• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92040401664
  • منبع : مطبوعات

ابوترابی‌فرد: رسیدن به بالاترین مقام انسانی در سایه شناخت امام زمان(عج)حاصل می‌شود

ابوترابی‌فرد: رسیدن به بالاترین مقام انسانی در سایه شناخت امام زمان(عج)حاصل می‌شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به بالاترین مقام انسانی در سایه شناختن امام و تسلیم شدن در برابر کسی است که تسلیم شدن به معنای واقعی در برابر خدا است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به بالاترین مقام انسانی در سایه شناختن امام و تسلیم شدن در برابر کسی است که تسلیم شدن به معنای واقعی در برابر خدا است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم اختتامیه نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به نقش تربیت انسان در فراهم آوردن بستر ظهور و نقش حضور امام صالح و عادل در رسیدن انسان و جوامع بشری به مراتب بلند تربیت افزود: تار و پود عالم ماده با تربیت گره خورده است و لازمه عالمی که از دو حیث فعلیت و استعداد برخوردار می‌باشد حرکت همراه با تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: عالم دنیا‌، عالم تقدیر و تربیت است و هر موجودی در انتظار تولد جدید است که سیر همراه با تربیت دارد و تمام عالم در مقام تسبیح حضرت حق هستند که انسان متعارف از درک و فهم آن عاجز است، اما اثر وضعی تسبیح مسیر تکاملی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «انسان در میان پدیده‌ها شخصیت ممتاز دارد و نفس انسانی از جایگاه و ظرفیتی بالا برخوردار است» گفت: از آموزه‌های دینی می‌توان یافت که نفس انسان در ادراک و دریافت تقوا گوی سبقت را ربوده است، لذا در مقام تربیت به عالی‌ترین مقام دست می‌یابد که دیگر موجودات از آن عاجز هستند.

وی موفقیت انسان در این راه را نیازمند وجود امام و اسوه‌ای دانست که مسیر حرکت را هموار نماید و تصریح کرد: مساله امامت،‌ آفرینش معلمی است که در سایه دریافت حقیقی پیام وحی و آراسته شدن به عالی‌ترین مدارج کمال برجسته‌ترین شخصیت عالم است، لذا می‌تواند پیام کمال را به انسان ابلاغ و به عنوان تجسم عینی و واقعی حق فراروی او قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: اگر انسان طالب این است که محضر صفات جلال و جمال خداوند شود باید مظهر عالی این صفات را فراروی خود مشاهده کند که وجود اقدس رسول‌ خدا(ص) و ائمه معصومین (ع) عالی‌ترین مظهر صفات جمال و جلال الهی است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که « اگر بشر در مسیر تربیت خود گام بردارد به این حقیقت خواهد رسید که رسیدن به بالاترین مقام انسانی در سایه شناختن امام و تسلیم شدن در برابر او است» گفت: تسلیم شدن در برابر امام در واقع تسلیم شدن به معنای واقعی در برابر خدا است و اولیای حق تجسم عینی و واقعی مسئله هستند که اگر این ویژگی را داشتیم به یک منتظر راستین تبدیل خواهیم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر دغدغه حضور امام عصر(عج) را داریم باید برای تربیت خود و جامعه با عزم و اراده حرکت کنیم و کسانی منتظر راستین مصلح هستند که خود صالح باشند، به عدالت عشق بورزند و دغدغه شکل‌گیری ولایت در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر این‌که «تربیت زمینه ساز حضور امام عصر (عج) و انسان تربیت شده یک منتظر راستین است» گفت: می‌توان در سایه ترک گناه و تزکیه نفس به محضر امام عصر شرف‌یاب شد و تنها راه برای تقرب به خدا و ولی او بندگی، انجام واجبات و ترک محرمات بوده و همه راه‌های دیگر باطل و انحرافی است.

وی ادامه داد: به میزانی که انسان تربیت شود این انتظار در وجود او شکل می‌گیرد و به کمال می‌رسد و به معنای واقعی انسان طلب ظهور می‌کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با تلاش اندیشمندان و فرهیختگان و با برگزاری چنین همایش‌هایی این فرصت فراهم شود که در یک روزی جامعه جهانی برای منجی عالم بشریت و ظهور آن حضرت دعای جدی کنند تا این ایده و نگاه تمام جوامع را فرا گیرد و بستر ظهور را فراهم آورد.

وی نتیجه تربیت عقلانی و وحیانی انسان را رسیدن به مقام و دارالسلام عنوان کرد و گفت: زمین روزی دارالسلام خواهد شد آنگاه انسان‌های صالح مدیریت جهان را در دست گیرند و برای رسیدن به این نقطه باید به سلامت و تربیت خود فکر کرد کسانی که اهل نماز هستند قطعا جامعه را به سمت سلامت و سلام هدایت خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز پیام نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری پیام سلامت به جامعه بشری است و دشمنان ما تلاش می‌کنند مانع شنیده شدن این پیام در دنیا شوند در حالی که پیام انقلاب اسلامی پیام انتظار مصلح است و دفاع مقدس پیام انقلاب اسلامی برای گسترش سلام و قطع کردن اعیادی کفر و استکبار بود.

حضرت مهدی از اسلام و مسیحیت جدایی‌ناپذیر است

یک پدر روحانی مسیحی گفت: فرهنگ مهدوی مبین اسلام واقعی، حق و عدالت است و حضرت مهدی(عج) همه بشر را نجات خواهد داد.

به گزارش ایسنا، آنتوان زاو از شخصیت‌های دینی مسیحی لبنان در اختتامیه همایش دکترین مهدویت تصریح کرد: باید هویت فرهنگ خود را حفظ کنیم و بدانیم مسلمانان و مسیحیان امت خدا هستند و تلاش کنیم بار دیگر حضرت مهدی را در غیبت نگذاریم و برای ظهور او تلاش کنیم.

وی فرهنگ شیعه را فرهنگ اجتهاد، خلاقیت و ابداع توصیف کرد و افزود: حضرت مهدی(عج) از اسلام و مسیحیت جدایی‌ناپذیر است و مکتب مهدویت مکتب همزیستی،‌ وحدت، گفت‌وگو و زندگی مسالمت‌آمیز است. آن حضرت صلح و دوستی و عدالت را در همه جا گسترش می‌دهد.

این پدر روحانی تاکید کرد: مسیحیان هم صدا و شریک با مسلمانان و طرفدار مهدویت هستند و آرمان‌های آن را قبول دارند و معتقدند جنگ‌ها و دشمنی‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم جایی در ایده مهدویت ندارد و خلاف آن است.

آنتوان زاو با بیان این‌که « تمدن جهانی اسلام باعث متحد شدن مسلمانان و پیروان ادیان الهی شد» گفت: بیاید مهدی را از اسارت تاریخی خارج کنیم و اسلام را از اسارت اسلام‌نماهای تکفیری در بیاوریم، چرا که حضرت مهدی(عج) این دوستی و برادری را به ما می‌آموزد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha