• جمعه / ۲۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92042112874
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک کارشناس مسائل مذهبی:

بها دادن به مسائل معنوی از مهمترین فلسفه‌های روزه است

یک کارشناس مسائل مذهبی معتقد است، یکی از فلسفه‌های مهم روزه گرفتن در ماه رمضان تضعیف غرایز و بها دادن به مسائل معنوی و روحانی است.

یک کارشناس مسائل مذهبی معتقد است، یکی از فلسفه‌های مهم روزه گرفتن در ماه رمضان تضعیف غرایز و بها دادن به مسائل معنوی و روحانی است.

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، دین اسلام را دینی کامل و جامع خواند که با نگاهی همه جانبه تمام جزئیات و ضروریات زندگی در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: در دین اسلام علاوه بر مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به مسائل فردی انسان نیز توجه شده که سلامت جسمی و روحی از جمله مهمترین این مسائل است که در دین اسلام برای آن برنامه ریزی خاص وجود دارد.

به گفته این کارشناس مذهبی، روزه گرفتن در ماه رمضان بر پایه برنامه ریزی برای سلامت انسان است و باعث می‌شود فرد در این ماه در قالب یک برنامه منظم، مواد غذایی مورد نیاز بدن و وزن خود را کنترل کند.

موسوی افزود: در آیاتی که در قرآن در خصوص روزه آمده خدواند فرموده است"روزه بگیرید تا سلامت باشید".

وی با تاکید بر این‌که «باید از ابعاد مختلف به روزه نگاه کرد» یادآور شد: در این ماه تنها نخوردن و نیاشامیدن مد نظر نیست، بلکه روزه باعث می‌شود روح و روان انسان نسبت به دیگران خصوصا فقرا و نیازمندان حساس شود و فرد به گرسنگان نیز فکر کند.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: اگر انسان بیش از حد به فکر جسم خود و مادیات باشد از مسائل معنوی و روحی غافل خواهد ماند و روزه باعث می‌شود در کنار تضعیف غرایز، ذهن فرد از شهوت‌های انسانی آزاد شود.

موسوی با تاکید بر این‌که «انسان برای رسیدن به اصل خود باید از مسائل جسمانی رها شود» گفت: شب زنده داری و دعاهای مختلفی که در ماه رمضان وجود دارد انسان را کمک می‌کند از گستاخی و خودخواهی خالی و به هدف اصلی زندگی و آخرت نزدیک شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن شب‌های مبارک قدر در ماه رمضان، اظهار کرد: تقدیر انسان در شب قدر رقم می‌خورد و خداوند این شب‌ها را در دهه آخر ماه رمضان قرار داده تا فرد پس از مدتی ریاضت و کنترل غرایز، تصمیم بگیرد در شب قدر به خدا نزدیک شود و به سرچشمه و اصل خویش بازگردد.

به گفته این کارشناس مسائل مذهبی بی شک هر یک از رویدادهای ماه رمضان جزئیات و حکمت خاص خود را دارد که ممکن است ما از آن بی خبر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha