• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92041911660
  • خبرنگار : 71461

یک استاد حوزه و دانشگاه:

روزه مهمترین پس‌انداز برای انسان‌هاست

روزه مهمترین پس‌انداز برای انسان‌هاست

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: روزه یک درمان است ما وقتی مریض می‌شویم و دارو مصرف می‌کنیم اگر پرهیز هم کنیم آن دارو تاثیرگذار است. پس در ماه مبارک رمضان با پرهیز از گناهان یک درمان قوی برای نفس خود پیدا کرده‌ایم.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: روزه یک درمان است ما وقتی مریض می‌شویم و دارو مصرف می‌کنیم اگر پرهیز هم کنیم آن دارو تاثیرگذار است. پس در ماه مبارک رمضان با پرهیز از گناهان یک درمان قوی برای نفس خود پیدا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تبریک ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بشر موجودی تکامل‌پذیر است و همین تکامل او را از سایر موجودات جدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم یک انسانی باشیم که به تکامل کامل دست پیدا کنیم ماه رمضان بهترین ماه است، چرا که در طول 11 ماه دائما خورده و شیطان در رگ‌های ما جریان پیدا می‌کند، اما با امساکی که در ماه رمضان انجام می‌دهیم می‌توانیم نفس خود را تحت کنترل درآوریم.

گلپایگانی افزود: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه باید یک کنترل قوی بر روی تمام نفس خود داشته باشیم. باید ناپاکی‌ها را از نفس خود با روزه پاک کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها که در طول 11 ماه سال گناه می‌کنند می‌خواهند آمرزیده شوند ماه رمضان باعث آمرزیده شدن انسان می‌شود. همانگونه که در حج انجام 25 کار بر انسان حرام می‌شود در این ماه هم نیمی از کارها بر انسان حرام می‌شود که باعث تقویت نفس می‌شود.

وی افزود: روزه یک درمان است ما وقتی مریض می‌شویم و دارو مصرف می‌کنیم اگر پرهیز هم کنیم آن دارو تاثیرگذار است. پس در ماه مبارک رمضان با پرهیز از گناهان یک درمان قوی برای نفس خود پیدا کرده‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: اگر به دعایی که در روز هشتم این ماه قرار دارد دقت کنیم می‌بینیم که روزه باعث می‌شود با مردم مهربان‌تر بوده و صفای روح‌مان بیشتر شود. روزه یک فرصت طلایی است که نباید آن را از دست بدهیم.

وی در پایان گفت: در این ماه باید کنترل جدی روی نفس داشته باشیم و رهایی برای عقل را طلب کنیم. روزه مهمترین پس‌انداز ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha