• جمعه / ۲۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082616612
  • منبع : نمایندگی قم

در تجمع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر در قم؛

آیت‌الله حسینی بوشهری: امر به معروف و نهی از منکر با روشهای اخلاقی، تاثیر گذارتر است

آیت‌الله حسینی بوشهری: امر به معروف و نهی از منکر با روشهای اخلاقی، تاثیر گذارتر است

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با روشهای اخلاقی و لحن مناسب به مراتب تاثیرگذارتر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با روشهای اخلاقی و لحن مناسب به مراتب تاثیرگذارتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در تجمع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) انسان را موجودی مسئولیت پذیر دانست و گفت: انسان در برابر خداند، انبیاء و مردم مسوول اعمال خود هستند و یکی از مسوولیت‌های مهم دوری جستن از گناه و منکرات می‌باشد.

وی افزود: با توجه به مسئولیت پذیری انسان، بی تفاوتی به مسائل و مشکلات اطراف قابل پذیرش نیست و نباید نسبت به منکرات و ترک خوبیها در جامعه بی تفاوت بود.

بوشهری با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: متاسفانه بشر امروز، دچار بحران هویت و خود بیگانگی شده است و با غفلت از محیط پیرامونی خود، زمینه نشر گناه و منکرات را به صورت علنی در جامعه می دهد.

خطیب جمعه قم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکرف وظیفه ای همگانی است و با آزادی انسان منافاتی ندارد و تنها انسان را به رعایت شئونات و ترک منکرات در چارچوبهای اسلامی و شرعی دعوت می کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی زا منکر در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: وجود گناه، فساد و فحشاء انسان را از ارزش های حقیقی دور می سازد و انسان ها را نسبت به یکدیگر ظالم می نماید از این رو در جامعه اسلامی باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

وی تصریح کرد: نشر ارزش‌ها و رفع بدیها، زمینه سارز رشد و تعالی انسان و ایجاد برکت در زندگی می شود و خداند این مسئولیت را برای ایجاد جامعه ای اسلامی و اخلاقی بر گزدن انسان نهاده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: اگر در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جریان یابد، دشمنی بر جامعه تسلط پیدا نمی کند و احساس امنیت در همه جامعه حکمفرما می شود.

وی در خطاب به آمرین به معروف و ناهیان از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی زا منکر زمانی آثار خود را بر جای می گذارد که مطابق با رفتار و بینش آمران و ناهیان باشد و با لحن مناسب و اخلاق اسلامی بیان شود تا خاطره ای تلخ ایجاد نکند و افراد را دلزده نکنید.

در پایان تجمع، بیانیه ای از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر در ضرورت توجه مسئولان فرهنگی و مردم به توسعه و نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha