• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92020100125

علی اسکویی، انیمیشن‌ساز:

انیمیشن با فیلمنامه‌های خوب می‌تواند خودش را احیاء کند

انیمیشن با فیلمنامه‌های خوب می‌تواند خودش را احیاء کند

یک کارگردان و نویسنده‌ی انیمیشن، درباره‌ی انیمیشن‌سازی برای گروه خردسال، عنوان کرد: ساخت انیمیشن برای گروه خردسالان بیش از اینکه به تکنیک و مسائل فنی نیاز داشته باشد، به شناخت هنری از مخاطب احتیاج دارد.

یک کارگردان و نویسنده‌ی انیمیشن، درباره‌ی انیمیشن‌سازی برای گروه خردسال، عنوان کرد: ساخت انیمیشن برای گروه خردسالان بیش از اینکه به تکنیک و مسائل فنی نیاز داشته باشد، به شناخت هنری از مخاطب احتیاج دارد.

علی نوری اسکویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: هنرمند باید به بیان برسد و بتواند روایتی مناسب با مخاطبش داشته باشد که متاسفانه در این حوزه به اندازه‌ی بخش فنی‌مان، قوی نیستم.

وی افزود: همه ترجیح می‌دهند برای مخاطبی انیمیشن بسازند که متحیر تمهیدات فنی آن‌ها شود، در حالی که مخاطب خردسال به راحتی متحیر تمهیدات فنی نمی‌شود و به دنبال روایتی است که متناسب با او طراحی شده باشد؛ اگر این اتفاق نیفتد، خردسال پذیرای کار نمی‌شود ولو اینکه کار بسیار پر زرق و برق باشد.

این انیمیشن‌ساز و نویسنده و مجری طرح انیمیشن «فرزندان آفتاب»، خاطرنشان کرد: یکی از سخت‌ترین و صریح‌ترین مخاطبانی که هیچ چیزی را به غیر از آن چیزی که درست باشد قبول نمی‌کنند، خردسالان هستند.

کارگردان انیمیشن سینمایی «حماسه روزبه» با موضوع «سلمان فارسی»، همچنین اشاره کرد که در ایران برای بزرگسالان انیمیشن زیاد ساخته می‌شود، اما خوب ساخته نمی‌شود و نگاه درستی به این قضیه وجود ندارد.

نوری اسکویی درباره‌ی محدودیت‌های حوزه‌ی انیمیشن نیز به خبرنگار ایسنا گفت:‌ امروزه از نظر فنی در انیمیشن ایران محدودیتی نداریم و تکنولوژی‌های فنی این هنر به راحتی در اختیار همه‌ی استودیوهایی که فعالیت‌ می‌کنند قرار می‌گیرد. اما در حوزه‌ی فیلمنامه، پرداختن هنری آثار هنوز نیاز به کار بیشتری دارد تا ان‌شاالله در این حوزه هم به بلوغ برسیم.

مدیر موسسه پویانمایی اشراق افزود: حوزه‌ی دیگری که در آن دچار آسیب هستیم، بازاریابی است، انیمیشن یک هنرصنعت فراملی است و اگر در این زمینه اتفاقی بیفتد شاید بتواند برای کشور یک بخش درآمدزایی باشد؛ اگر ما بتوانیم فیلمنامه‌های خوب با استاندارهای جهانی داشته باشیم و در نوع روایت و زیبایی‌شناسی‌مان عمیق‌تر عمل کنیم، این اتفاق خواهد افتاد و انیمیشن، خود، خودش را احیاء خواهد کرد.

علی اسکویی، عکس حاج‌محمدی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha