• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91112313468
  • خبرنگار : 71461

یک مدرس حوزه و دانشگاه:

رمالی و دعانویسی به دست انسان‌های نااهل و دکان‌دار افتاده است

رمالی و دعانویسی به دست انسان‌های نااهل و دکان‌دار افتاده است

یک مدرس حوزه علمیه گفت: برای این‌که در دام خرافات نیفتیم باید به قرآن و ائمه تمسک بجوییم، رمل و دعا در اصل حقیقتی دارد ولی برای اهلش نه کسانی که مردم را به گمراهی می‌کشانند.

یک مدرس حوزه علمیه گفت: برای این‌که در دام خرافات نیفتیم باید به قرآن و ائمه تمسک بجوییم، رمل و دعا در اصل حقیقتی دارد ولی برای اهلش نه کسانی که مردم را به گمراهی می‌کشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که «متاسفانه در برخی جوامع دینی خرافات ظهور کرده است» اظهار کرد: برای اینکه در دام خرافات نیفتیم خداوند یک راه مستقیم یعنی"پیامبر و ائمه" را قرار داده است.

وی ادامه داد: خداوند قرآن را برای هدایت و پیامبر را نور جامعه بشریت قرار داده است و این دو منشاء هدایت هستند و پیامبر در حدیث ثقلین می‌فرماید: "اهل بیت پیامبر و کتاب قرآن برای نجات بشر از گمراهی است."

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این گونه خرافات از دام‌های شیطان است و هر کس وارد این چالش‌ها شود از حقیقت دور می‌شود و قرآن و اهل بیت غیب‌گویی و امثال این‌ها را به دست افراد نااهل رد کرده‌اند.

عبداللهیان تصریح کرد: در زمان غیبت امام زمان (عج) فقهایی که در دامن اهل بیت تربیت شده‌اند ملاک جامعه هستند، چراکه آن‌ها هیچ گاه به سمت دعانویسی و گمراهی نمی‌روند.

این استاد حوزه با بیان این‌که «گاهی اوقات ممکن است برخی چیزها در رمل و دعانویسی حقیقت داشته باشد» افزود: دعانویسی و رمل وجود دارد ولی یک علمی است که در دست و بال هر کسی نیست، ولی متاسفانه گاهی اوقات در دست انسان‌های نااهل و دکان‌دار افتاده است و در واقع این شکل دیگر دنیاطلبی است.

وی ادامه داد: رمل، یک علم است و داشته‌ایم که بعضی از استادها با حقیقتی که کسب کرده‌اند توانسته‌اند برخی از مشکلات مردم را حل کنند به دلیل اینکه آن‌ها اهل حقیقت بوده‌اند نه کسانی که دکان و بازار راه انداخته‌اند.

عبداللهیان در پایان گفت: ما باید نظر قرآن و اسلام را در نظر بگیریم و همواره به اسلام و قرآن تمسک جوییم، رمل و دعا در اصل حقیقتی دارد ولی برای اهلش نه کسانی که مردم را به گمراهی می‌کشانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha