• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91111006129
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک کارشناس مذهبی: وحدت باعث شکوفایی نقاط زیبای سیره نبوی می‌شود

یک کارشناس مسایل مذهبی گفت: وحدت باعث شکوفایی نقاط زیبای سیره نبوی می‌شود.

یک کارشناس مسایل مذهبی گفت: وحدت باعث شکوفایی نقاط زیبای سیره نبوی می‌شود.

حجت‌الاسلام منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: بحث وحدت بین شیعه و سنی همیشه از طرف شیعه مطرح شده است و علمای شیعه همیشه اولین قدم‌ها را در این زمینه برداشته‌اند و اولین عالمی که این بحث را مطرح کرد حاج عبدالکریم زنجانی بود که بعدها توسط سیدجمال‌الدین اسدآبادی نیز مطرح شد.

وی افزود: در همه مناطق شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و اگر باهم وحدت نداشته باشند، آسیب‌پذیر خواهند بود و علمای اسلام بر این باور هستند که این دو گروه یعنی شیعه و سنی می‌توانند در سایه وحدت دینی زندگی خوبی داشته باشند.

امام‌جمعه موقت زنجان، خاطرنشان کرد: با وجود نقاط افتراق با اهل تسنن، باید نقاط مشترک را تقویت کرد تا دشمنان از وجود نقاط افتراق سوءاستفاده نکنند، زیرا دشمنان فکر می‌کنند بهترین راه ضعیف کردن شیعه خصوصاً شیعیان ایران، ایجاد اختلاف است و این همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب با هوشیاری به آن تأکید کرده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه حقانیت شیعه بر هر کسی محرز است و داعیه‌دار بودن وحدت هم نشان‌دهنده حقانیت شیعه است، مراسم حج نیز نمونه‌ای از درایت مراجع شیعه است و دشمنان نمی‌توانند تحمل کنند که مراجع و مسوولان ایران اسلامی، آگاه باشند.

فرجی تصریح کرد: باید دقت کرد که نقاط اشتراک شیعه و سنی خیلی بیشتر از نقاط افتراق آن‌ها است و بحث بر سر نقاط افتراق هیچ چیزی را عوض نمی‌کند، پس بهتر است با یک زندگی مسالمت‌آمیز دینی نقاط مشترک خود را تقویت کرد، زیرا در سایه وحدت و همدلی نقاط زیبای سیره نبوی تقویت می‌شود و در غیر این صورت کینه و دشمنی افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: هموطنان دقت کنند که با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری و مراجع و وحدت و همدلی، زمینه‌های خوشحالی دشمنان را کاهش دهند و آثار خوب وحدت را نمایان سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha