• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92060604069

رییس مرکز پژوهش ادیان جهان:

دین مبنای اخلاق استوار انسانی است

رییس مرکز پژوهش ادیان جهان گفت: فضیلت اخلاقی بدون دین پایه جدی ندارد و دین برای ارتقای فضیلت‌ها و مبنای اخلاق استوار انسانی است.

رییس مرکز پژوهش ادیان جهان گفت: فضیلت اخلاقی بدون دین پایه جدی ندارد و دین برای ارتقای فضیلت‌ها و مبنای اخلاق استوار انسانی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرحیم گواهی در سومین نشست مرکز گفت‌وگوی ادیان با اندیشمندان کره جنوبی با اشاره به نقش سازنده دین در ارتقای فضیلت‌های اخلاقی، افزود: سابقه تاریخی ادیان نشان نمی‌دهد که آنها همواره در راه ارتقای فضیلت‌ها کار کرده‌اند بلکه گاهی هم جنگ داشته‌اند، به طوری که امروز بزرگ‌ترین مشکل ما در جهان اسلام جریان تکفیری و سلفی است و در کشور کره شاید این مشکل میان بودایی‌ها و مسیحی‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: دین مبنای اخلاق استوار انسانی است و همین دین می‌تواند به دست پیروان، غلط تفسیر شود.

رییس مرکز پژوهش ادیان جهان با بیان این‌که «برای بازگرداندن دین بر روی ریل ارتقای فضایل باید دیده‌ها را از نو بشوییم» گفت: ما مامور به جنگ در درون دین و یا بین ادیان نیستیم، بلکه امت واحده هستیم و دین اسلام نیز ما را به این امر سفارش می‌کند.

همچنین در این نشست پرفسورهیوندا پارک سردبیر نشریه کنفرانس ادیان برای صلح در کشور کره جنوبی طی سخنانی یادآور شد: راهکار حل مشکلات و درگیری‌ها در دنیا این است که ما همدیگر را دوست داشته باشیم و برای زندگی مسالمت‌آمیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: دولت کره جنوبی به لحاظ مادی و معنوی از گفت‌وگوهای ادیان حمایت کرده است و ما در کشور خود از واژه ادیان همسایه برای سایر ادیان استفاده می‌کنیم.

هیوندا پارک با اشاره به این‌که «وضعیت سیاسی بر گفت‌وگوی ادیان تاثیر می‌گذارد» گفت: رهبران و پیروان ادیان می‌بایست همزیستی‌ مسالمت‌آمیزی برای ایجاد صلح در دنیا را تبلیغ کنند و دو ملت ایران و کره جنوبی می‌توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha