• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082716973
  • منبع : نمایندگی مرکزی

به‌کارگیری 138 کیلوگرم طلا و 6500 کیلوگرم نقره برای ساخت ضریح امام حسین(ع)

به‌کارگیری 138 کیلوگرم طلا و 6500 کیلوگرم نقره برای ساخت ضریح امام حسین(ع)

سخنگوی هیأت امنای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) گفت: تمام هزینه ساخت ضریح از محل هدایا و نذورات مردمی تامین شده است.

سخنگوی هیأت امنای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) گفت: تمام هزینه ساخت ضریح از محل هدایا و نذورات مردمی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی‌رضا تکیه‌ای در حاشیه جلسه ستاد استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) در استان مرکزی، در جمع خبرنگاران افزود: ساخت این ضریح کار دل، عشق و علاقه به ائمه معصومین است و آنچه اتفاق افتاده اولین ضریحی است که تمام هزینه‌ی آن از محل نذورات و هدایای مردمی تامین شده است.

وی تمام طلاهای جمع‌آوری شده را از محل نذورات مردم و هدایایی که به این منظور تقدیم شده بود، دانست و گفت: تمام طلاهای جمع‌آوری شده از محل نذورات مردم بوده و لطفی که مردم شیعه ایران داشته‌اند تا به آنجا که اعلام کرده‌ایم همین میزان کفایت می‌کند.

تکیه‌ای افزود: برای این ضریح بیش از 138 کیلوگرم طلا جمع‌آوری شده که 118 کیلو و 650 گرم طلای 21 عیار از آن استحصال شده، همچنین 6 هزارو 500 کیلو نقره نیز در این ضریح بکار رفته است.

وی در خصوص حضور هنرمندان برای ساخت این ضریح گفت: تمام هنرمندانی که در ساخت این ضریح مشارکت داشته‌اند، به واسطه اتفاقاتی برای ساخت این ضریح دعوت شده‌اند و از این رو این ضریح را با عشق به ائمه معصومین و خلوص دل ساخته‌اند.

تکیه‌ای استحکام این ضریح را بسیار بالا دانست و افزود: از نظر استحکام این ضریح تا 12 تن وزن را تحمل می‌کند و پیش‌بینی شده از نظر دوام 300 سال دوام بیاورد؛ همچنین از نظر طراحی استاد فرشچیان بهترین طراح جهان معاصر این ضریح را طراحی کرده و استاد موحد بهترین خوشنویس معاصر نیز آن را نگاشته است.

وی افزود: برای اولین بار است هیات امنایی برخاسته از مردم و مورد تایید رهبری و مراجع تقلید با ریاست یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه و تعداد 12 نفر عضو برای ساخت این ضریح، تشکیل شده است.

وی افزود: ساخت این ضریح به گفته مراجع، کاری کم نظیر بلکه بی‌نظیر است که مطمئننا پس از قرار گرفتن در دید عموم این کار فاخر جلوه خواهد کرد.

تکیه‌ای در پایان گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است 15 و 16 محرم این ضریح به استان مرکزی آورده شود، اما، امکان دارد از نظر زمانی مقامات استان تصمیماتی اتخاذ کنند که این امر توسط رسانه‌های استان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha