• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082818289
  • منبع : مطبوعات

رییس جامعة‌المصطفی العالمیه: بیان حقیقت امر به معروف در عزاداری‌ها، محوری مهم باشد

رییس جامعة‌المصطفی العالمیه: بیان حقیقت امر به معروف در عزاداری‌ها، محوری مهم باشد

رییس جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: جامعه‌ای که روح امر به معروف و نهی از منکر در آن تجلی کند نسل جوان آن به آسیب اعتیاد دچار نمی‌شود، مسوولان دستگاه‌ها فاسد نمی‌شود و ایمان باقی می‌ماند.

رییس جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: جامعه‌ای که روح امر به معروف و نهی از منکر در آن تجلی کند نسل جوان آن به آسیب اعتیاد دچار نمی‌شود، مسوولان دستگاه‌ها فاسد نمی‌شود و ایمان باقی می‌ماند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، با بیان این‌که «حقیقت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است و پیام عاشورا برای عصر و نسل ما زنده نگه داشتن این فریضه بزرگ الهی است» تصریح کرد: امام حسین (ع) بعد از مرگ معاویه و حاکمیت یزید اعلام کرد، من قرار است قیام کنم و در برابر ستمکاران بایستم و معروف را امر و منکر را نهی کنم و در مسیری که جد بزرگوارم حضرت محمد مصطفی (ص) حرکت کرده است حرکت کنم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام حسین (ع) از مدینه تا شهادتش در کربلا بارها به بزرگان، علما و خواص جامعه اعلام کردند که خط و مشی من امر به معروف و نهی از منکر است و برای احیاء این فریضه بزرگ الهی که فراموش شده است و حرمت‌های خدا شکسته و منکرات ترویج پیدا کرده است قیام خواهم کرد.

وی گفت: درس و پیام بزرگ عاشورا به همه عصرها و نسل‌ها زنده داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در اول محرم و عزاداری سالار شهیدان باید همه حسینیه‌ها و مراکز عزاداری مبدل به محل آشنایی مردم و جوانان با این تکلیف الهی باشد.

رییس جامعة المصطفی، با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران مهمترین ویژگی امت اسلام را دعوت به نیکی‌ها، امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: امت اسلام امت فردگرا و سرفرو برده به لاک خود و بی تفاوت در برابر دیگران نیست و در برابر نیازهای مادی و معنوی و اخلاقی دیگران وظیفه دارد.

اعرافی همچنین با استناد به آیه 110 سوره آل عمران مبنی بر این‌که امت اسلام امت برگزیده از سوی خداوند است، افزود: امت اسلام به دلیل پشتوانه ایمان و ارزش‌های الهی و اعتقادی امت برگزیده است و جامعه‌ای که روح امر به معروف و نهی از منکر در آن تجلی کند نسل جوان آن به آسیب اعتیاد دچار نمی‌شود، مسوولان دستگاه‌ها فاسد نمی‌شود و ایمان باقی می‌ماند.

وی با اشاره به آیات سوره توبه گفت: زنان و مردان اولیای همدیگرند و بر همدیگر حق دارند چرا که خداوند در سطوحی به انسان‌ها ولایت عمومی قائل شده است تا وقتی که فردی خطایی را مرتکب شد دیگران به او امر به معروف و نهی از منکر را گوشزد کنند.

اعرافی امر به معروف و نهی از منکر را پشتوانه همه تکالیف دیگر بیان کرد و افزود: از روز آغاز، حرکت و شعارهای امام حسین (ع) این بود که اراده خداست که قیام کند و می‌فرمود: آیا نمی‌بینید باطل رواج یافته و ارزش‌های الهی فراموش شده و فرد ستمکار بر جامعه حاکم شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به این‌که «فریضه امر به معروف حقیقت قیام سید و سالار شهیدان ابا عبدالحسین(ع) بود» تصریح کرد: این حقیقت باید در حسینیه‌ها، عزاداری‌های ما بعنوان یک محور مهم باشد و در برابر آسیب‌ها و خطرهایی که نسل جوان ما را مورد تهدید قرار می‌دهد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه وی افزود: عاشورا منظومه جامع از حماسه، ایثار، اخلاق و معنویت و فرهنگ است که سال به سال باید بر عظمت شکوه آن افزوده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha