• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91111609331
  • خبرنگار : 71461

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س):

دعا انسان را به عالم بی‌نهایت وصل می‌کند

دعا انسان را به عالم بی‌نهایت وصل می‌کند

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: دعا یک امر فطری است و می‌تواند انسان را به عالم بی‌نهایت متصل کند.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: دعا یک امر فطری است و می‌تواند انسان را به عالم بی‌نهایت متصل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر دعای شما نبود خدا به شما هیچ توجهی نمی‌کرد. خداوند از ما خواسته که بخوانیم او را تا اجابت کند ما را و در روایات داریم که دعا سلاح مومن است.

وی ادامه داد: تمامی این آیات و روایات نشان از ضرورت دعا دارد و این‌که دعا یک امر فطری است و می‌تواند انسان را به عالم بی‌نهایت متصل کند. انسان همانند یک موبایلی است که در طول روز حداقل یک بار نیاز به شارژ شدن دارد و انسان‌ها به دلیل این‌که با ماده در ارتباطند باید از طریق منابع متافیزیکی و ماوراءالطبیعی اتصالاتی داشته باشد تا قدرت لازم را دریافت کند.

حق‌جو تصریح کرد: دعا یک درخواست کوچک از بزرگ‌تر است. این‌که ما از خداوند درخواست داریم و به سوی خدا یا به سوی ائمه دعا می‌کنیم به این دلیل است که علم و قدرت آنها از ما بالاتر است، ائمه تقرب بیشتری به خداوند دارند.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) با بیان این‌که «برخی از افراد در دعا اشکالاتی درست کرده‌اند» افزود: این‌که ما گاهی از ائمه طلب دعا داریم به معنی آن نیست که آنها را اصل و اساس قرار داده‌ایم. خداوند در قرآن می‌فرماید «واعتصموا بحبل الله» یعنی همواره به یک ریسمان محکم چنگ بزنید. پس آنها واسطه بین ما و خداوند هستند و این یک امر طبیعی است.

وی تصریح کرد: حتی در زندگی مادی وقتی بچه‌ای کوچک گرسنه می‌شود به پدر و مادر خود پناه می‌برد و از آنها طلب کمک می‌کند، نه به کوچک‌تر از خودش. پس دعا یک درخواست از عالی متعالی است.

حق‌جو خاطرنشان کرد: ما از خداوند درخواست از بی‌نهایت‌ها داریم و از او می‌خواهیم توانایی‌های ما را افزایش دهد.

رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) با بیان این‌که «حتی در امر شفاعت کردن، این مقام را خدا برای ائمه قرار داده است» گفت: این مقام بالایی است که خداوند به ائمه عطا کرده است ولی حتی شفاعت کردن هم را آنها از خداوند درخواست می‌کنند؛ چرا که به دلیل مقام بالایی که دارند از سایر بنده‌ها زودتر پاسخ می‌گیرند.

حق‌جو در پایان اظهار کرد: یک سری از افراد به دلیل گم کردن مسیر از ما ایراد می‌گیرند؛ در صورتی که غیرشیعیان هم همواره از کسانی که اهل علم و قدرت هستند و توانایی لازم را دارند درخواست می‌کنند که شفاعت و خواسته‌ی آنها را نزد خداوند مطرح کند؛ چرا که آنها بالاتر از سایر بندگان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha