• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91112213232
  • خبرنگار : 71038

/حماسه وحدت و حضور/

احمدی‌نژادخطاب به غرب/4/: بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است

احمدی‌نژادخطاب به غرب/4/: بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنها متوجه باشند که اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هسته‌یی شدن ملت ایران بکار بگیرند، چطور می‌خواهند این دستاورد ایجاد شده را از ملت ایران بگیرند؟ گفت: هرگز چنین نخواهد شد.

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنها متوجه باشند که اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هسته‌یی شدن ملت ایران بکار بگیرند، چطور می‌خواهند این دستاورد ایجاد شده را از ملت ایران بگیرند؟ گفت: هرگز چنین نخواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: من سال 86 بارها اعلام کردم که ما هسته‌یی شده‌ایم و به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و الان دیگر وقت درگیری و تقابل نیست. بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است. برای شما نیز این موضوع بهتر است و شما از درگیری ضرر می‌کنید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب به خصوص چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین چند سال 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این رقم به 45 میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند از این سهام در بازارهای بورس استفاده کنند و در طول این مدت ارزش سهام آنها سه برابر شده است.

رییس‌جمهور به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون، در طول این مدت 40 برابر 14 سال قبل واگذاری انجام شده است.

وی همچنین با بیان این‌که هدفمندی یارانه‌ها نیز با موفقیت انجام شده است و در خارج از کشور نیز الان به عنوان طرحی موفق در ارتباط با اصلاح اقتصادی در ایران از آن یاد می‌شود، گفت: البته برخی درداخل و خارج تلاش می‌کنند، عزم و هوشمندی ملت ایران را در اجرای این طرح مخدوش کنند و مشکلات اقتصادی کشور که از سال‌ها قبل وجود داشته است، را بر دوش اجرای این قانون بیندازند.

وی با بیان این‌که امیدوارم که با مساعدت و همراهی مردم این طرح به طور کامل اجرا شود، گفت: این قانون جزء معدود راه‌های دور زدن فشارهای اقتصادی دشمن و غلبه بر طراحی‌های خباثت‌آمیز آنها است.

رییس‌جمهور همچنین به کنترل مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: در این چند سال تعداد خودروها 2.5 برابر شده است. در سال 85 متوسط مصرف بنزین در کشور روزانه 75 میلیون لیتر بود و اکنون با آنکه تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها 2.5 برابر شده است، اما مصرف روزانه بنزین کمتر از 63 میلیون لیتر شده است و اگر رشد قبلی در مصرف بنزین ادامه پیدا می‌کرد، اکنون شاهد مصرف روزانه 135 میلیون لیتر بنزین در کشور بودیم و این به معنای 17 میلیارد واردات بنزین است.

احمدی‌نژاد به مصرف گازوئیل در کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند ما را تحریم بنزین کنند، ولی این طرح آنها شکست خورد.

وی به اهمیت قطع وابستگی بودجه دولت و تجارت کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صادرات غیر نفتی ما نیم میلیارد دلار بود. قبل از دولت نهم این رقم به هفت میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و سال گذشته از مرز 53 میلیارد دلار گذشت.

رییس‌جمهور افزود: اگر برخی از بداخلاقی‌ها نبود، امسال از مرز 75 میلیارد عبور می‌کردیم و به دشمنان می‌گفتیم نفت از ما نمی‌خرید، نخرید. اصلا نفت به شما نمی‌فروشیم و با صادرات غیر نفتی کشور را اداره می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به نهایی شدن قانون جامع حمل و نقل گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و بسیج تمام دستگاه‌های مربوط، تلاش کردیم که میزان تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. در سال 84 میزان تلفات جاده‌ای 24 هزار نفر بود، ولی در چند سال اخیر با آنکه تعداد خودروها و مسافرت‌ها دو برابر شده و جاده‌ها 60 درصد اضافه شده است، تعداد تلفات ما به کمتر از 19 هزار نفر رسیده، البته یک تلفات نیز زیاد است، اما خوشبختانه با مدیریت خوب و هماهنگی‌هایی که انجام شد، جان ده‌ها هزار نفر نجات پیدا کرد و اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، این میزان تلفات به 60 هزار نفر در جاده‌ها و شهرها می‌رسید.

وی گفت: طرح‌هایی که اشاره شد، طرح‌های عظیمی است که وقتی یک دولت را هر کدام به تنهایی به خود اختصاص می‌داد و شما می‌بینید که همه اینها در دولت نهم و دهم انجام شده است.

ادامه دارد...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha