• جمعه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 92032413743
  • خبرنگار : 71468

رئیس فدراسیون تنیس در ایسنا

شایسته: ایران باید بازیکن زیر رنکینگ 100 جهان داشته باشد/ جوانها قدر اعتمادمان را ندانستند

شایسته: ایران باید بازیکن زیر رنکینگ 100 جهان داشته باشد/ جوانها قدر اعتمادمان را ندانستند

رییس فدراسیون تنیس معتقد است، نتیجه‌ گرفتن در تنیس برای وی همانند آب خوردن است، اما باید کاری برای آینده این رشته ورزشی انجام داد که پایدار و اثرگذار باشد.

رییس فدراسیون تنیس معتقد است، نتیجه‌ گرفتن در تنیس برای وی همانند آب خوردن است، اما باید کاری برای آینده این رشته ورزشی انجام داد که پایدار و اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطمئنا پشتوانه سازی و توجه به رده‌های پایه می‌تواند آینده هر رشته ورزشی را تضمین کند و توجه نکردن به همین موضوع باعث شده تنیس ایران در دهه‌های گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی داشته باشد.

مجید شایسته، رییس فدراسیون تنیس با حضور در ایسنا، از تلاش‌های فدراسیون برای به جا گذاشتن کاری ماندگار نه گلخانه‌ای و رسیدن به یک افق ایده‌آل در تنیس گفت. او معتقد است تنیس ایران می‌تواند با برنامه ریزی 5-6 ساله به ایده‌آل هایی مانند قرار گرفتن در زیر گروه جهانی و داشتن بازیکنی با رنکینگ زیر 100 دنیا برسد.

در ادامه صحبت‌های رئیس فدراسیون تنیس در ایسنا را می‌خوانید:

ضعف ما این است هر کس بر سر کار می‌آید برنامه فدراسیونهای قبلی را کاملا تغییر می‌دهد

" یکی از نقاط ضعف ما در ورزش این است، زمانی که هر فدراسیون و یا هر مسوول دیگری بالای سرکاری قرار گرفته در برنامه‌های جامع و کاملی که قبلا تهیه شده تغییرات جدی داده است. در واقع یک مقدار بی‌برنامگی و عدم برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در ورزش داریم. وقتی من به فدراسیون تنیس آمدم، روسای قبلی فدراسیون زحمات زیادی کشیده بودند و اتفاقات خوبی در فدراسیون افتاده بود اما دارای یک برنامه جامع و کامل برای آینده کاری خود نبودیم. در واقع به صورت مقطعی فعالیت خوبی انجام گرفته بود اما چون ادامه‌دار نبود و به مرور زمان تغییراتی داشت و طبیعتا به آن نتیجه مثبت یعنی پیشرفت تنیس ایران و ارتقا جایگاه آن در آسیا دست پیدا نکرد. بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌ریزی جدی در رده‌های پایه را شروع کنیم. البته این موضوع زمان‌بر است اما باید سرمایه‌گذاری کنیم تا اگر موفقیتی به دست آمد، پایدار باشد."

باید در تنیس ایران کاری ماندگار انجام داد

" در دوره ریاست خود من یک بار تیم ایران به گروه دو مسابقات دیویس کاپ منطقه آسیا و اقیانوسیه صعود کرد اما دوباره به گروه سه آمدیم و اکنون باید تلاش کنیم به گروه دو برگردیم اما وقتی این صعود ارزش دارد که در گروه دو حداقل دو سه سال بمانیم و پس از آن تلاش کنیم که به گروه یک برویم که این موضوع هم نیاز به زمان و انرژی دارد و هم صبر و تحمل. همچنین باید انتظارات و انتقادات را پاسخگو باشیم. بالاخره به این نتیجه رسیدیم که کار سختی است اما اگر آن را انجام دهیم یک یادگاری از ما در تنیس ایران باقی می‌ماند."

من می توانم مانند کشورهای عربی با دادن پول زیاد ، چهار بازیکن ایرانی مقیم خارج از کشور را بگیرم و به طور حتم در سال 95 به گروه یک مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه برویم. اگر می‌خواستیم، بلد بودیم این کار را انجام دهیم اما این راه درست نیست

تاسیس انجمن تنیس مدارس از اقدامات مهم در رده پایه بود

" یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما برای رده‌های پایه انجام دادیم، تاسیس انجمن تنیس در آموزش و پرورش بود چراکه تمام رشته‌های ورزشی در آموزش و پرورش انجمن داشتند اما تنیس تا یک سال ونیم پیش از وجود آن محروم بود که برای تاسیس آن پیگیری هایی انجام دادیم. البته مقاومت‌هایی هم صورت گرفت و اجازه نمی‌دادند که تنیس به ورزش آموزش و پرورش و مدارس راه پیدا کند چراکه تصور می‌کردند تنیس برای آدم‌های خاص است و امکانات ویژه‌ای می‌خواهد بنابراین در قواره آموزش و پرورش نمی‌تواند قرار بگیرد."

" با این حال وقتی آقای هاشمی معاون آموزش و پرورش شد جلساتی را با وی برگزار کردیم و در نهایت او به این نتیجه رسید که این اتفاق باید بیفتد و انجمن تنیس مدارس در آموزش و پرورش به ثبت رسید که این موضوع یک اتفاق پایه‌ای برای تنیس بود. همچنین با انجام مذاکراتی خانم دادگر که خودش تنیس باز و معلم ورزش است را به عنوان رییس انجمن تنیس مدارس معرفی کردیم بنابراین کار ما در آموزش و پرورش شروع شد. همچنین فدراسیون جهانی برنامه‌ای برای بازیکنان زیر 10 سال دارد با عنوان "تنیس تنز"(Tennis 10s) که ما آن برنامه را گرفتیم و کمیته آموزش فدراسیون بر روی آن کرد و در مهرماه سال 90، 430 معلم ورزش از استان‌های مختلف کشور براساس آن برنامه آموزش دیدند که این سمینار بزرگترین سمینار آموزش تنیس تنز در آسیا محسوب می‌شد."

" در کنار این کار تصمیم گرفتیم 1000 مدرسه را به تجهیزات مینی تنیس مجهز کنیم و اکنون حدود 340 مدرسه به صورت رایگان به مینی تنیس مجهزهستند و معلمان ورزش هم آموزش دیدند. در نیمه دوم سال نیز مدارس باقی مانده تجهیز می‌شوند. شرط هم گذاشتیم اگر معلم ورزش از آن مدرسه رفت تجهیزات را نیز با خود ببرد چراکه اصل حضور معلم و آموزش دادن است و تجهیزات تنها وسیله‌ای برای یادگیری است."

رییس فدراسیون تنیس

" کمیته استعدادیابی نیز استعدادهایی که در میان دانش‌آموزان دیده می‌شود را براساس پارامترهای تعیین شده مشخص می‌کند تا ما بر روی آن استعدادها کار کنیم. در واقع کار پایه‌ای فدراسیون از بازیکنان زیر 10 سال آغاز می‌شود و من دل نگرانی در مورد استعدادیابی ندارم. تنها این موضوع زمان‌بر است و باید صبر و تحمل‌مان را افزایش دهیم.

همچنین کمیته آموزش ما نیز کاملا به روز است یعنی علم روز تنیس را به مربیان یاد می دهد. از سوی دیگر به تمام مربیان سابق فدراسیون ابلاغ کردیم دوره باز آموزی را ببینند در غیر این صورت اجازه فعالیت برای سال آینده را ندارند. براین اساس ما کلاسهای آموزشی را در استانهای مختلف و در نیمه دوم سال برگزار می کنیم چرا که با توجه به شرایط آب و هوایی ایران و این که زمین های تنیس رو باز هستند در نیمه اول سال مسبقات را برگزار می کنیم."

خلا تنیس توجه نشدن به رده پایه بود

" صبا نجفی سال گذشته در رده زیر 14 سال موفق شد عنوان نخست رنکینگ آسیا را به دست آورد و صدف صادق وزیری نیز به مسابقات قهرمانی سطح یک آسیا راه یافت. همچنین پسران ما نیز نایب قهرمان آسیا شدند. در واقع ما تصمیم گرفتیم کار جدی‌تری را برای این رده انجام دهیم، بنابراین موفق شدیم امسال میزبانی چهار دوره مسابقات بین‌المللی دختران و پسران زیر 14 سال آسیا را بگیریم که اولین دوره آن اول تیر ماه در مجموعه ورزشی انقلاب و به صورت هم زمان برگزار می‌شود. این موضوع اتفاق خوبی برای تنیس ایران است، چرا که بازیکنان ما می‌توانند در کشور خودشان با شرکت در مسابقات بین‌المللی برای ارتقا سطح رنکینگ خود در فدراسیون جهانی، امتیاز کسب کنند و تاکنون نیز 20 بازیکن خارجی برای حضور در مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند."

فدراسیون جهانی بازی با حجاب دختران ما را پذیرفت

" البته شرط ما برای دختران، بازی با حجاب اسلامی است که فدراسیون جهانی نیز این شرط ما را پذیرفت هر چند که بعضی از سایت‌ها بلافاصله خبر زدند «برگزاری مسابقه بدحجابی در ایران» که من از آنها گله دارم، چرا که باید ابتدا از ما شرایط مسابقه را می‌پرسیدند. همچنین در کنار این مسابقات ، میزبانی دو دوره مسابقات بین‌المللی زیر 18 سال را گرفتیم که آنها نیز می‌توانند در کشور خودشان با کسب امتیاز رنکینگ خود را بالا ببرند."

" در واقع این موارد اقداماتی است که ما در رده پایه در حال انجام آن هستیم و به نظر می‌رسد در سالیان نه چندان دور یعنی در چهار، پنج سال آینده همین بازیکنان اتفاقات خوبی را در تنیس رقم بزنند، به این دلیل که در حال حاضر خانواده‌ها نیز بسیار پیگیر هستند و برای نمونه پدر صبا نجفی با من تماس گرفت که می‌خواهم دخترم را به دو مسابقه بین‌المللی اعزام کنم. بنابراین دستور دهید تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. در واقع این علاقه‌مندی خانواده ها باعث می‌شود انگیزه و انرژی ما بیشتر شود."

نمی خواستیم کار گلخانه‌ای انجام دهیم

" ما سعی کردیم خلا موجود در ورزش یعنی توجه به رده‌های پایه را پر کنیم، چرا که همین خلا باعث شده یک مقاطعی موفق باشیم و بعضی مواقع موفق نباشیم، زیرا پشتوانه ای وجود نداشته است. در واقع ما نمی خواستیم کار گلخانه‌ای انجام دهیم و مهم نیست که بگویند «شایسته» در حال حاضر موفق است یا نیست، مهم این است که وجدان «شایسته» راضی باشد کاری انجام داده که اثرگذاری آن را در آینده می‌توان دید حالا چه من باشم، چه نباشم. مهم اثر و پایداری نتیجه‌ای است که به دست می‌آید."

" البته این موضوع که چقدر مجال دهند کار پایه‌ای انجام دهیم دیگر دست من و شما نیست و در مورد این مجال دادن رییس تصمیم می‌گیرد. وظیفه ما این است که به این که مجال می‌دهند یا نه نگاه نکنیم، بلکه کاری که باید انجام دهیم درست و اصولی باشد. من فکر می‌کنم در حال حاضر انرژی برای انجام کار وجود دارد و خانواده‌ها نیز همکاری می‌کنند. بنابراین باید یک کاری برای آینده تنیس انجام دهیم چه در دوران مدیریت من به نتیجه‌ برسد یا نرسید. در واقع من باید شب که به خانه می روم وجدانم آسوده باشد که امروز کاری برای تنیس انجام دادم یا این که شو و نمایش اجرا کردم، زیرا خودمان را که نمی‌توانیم گول بزنیم."

اگر سال گذشته تیم ملی را جوان‌ کردیم و امسال دوباره بازیکنان قدیمی به تیم ملی بازگشتند به این معنی نیست که دیگر اعتقادی به جوان‌گرایی ندارم اما جوان‌ها قدر اعتمادی که من به آنها داشتم را ندانستند. وقتی جوانها جدی پی گیری نمی‌کنند دیگر نمی‌توانم کاسه داغ‌تر از آش بشوم

نتیجه‌ گرفتن در تنیس بزرگسالان برای من مثل آب خوردن است!

" من در فدراسیون تنیس مشکل اقتصادی ندارم. بنابراین می‌توانم چهار بازیکن بگیرم و آنها را به 15 یا 20 مسابقه فیوچرز اعزام کنم. این بازیکنان مطمئنا از گروه سه دیویس کاپ به گروه دو صعود می‌کنند و اگر باز هم این کار را ادامه می دادیم به گروه یک نیز می‌رسیم. در واقع نتیجه‌ گرفتن در تنیس برای من مثل آب خوردن است، اما بعد از آن چه می‌شود؟ ممکن است به جای شایسته رییس فدراسیون دیگری بیاید که نمی‌تواند اوضاع اقتصادی را کنترل کند، بنابراین با کله به زمین می خوریم و دوباره تیم ملی از گروه یک به گروه سه باز می گردد. پس عاقلانه این است طوری حرکت کنیم که این حرکت قابلیت ادامه دادن داشته باشد."

می‌توانم مانند کشورهای عربی با پول بازیکن بگیرم اما این راهش نیست

" من می توانم مانند کشورهای عربی با دادن پول زیاد ، چهار بازیکن ایرانی مقیم خارج از کشور را بگیرم و به طور حتم در سال 95 به گروه یک مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه برویم. اگر می‌خواستیم، بلد بودیم این کار را انجام دهیم اما این راه درست نیست. برنامه‌ای که ما در حال حاضر پیش گرفته‌ایم به نتیجه‌ می‌رسد. برای نمونه صبا نجفی موفق شد در صدر رنکینگ آسیا قرار بگیرد آن هم با اختلاف 400 امتیازی نسبت به نفر دوم. هر چند این کار فدراسیون نبوده و بیشترین نقش را خانواده‌ وی داشته‌اند. ما تنها انگیزه ایجاد کرده‌ایم."

موتور بازیکن نمی‌شوم!

" البته اگر بازیکنی بخواهد در مسابقات برون مرزی شرکت کند باید خودش بخواهد. همانند بازیکنان نوجوان که خودشان می‌خواهند که در مسابقات متعدد شرکت کنند. چرا که این وظیفه فدراسیون نیست بازیکنی به مسابقات برون مرزی بفرستد. من به عنوان رییس فدراسیون تنیس موتور بازیکن نمی شوم، ما تنها کارهای لازم را برای آنها انجام می‌دهیم. در واقع اگر بازیکنان وارد میدان شوند من همه جوره حمایت می‌کنم و برای کمک مالی به آنها نیز در حال تنظیم آیین‌نامه‌ای هستیم مبنی بر این که بازیکنانی که زیر رنکینگ 10 ایران قرار دارند و در هر مسابقه‌ای پیشرفت داشته باشند امتیازاتی به آنها بدهیم. در حال حاضر نیز پنج مرحله مسابقات جایزه بزرگ برگزار می‌شود که هر مرحله پنج میلیون تومان جایزه دارد و مسابقه مسترز نیز 30 میلیون تومانی است، همچنین مسابقات لیگ را نیز برگزار می‌کنیم که از این راهها بازیکنان می‌توانند درآمدزایی کنند. اگر این مسابقات شکل نمی گرفت این پشتوانه مالی نیز انجام نمی‌شد."

پر هزینه بودن تنیس می‌تواند بهانه ای برای کار نکردن باشد

" این موضوع که گفته می‌شود تنیس ورزش پر هزینه ای است، صحت دارد. باید توجه کنیم که در هر رشته ای اگر بخواهیم برای قهرمانی کار کنیم هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت. البته در مورد بحث استعدادیابی ، تمام کار و فراهم کردن تجهیزات آن را فدراسیون انجام می‌دهد. طبیعتا وقتی استعدادها را شناسایی کردیم و بازیکنان مستعد وضعیت مالی مناسبی نداشته باشند، وظیفه فدراسیون است که یک مقدار به آنها کمک کند که در حال حاضر نیز همین کار را انجام می‌دهیم و روسای هیات‌های استانی نیز کمک‌هایی می‌کنند."

رییس فدراسیون تنیس در ایسنا

" در واقع اگر استعدادی وجود دارد باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. با این حال پر هزینه بودن رشته تنیس صحت دارد، اما نباید باعث شود که استعدادیابی نکنیم یا پیشرفت نداشته باشیم و یا از این حربه استفاده کنیم تا عدم نتیجه‌گیری را به گردن آن بیاندازیم. در واقع پر هزینه بودن تنیس می‌تواند بهانه ای برای کار نکردن من به عنوان رییس فدراسیون باشد اما این در حد یک بهانه است. اگر به این صورت فکر کنیم در هیچ حوزه‌ای نتیجه‌ نمی‌گیریم در حالی که با اراده کردن می‌توانیم هر کاری انجام دهیم. وظیفه ما این است که همین امکانات موجود را به کار بگیریم تا نتیجه‌ به دست آوریم، چرا که انسان برای انجام کارهای سخت آفریده شده است."

جوانها قدر اعتماد من را ندانستند

"اگر سال گذشته تیم ملی را جوان‌ کردیم و امسال دوباره بازیکنان قدیمی به تیم ملی بازگشتند به این معنی نیست که دیگر اعتقادی به جوان‌گرایی ندارم اما جوان‌ها قدر اعتمادی که من به آنها داشتم را ندانستند. وقتی من به جوانها اعتقاد پیدا کردم و سفت و سخت پای آنها ایستادم به این دلیل بود که در آنها ایجاد انگیزه شود و تلاش جدی‌تری داشته باشند اما وقتی جوانها جدی پی گیری نمی‌کنند دیگر نمی‌توانم کاسه داغ‌تر از آش بشوم بنابراین درهای تیم ملی را باز می کنم و تا هر کسی انگیزه‌ی بیشتری برای پوشیدن تیم ملی دارد، بیاید.

من به دنبال نتیجه گرفتن در تیم ملی نبودم چرا که با آوردن بازیکنان جوان احتمال نتیجه نگرفتن بیشتر از نتیجه گرفتن است. من در تیم ملی را بر روی آنها باز کردم که قدر آن را ندانستند که در این مورد انتقاد جدی به آنها دارم."

"بنابراین من شرعا نمی‌توانم به خودم اجازه دهم بازیکنی که فعالیت جدی دارد بگویم به دلیل بالا رفتن سن و سالت برو خانه و استراحت کن و جوانی که هیچ تلاشی نمی‌کند و فکر کرده چون شایسته گفته جوان‌گرایی می کند، می‌تواند در تیم ملی بماند. من این ظلم‌ها را نمی‌توانم به تنیس کشور وارد کنم و از دست جوانها ناراحتم. آنها از این فرصتی که کمتر فدراسیونی در اختیار ورزشکارانش می‌گذارد، استفاده نکردند. "

نمی‌توانم کسی را به زور به تبم ملی هل بدهم

"البته الان هم دیر نشده و به آقای احمدوند هم گفته‌ام شما تلاش کن بازیکنان جوانتر به تیم ملی بیایند. البته بازیکنانی که بتوانند حق خود را در زمین مسابقه بگیرند و بازیکنان با تجربه و سن و سال‌دار را شکست دهند، چرا که تیم ملی جای بازیکنانی است که ارزش پیراهن آن را می‌دانند و برای حضور در تیم ملی تلاش می‌کنند. در حال حاضر نیز اگر بازیکن جوانی بتواند در مسابقات مختلف بازیکنان با تجربه را شکست دهد 100 درصد جایگزین آ‌نها می‌شود چرا که در تیم ملی بسته نبوده و حضور در تیم ملی برای همه تضمین شده نیست. حضور در تیم ملی برای کسی تضمین شده است که انگیزه داشته باشد و با جدیت تلاش کند. من نمی‌توانم کسی را به زور هل بدهم. "

" اگر الان انوشا شاهقلی و اشکان شکوفی در تیم ملی هستند به این دلیل است که توانسته‌اند رقبای خود را شکست بدهند و زورکی هم نمی‌توان یک بازیکن را در تیم ملی کاشت. من وظیفه‌ی خودم را در مورد جوانان انجام دادم و در دروازه را به روی آنها بازکردم و امتیازهای زیادی به آنها دادم به طوری که برایشان جایزه بزرگ‌ گذاشتیم. در مسابقات فیوچرز از آنها حمایت کردیم و دیگر چه انگیزه‌ای می‌توان برای آنها ایجاد کرد در واقع خودشان باید وارد میدان شوند."

" البته این موضوع به این معنی نیست که اگر شاهقلی و شکوفی خداحافظی کنند جایگزین نداریم بلکه امروز تیم ملی جای کسانی است که بتوانند رقبای خود را شکست دهند مانند شاهین خالدان که شکوفی و شاهقلی را شکست داد. اما در این موقعیت نفرات فعلی نتیجه گرفتند و در تیم ملی حضور دارند. در سال آینده نیز بازیکنان دیگر بتوانند بهتر کار کنند،‌می‌توانند جای این نفرات را بگیرند چرا که در این مورد برنامه‌ای بلندمدت داریم و ممکن است حتی به این نتیجه برسیم که مدتی تیم ملی را تعطیل کنیم چرا که ایده‌آل من در تنیس این است در زیر گروه جهانی قرار بگیریم و بازیکنی در رنکینگ زیر 100 داشته باشیم که این اتفاق ویژه‌ای نمی‌تواند، باشد. در مورد پشتوانه‌سازی نیز پایه‌کاری را درست گذاشته‌ایم و تا دو سه سال آینده بازیکنان جوان و نوجوان جای بازیکنان فعلی را می‌گیرند زیرا آنها با انگیزه کار می‌کنند."

رییس فدراسیون تنیس در ایسنا

در انتخاب بازیکن ایرانی ساکن خارج از کشور بیشتر دقت می‌کنیم

" حضور بازیکنان ایرانی ساکن خارج از کشور باعث بی‌انگیزگی در بازیکنان داخلی نمی‌شود. ما وظیفه داریم از تمام سرمایه‌های خود در دنیا استفاده کنیم همچنین شرایط تمرین، مسابقه و پیگیری بازیکن ساکن خارج از کشور بیشتر از بازیکنان داخلی است با این حال شرط اصلی ما برای حضور در تیم ملی این است که آن بازیکن از بازیکنان داخلی سرتر باشد و بتواند آنها را به راحتی شکست دهد. با این حال شعار من این بوده که باید از تمام سرمایه‌های خود در دنیا استفاده کنیم که این کار را انجام می‌دهیم. البته همین موضوع باعث شده بازیکنان زیادی خودشان را برای حضور در تیم ملی معرفی کنند. البته اتفاقی در مورد محمد نیاکی افتاد به این دلیل بود که تجربه‌ی اول ما محسوب می‌شد و دوستانی که باید در این مورد پیگیری می‌کردند یک مقدار کم توجهی انجام دادند. با این حال تجربه‌ی خوبی شد تا از این پس دقت نظر بیشتری در این مورد داشته باشیم."

" در حال حاضر نیز دو سه بازیکن مد نظر داریم که سرمربی تیم ملی در حال بررسی وضعیت آنها است. البته فعلا نامی از آنها نمی‌بریم چرا که شاید هیچ کدام به درد ما نخورند که این موضوع هم برای ما خوب نیست و هم برای بازیکن. زمانی که قطعی شد اسامی آنها را اعلام می‌کنیم."

برای حضور مربی خارجی در ایران گیر مالی نداریم اما به نتیجه نرسیدیم

" در مورد این که سعید احمدوند با این بازیکنان هم دوره بود و ممکن است رابطه‌ی استاد وشاگردی زیاد انجام نگیرد، باید بگویم که قبلا نیز چنین تجربه‌ای داشتیم و اکبر طاهری نیز سرمربی تیم ملی شد که با بازیکنان هم بازی بود. اما مهم برای ما شخصیت سرمربی و این که چه طور می‌تواند تماس و ارتباط برقرار کرند علاوه بر این که خودش انگیزه داشته باشد تا به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس دست یابد، این انگیزه را در بازیکنان زنده وجاری کند. بنابراین به نظر من آقای احمدوند این دو ویژگی را دارد و از علم تنیس روز برخوردار است و کار را از تیم‌های پایه شروع کرد که از عملکردش در رده‌های پایه راضی بودیم و الان هم سرمربی تمام رده‌های تیم ملی است. البته باید از مربیان خوب دیگری برای رده‌های پایه استفاده کنیم به ویژه مربیانی که بازیکنان خوبی را به تنیس ایران تحویل دادند."

" البته سه سال است که بر روی مربی خارجی کار می‌کنیم و شاید وضعیت 40 مربی خارجی ار بررسی کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که فعلا از وجود مربی خارجی استفاده نکنیم. حتی به آقای افشارزاده گفتیم ما گیر مالی نداریم و حتی از کمیته ملی المپیک نیز کمک نمی‌خواهیم اما اگر مربی باشد که شرایط ما را بپذیرد و به طور کامل در ایران استقرار یابد حاضریم هزینه‌های آن را پرداخت کنیم چرا که جهشی در تنیس ایران ایجاد می‌شود. البته در حال حاضر به نظرم مربی تیم ملی نیز مربی خوبی است."

در ورزش به بحث اقتصاد ورزشی توجهی نمی‌شود

" یکی از عوامل نتیجه‌گیری در ورزش، اقتصاد ورزش است که در ایران هیچ توجهی به آن نمی‌شود. امروز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که دولتی هستند 17 و 16 میلیارد بدهی دارند به این دلیل که اقتصاد در ورزش فراموش شده است. اقتصاد زمانی به دست می‌آید که بلد باشیم مدیریت کنیم و بخش خصوصی را وارد کنیم. بنابراین مذاکراتی با افرادی که در بخش خصوصی فعال بودند، انجام دادیم و امسال برای اولین بار برگزاری مسابقات جایزه بزرگ که شامل پنج مسابقه اصلی و یک مسابقه مسترز است را به بخش خصوصی واگذار کردیم که اولین دوره‌اش در مجموعه انقلاب با استقبال خوب و کیفیت بالا برگزار شد.

مشهد، مازندران، اصفهان و شیراز نیز به ترتیب میزبان هفته‌های بعدی مسابقات جایزه بزرگ هستند. همچنین مسابقه‌ی مسترز آن نیز هفته‌ی اول مهر ماه در همزمان با برگزاری اجلاس کنفدراسیون تنیس آسیا برگزار می‌شود."

"همچنین برگزاری مسابقات زیر 10، 12 و 14 سال را نیز بخش خصوصی دیگری ضمن ایجاد تفاهم نامه با سازمان لیگ، تقبل کرده که به صورت هفت مسابقه و یک مسترز است. در کنار این رقابت‌ها کار آموزش و استعدادیابی نیز انجام می‌گیرد."

اولویت ما در بخش بانوان حضور در فدکاپ است نه گرفتن نتیجه

" با توجه به این که ما پس از 20 سال در فدکاپ بانوان حضور پیدا کردیم باید در ابتدا پایه‌ی خود را قوی کنیم در واقع اولویت اول حضور فدکاپ است و پس از آن گام‌هایی را برای گرفتن نتیجه برمی‌داریم.

البته در حال حاضر نیز پنج دوره اردو برای حضور بانوان در مسابقات فدکاپ در نظر گرفته‌ایم و در این دوره تیم ملی بانوان نیز جوان خواهد شد چرا که دختران جوان ما بسیار با انگیزه هستند.

در واقع تمام کارهایی که برای بخش آقایان انجام دادیم از جمله دوره‌های بازآموزی داوران، مربیان برای بخش بانوان هم داریم."

مشکل سخت افزاری در تنیس نداریم

" بحث سخت افزاری نیز می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای کار نکردن باشد اما خوشبختانه ما مشکل زمین نداریم و یک ماه پیش به مازندران رفتیم متوجه شدیم 15 زمین جدید در حال ساخت است که نشان می‌دهد اقبال عمومی به تنیس بیشتر شده و سرمایه‌گذاری می‌کنند. در شهرهای دیگر مانند تبریز و ارومیه نیز این اتفاق در حال انجام شدن است. البته همانطور که گفتم بحث مشکلات سخت افزاری می‌تواند باعث شود که ما کار نکنیم و بگوییم که چون زمین نداریم چه طوری می‌توانیم استعدادیابی کنیم و بازیکن پرورش دهیم. اگر بخواهم واقعیت را بگویم در تنیس بهانه برای کار نکردن زیاد است اما در صورت اهمیت دادن به این بهانه ها انگیزه‌ها از بین می‌رود و دیگر کسی کار نمی‌کند."

گفت وگو از خبرنگار ایسنا، آتنا خلیلی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha