• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91110805170

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب: من برای خود امتیازی قائل نیستم

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «من برای خود امتیازی قائل نیستم» گفت: من معتقدم جزو کوچکی از وظایفی که انقلاب بر دوشم گذاشته است را نتوانسته‌ام به انجام برسانم.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «من برای خود امتیازی قائل نیستم» گفت: من معتقدم جزو کوچکی از وظایفی که انقلاب بر دوشم گذاشته است را نتوانسته‌ام به انجام برسانم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محمدعلی تسخیری در همایش بین‌المللی که جهت نکوداشت شخصیت وی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، با اشاره به تعریف‌هایی که از وی شد، اظهار کرد: من کوچک‌ترین، ساده‌ترین و ضعیف‌ترین سرباز این انقلاب بزرگ اسلامی هستم و احساس می‌کنم جزء کوچکی از مسوولیت‌هایی که بر دوش من و امثال من بوده است را انجام نداده‌ام و این عین حقیقت است.

وی گفت: روزی که پیشنهاد برگزاری این مراسم به من داده شد، من جدا مخالف برگزاری آن بودم و این به دلیل آن بود که خود را هیچ نیز نمی‌دانم و معتقد بودم کسانی که لازم تکریم هستند بسیارند و زندگی من نیز دارای امتیاز خاصی نیست.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همین حالا نیز من هنوز در فکر این هستم که چه امتیازی داشتم که برگزار کنندگان این برنامه، در حق من چنین لطفی کردند و امیدوارم خداوند متعال به ما لطف کرده و از تقصیرات ما بگذرد.

تسخیری اظهار کرد: من همیشه گفته‌ام که شاید بزرگترین هنر امام (ره) این بود که بیداری اسلام را در ظلمات رهبری به وجود آورده، رهبری کرده و رشد داد و عوامل آن را توضیح داده و تشریح کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز دقیقا همان راه امام راحل را طی کرده و اگر کسی فرمایشات ایشان را فقط خطاب به برگزاری مراسم حج دنبال کند، متوجه می‌شود که دید ایشان متوجه به همه جهان اسلام است و زمینه سازی برای وحدت امت اسلامی و تلاش برای توجه آنان به خود را مشاهده می‌کند.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تلاش امام و رهبری همواره در جهت بازگشت امت اسلامی به اصل خود بوده است.

تسخیری اظهار کرد: بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی‌هایی در افغانستان، لبنان، فلسطین و عراق رخ داد و بیداری اسلامی شکل گرفته با پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه به تونس و مصر که از آن به عنوان ام‌البلاد کشورهای عربی یاد می‌شود، رسید.

وی گفت: امیدوارم همه ما سرباز و مبلغ انوار انقلاب اسلامی باشیم.

تسخیری اظهار کرد: شهید آیت‌الله صدر نه فقط علم را به من آموزش داد بلکه باعث احیای روحانی کل ذات من شد و هم‌اکنون هر تحلیلی که می‌خواهم انجام دهم، فکر ایشان در جای جای آن تحلیل وجود دارد.

وی با اشاره به بحث تقریب مذاهب اظهار کرد: من احساس می‌کنم در عقلانیت، قرآن، آزادی اجتهاد و... مسیر تقریب مذاهب مقدس برشمرده شده و همواره تفکر در این جهت را عبادت می‌دانم.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: آن‌هایی که مخالف تقریب میان مذاهب اسلامی هستند اشتباه می‌کنند و باید سعی کنیم که در این مسیر استکبار ما را فریب ندهد.

تسخیری اظهار کرد: من از روز اولی که در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را شروع کردم، بهترین روش را ایجاد ارتباط با علما و استادان و مجامع بین‌المللی در جهت تقریب دیدگاه‌ها و مذاهب دانستم.

وی ادامه داد: همچنین باید بگویم در زمانی که در مجمع فقه وارد شدم، با آنکه خیلی غریبانه ایده‌های حوزه علمیه قم را مطرح می‌کردم، ولی در نهایت این ایده‌ها موثر بود و ما نیز توانستیم تاثیرگذار باشیم و در نهایت در مجمع هیات رییسه آن برگزیده شدیم و در دیگر مجامع نیز همین‌گونه تاثیرگذار بودیم و در نتیجه از این ارتباطات نتایج خوبی را حاصل کردیم.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت مقام معظم رهبری گفت: آرزو دارم توده‌های مسلمان حقیقت این رهبر را درک کنند و بدانند که راه عظمت‌شان در پیروی از ایشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha