• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91112213218

/حماسه وحدت و حضور/

رییس‌جمهور/3/: به زودی ماهواره ایران در مدار 36 هزار کیلومتری قرار می‌گیرد

رییس‌جمهور/3/: به زودی ماهواره ایران در مدار 36 هزار کیلومتری قرار می‌گیرد

احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی امروز تهران، به بیان آماری از پیشرفت‌های کنونی و دوران بعد از انقلاب پرداخت و گفت: تولید کشاورزی تا قبل از انقلاب سالانه 25 میلیون تن، اول دولت نهم 87 میلیون و هم‌اکنون 110 میلیون تن است. همچنین توسعه تلفن ثابت، سیار، گاز، آب شهری و روستایی نیز با قبل قابل مقایسه نیست.

احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی امروز تهران، به بیان آماری از پیشرفت‌های کنونی و دوران بعد از انقلاب پرداخت و گفت: تولید کشاورزی تا قبل از انقلاب سالانه 25 میلیون تن، اول دولت نهم 87 میلیون و هم‌اکنون 110 میلیون تن است. همچنین توسعه تلفن ثابت، سیار، گاز، آب شهری و روستایی نیز با قبل قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه "حدود 20 هزار روستا و بیش از 900 شهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند"، افزود: در این هفت - هشت سال اخیر میزان مدرسه‌ای که ساخته شده معادل نیمی از تمام مدارسی است که طی هشتاد سال در کشور ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ورزشگاه‌هایی که ساخته شده است نیز معادل همه ورزشگاه‌هایی است که قبل از دولت نهم ساخته شده است. این موضوع در مورد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و بخش‌های گوناگون صدق می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "تولید کتاب نیز در این چند سال اخیر یازده برابر شده است"، گفت: سرعت رشد علمی کشور نیز یازده برابر متوسط جهان شده و ما از نظر متوسط رشد علمی مقام اول را کسب کرده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه "در این بین چند کار نو و استثنایی نیز انجام شده است"، به بیان این فعالیت‌ها پرداخت و اظهار کرد: یکی از اینها تولید داروهای نوترکیب است و در این راستا هر چقدر کشورها صنعتی و روابط اجتماعی پیچیده‌تر می‌شود مریضی‌ها نیز پیچیده‌تر خواهد شد و مریضی‌های سخت و صعب نیاز به داروهای جدید دارد که پایه این داروها زیست‌فناوری و بسیار گران‌قیمت است.

رییس‌جمهور افزود: یک گرم از بعضی از این داروها یک میلیون دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود. قبل از انقلاب ما مطلق از این داروها نداشتیم. قبل از دولت نهم، چهار دارو و امروز 29 داروی نوترکیب داریم.

وی با بیان اینکه در نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین نیز جزو کشورهای برتر دنیا هستیم، افزود: برای اولین بار توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی موجود زنده به فضا پرتاب شد و سالم به زمین برگشت. آنهایی که اهل فن هستند می‌دانند فرستادن موجود زنده به فضا و بازگرداندنش به زمین نشان دهنده این است که ما در ده‌ها رشته علمی دنیا در مرز علم در سطح جهان حرکت می‌کنیم. برای اینکه یک موجود زنده با فشار یا با کم و زیاد شدن هوا یا با ضربه آسیب‌های اساسی می‌بیند.

رییس‌جمهور در توضیح این مطلب اضافه کرد: ما خودمان دستگاه پرتاب‌کننده، محفظه نگهدارنده، سیستم‌های ارتباطی بین آن دستگاه با زمین، سکوی پرتاب، چتر نجات، دستگاه‌های اندازه‌گیری کننده شرایط زیستی را ساختیم و در تمام طول پرتاب، فشار، حالات روانی و جسمی، کارکرد اندام اصلی بدن و همه اینها را دانشمندان ما خودشان اندازه‌گیری کردند.

وی همچنین گفت: در این چند روز قبل پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی به دست متخصصین ما ساخته و رونمایی شد و این هواپیما همه ویژگی‌های مثبت و برجسته شکاری، بمب‌افکن‌های کل دنیا را در خود جمع کرده است.

احمدی‌نژاد همچنین اظهار کرد: طراحی، مهندسی، ساخت و آماده پرواز کردن این هواپیما از سوی متخصصان خودمان انجام شده، همچنین ما در ساخت و پرتاب ماهواره جزء معدود کشورهایی هستیم که همه چرخه ساخت و هدایت آن را خودمان انجام داده‌ایم.

رییس‌جمهور در ادامه از اعلام خبرهای جدیدتر در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره در کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی ماهواره ایران در مدار 36 هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت و ما در کنار چهار - پنج کشور پیشرفته دنیا، از آسمان پیام‌های صلح و دوستی را برای همه بشریت می‌فرستیم.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha