• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91112213205
  • خبرنگار : 71381

/حماسه وحدت و حضور/

احمدی‌نژاد/2/: این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

احمدی‌نژاد/2/: این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، با بیان اینکه "هر فجری برای ملت ایران مبارک است"، گفت: خورشید عظمت این ملت در هر فجر در افق بالاتر و درخشان‌تر طلوع می‌کند.

رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، با بیان اینکه "هر فجری برای ملت ایران مبارک است"، گفت: خورشید عظمت این ملت در هر فجر در افق بالاتر و درخشان‌تر طلوع می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدی‌نژاد با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب برای احیای استدلال و عظمت ملت ایران و همه ملت‌هاست و امروز بدترین و بداخلاق‌ترین دشمنان ملت ایران هم اذعان دارند. به فضل الهی ملت ایران و کشور ایران از مستقل‌ترین ملت‌ها و کشورهای جهان است.

احمدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: احدی نمی‌تواند اراده خود را به ملت ایران تحمیل کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "بالاترین هجمه نظامی و سیاسی دشمنان علیه ملت ایران با دفاع مظلومانه ملت به رسوایی طراحان و حامیان آن انجامید"، تصریح کرد: 34 سال فشارهای گوناگون برای جلوگیری از پیشرفت و عزت ملت و مخدوش کردن استقلال کشور به لطف هوشمندی، وحدت و مقاومت جانانه ملت و فداکاری شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های آنان و رهبری خردمندانه به فصل طلایی ملت ایران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه "امروز هم دشمنان ما با همه وجود در تلاشند تا با فشار، از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کنند ولی نمی‌توانند"، خاطرنشان کرد: امروز نه تنها هیچ قدرتی نمی‌تواند کوچکترین تحمیلی به ایران داشته باشد، بلکه این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های استکباری در برابر عظمت ملت ایران شکست خورده و شرمنده هستند، خاطر نشان کرد: انقلاب برای احیای عزت ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه دوره 150 ساله قبل از انقلاب، دوره تهدید ملت ایران بود، افزود: امروز ملت ایران عزیزترین ملت‌هاست و احترام وصف‌نشدنی و علاقه وافر ملت‌ها به ملت بزرگ ایران، نشانه بارز این حقیقت زیباست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب برای پیشرفت، عمران و آبادی کشور است، گفت: قبل از انقلاب 36 میلیون جمعیت داشتیم، شش میلیون بشکه نفت تولید می‌شد و 5.5 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد و اکثر کشور در خرابی و فقر بودند، اما امروز البته در شرایط عادی، متوسط روزانه صادرات نفت ما 2.5 میلیون بشکه است، یعنی کمتر از نصف و جمعیت 76 میلیون نفر است، یعنی بیش از دو برابر.

وی ادامه داد: اگر کاهش ارزهای قیمت جهانی را محاسبه کنیم، درآمد سرانه یعنی به ازای هر نفر از محل صادرات نفت قبل از انقلاب تا امروز بیش از پنج برابر شده است، اما وضعیت عمران و آبادی و پیشرفت امروز با آن روز قابل مقایسه نیست.

رییس‌جمهور در ادامه به آمارهایی در مقایسه با قبل از انقلاب و سال‌های اخیر، گفت: قبل از انقلاب تولید سیمان کمتر از هفت میلیون تن بود و قبل از دولت نهم، 32 میلیون بوده است، اما امروز بیش از 80 میلیون تن بوده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در مورد ظرفیت تولید سیمان پنج سال قبل واردات داشتیم، اما سال گذشته و امسال 12 میلیون تن صادرات داشتیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید فولاد قبل از انقلاب کمتر از یک میلیون تن بود و ابتدای دولت نهم، 9.5 میلیون تن بوده است و الان 20 میلیون تن است و تا پایان این دولت انشاءالله به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید خودرو اوایل انقلاب 0.3 میلیون خودرو در سال بوده است و ابتدای دولت نهم 1.1 میلیون تن بوده است، گفت: الان بیش از دو میلیون است و ما صادرکننده انواع خودرو هستیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت تولید پتروشیمی قبل از انقلاب بسیار ناچیز و ابتدای دولت نهم، 25 میلیون تن در سال بوده است، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی امروز از مرز 56 میلیون تن گذشته و بیش از نیمی از آن صادر می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ظرفیت تولید برق اول انقلاب، 7000 مگاوات بوده، یعنی حدود 60 سال سرمایه‌گذاری در برق، 7000 مگاوات بوده است و اول دولت نهم، 38 هزار شد و امروز از مرز 70 هزار گذشته‌ایم و به لطف خدا تا پایان دولت به مرز 76 هزار مگاوات خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی آب سدها قبل از انقلاب حدود 12 میلیارد مترمکعب بود، گفت: این ظرفیت ابتدای دولت نهم 33 میلیارد متر مکعب و امروز بیش از 50 میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب داریم.

رییس‌جمهور در رابطه با ساخت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، گفت: هشت سال قبل از دولت نهم، 3994 کیلومتر و پس از آن 11 هزار و 723 کیلومتر یعنی نزدیک سه برابر بوده است.

وی با بیان اینکه تولید مسکن روستایی و شهری، هشت سال قبل از دولت نهم، سه میلیون و 209 هزار مسکن بوده، گفت: در این دولت تا الان، شش میلیون و 783 هزار واحد مسکونی ساخته شده است و برای اولین بار تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهای کشور پیشی گرفته است، البته تعداد زیادی از واحدهای مسکونی هستند که خالی هستند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha