پنگ گفت: پوریا عمرانی و حاجی‌ئی هم دیگر نمایندگان ما در تیم ملی جوانان بودند که به دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی فدراسیون که البته تمام فدراسیون‌ها با آن دست به گریبان هستند، نتوانستند در مسابقه‌های تدارکاتی شرکت کنند و با چنین وضعیتی در این رقابت‌ها حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد:‌ عمرانی و حاجی‌ئی ابتدا بازی‌های خود را با استرس آغاز کردند چون آن‌ها مسابقه‌های تدارکاتی نداشتند و این موضوع باعث شد نتوانند بر استرس خود غلبه کنند. به اعتقاد من تمام بازیکنان ما خوب هستند اما نیاز است که در مسابقه‌های بین‌المللی و تورنمنت‌ها شرکت کنند تا ترسشان بریزد.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ جوانان ادامه داد: این یک واقعیت است که آینده تیم‌های بزرگسال را جوانان تشکیل می‌دهند و جوانان ما باید تجربه شرکت در چنین رقابت‌هایی را داشته باشند.

وی در پاسخ به این که اگر مشکلات آنقدر بود که تیم جوانان در وضعیت ایده‌آلی برای این رقابت‌ها قرار نداشت چرا به این مسابقه‌ها اعزام شد، گفت: من برای آمادگی تیم جوانان برنامه خود را ارائه دادم اما انجام این برنامه نیازمند حمایت‌های مالی است و مشکل مالی تنها مربوط به فدراسیون پینگ‌پنگ نیست. اگر نگاهی به مسابقه‌های نانجینگ داشته باشیم می‌بینیم که اکثر فدراسیون‌ها نتایج خوبی نگرفتند که علت آن هم مشکلات مالی بوده است. امیدواریم این مشکلات برطرف شود تا بتوانیم در دوره‌های بعد نتیجه‌ای مطلوب بگیرم. اما این که تیم جوانان را به چنین رقابت‌هایی اعزام نکنم چون شرایط ایده‌آل نیست نمی‌تواند تصمیم درستی باشد. رده جوانان محدودیت سنی دارد و اگر این بازیکنان چنین رقابت‌هایی را تجربه نمی‌کردند در دوره بعد هم شانس حضور در این رقابت‌ها را نداشتند.

وی با اشاره به عملکرد تیم‌هایی همچون عربستان و قطر در این مسابقه‌ها گفت: بسیاری از تیم‌های عربی مانند عربستان و قطر بازیکنان اروپایی داشتند که تبعه این کشورها بودند. تیم عربستان چندین ماه در کشورهای خارجی اردو داشت و با این امکانات در مسابقه‌های آسیایی شرکت کرده بود اما ما با امکانات خود و مشکلات مالی که داشتیم توانستیم بازیکنان را آماده کنیم و می‌بینیم که تیم‌های عربی باز هم از ایران عقب‌تر بودند. تنها قطر در رده نوجوانان پسر قرعه خوبی داشت و توانست به جمع 8 تیم برود در حالی که اگر آن‌ها قرعه ایران را داشتند چنین نتیجه‌ای نمی‌گرفتند و باید درباره عملکرد تیم جوانان ایران در این مسابقه‌ها واقع‌بینانه اظهار نظر کنیم.

وی افزود: سال گذشته تیم ملی جوانان بهترین نتایج را در رقابت‌های مختلف کسب کرد و توانست در اوپن لهستان که رقابت‌های بسیار معتبری است تیم ملی برزیل را که رنکینگ 7 دنیا را داشت، شکست دهد و از سد تیم های سوئد، روسیه و چک نیز بگذرد تا نایب قهرمان شود. حتی در مسابقه‌های قهرمانی آسیا هم ایران تیم هنگ کنگ که رده 5 و 6 دنیا بود را شکست داد و پیروزی‌هایی را مقابل مالزی و سنگاپور به دست آورد. سوال این است که چطور وقتی چنین موفقیت‌هایی به دست آمد می‌گفتند این موفقیت‌ها حاصل تلاش فدراسیون‌ها و مربیان پیشین است؟ البته من هم این موضوع را قبول دارم و آن‌ها زحمات خود را کشیده‌اند اما قرار نیست وقتی تیمی نتیجه نگرفت همه چیز را به گردن کادر فنی بیندازند.

وی ادامه داد: ما پیش از این رقابت‌ها هم پیش‌بینی می‌کردیم که چنین نتایجی به دست بیاید. اگر برنامه‌های ما مانند سال گذشته بود حتما تیم نتیجه‌ای بهتر می‌گرفت اما چنین اتفاقی نیفتاد.

وی در پاسخ به این که چرا آمدن تیم ملی مجارستان به تهران پیش از اعزام به مسابقه‌ها منتفی شد گفت: اردوی مجارستانی‌ها در تهران به دلیل محدودیت‌های مالی و مخالفت کمیته فنی منتفی شد چون کمیته فنی بر این عقیده بود که بازیکنان مجاری رنکینگ بالایی ندارند.

شیشه گرها با بیان اینکه رزومه کاری من مشخص است، گفت: با توجه به سال‌های حضورم در رده جوانان تجربه خوبی از مسابقه‌های آسیایی دارم و تک تک بازیکنان را در این رقابت‌ها می‌شناسم بالاخره این تجربه به آسانی به دست نیامده است. اما به هر حال وقتی می‌بینم فدراسیون با محدودیت‌های مالی روبه‌رو است نمی‌توانیم فشار بیاوریم. از سویی هم اگر بازیکنان ما نتوانند در مسابقه‌های تدارکاتی شرکت کنند نمی‌تواند در رقابت‌های رسمی آن طور که باید ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: باید با توجه به امکاناتی که داریم از بازیکنان توقع داشته باشیم و حتی با این وضعیت هم نسبت به برخی از تیم‌ها جلوتر بودیم. اگر بتوانیم از بحران‌ مالی عبور کنیم وضعیت بهتر هم می‌شود. نمی‌توانیم مسائل مالی را از نتایج به دست آمده جدا کنیم. چون 90 درصد مشکلات به موضوعات مالی بازمی‌گردد که برای حل آن نیازمند توجه فدراسیون و تامین اعتبار هستیم.

شیشه‌گرها با بیان اینکه باید قبول کنیم که مشکلات مالی بسیار جدی است افزود: سال‌های گذشته اردوهای مختلف به خصوص در کمپ اشلایگر و کشورهای دیگر داشتیم اما حالا نمی‌توانیم چنین اردوهایی را برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ در رده جوانان اضافه کرد: اما باید به این نکته اشاره کنم که بازیکنان با این که در اولین بازی‌های خود استرس داشتند ولی هرچه از رقابت‌ها می‌گذشت بهتر ظاهر می‌شدند، به طوری که حاجی‌ئی مسابقه نزدیکی را با حریف ژاپنی خود داشت و حتی توانست یک گیم را از او بگیرد. عمرانی هم دو پیروزی مقابل حریف هندی که یکی از آن‌ها نفر سوم مسابقه‌های نانجینگ بود به دست آورد. اگر در این رقابت‌ها شکستی برای ملی‌پوشان رقم خورد در یک مسابقه نزدیک بود و بازیکنان در بازی‌های نزدیک مقابل حریفانشان مغلوب شدند.

وی اضافه کرد: اگر این رقابت‌ها بار دیگر برگزار می‌شد ایران می‌توانست نتیجه بسیار خوبی بگیرد چون این بازیکنان باید چنین میدانی را می‌دیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha