• جمعه / ۲۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082616611
  • منبع : نمایندگی مرکزی

ضریح جدید امام حسین (ع) دو روز میهمان استان مرکزی

جلسه ستاد استقبال از ضریح جدید امام حسین (ع) در اراک، با حضور معاون حقوقی مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، نماینده بازسازی عتبات عالیات کشور، عضو هیات امنای ساخت ضریح امام حسین (ع)، امام جمعه اراک، استانداری مرکزی، فرمانده سپاه روح الله استان و جمعی از مقامات اجرایی و انتظامی استان برگزار شد.

جلسه ستاد استقبال از ضریح جدید امام حسین (ع) در اراک، با حضور معاون حقوقی مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، نماینده بازسازی عتبات عالیات کشور، عضو هیات امنای ساخت ضریح امام حسین (ع)، امام جمعه اراک، استانداری مرکزی، فرمانده سپاه روح الله استان و جمعی از مقامات اجرایی و انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، نصرت الله لطفی معاون حقوقی مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این جلسه با اشاره به ساخت ضریح جدید امام حسین (ع) گفت: این ضریح پس از حرکت از قم و تهران دو روز در استان مرکزی مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

لطفی افزود: این ضریح روز 11 محرم از شهر قم به تهران و پس از دو روز از شهرستان ساوه وارد استان مرکزی می‌شود و تا 15 محرم مهمان استان مرکزی خواهد بود.

وی ساخت ضریح مقدس امام حسین (ع) را چهار سال اعلام کرد و گفت: برای ساخت این ضریح دو سال رایزنی و مجوزهای آن کسب و چهار سال ساخت این ضریح مطهر به طول انجامیده است.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، استان مرکزی را یکی از 4 استانی عنوان کرد که به نمایندگی از مردم دیگر استان‌ها در مسیر حرکت ضریح مقدس امام حسین (ع) قرار دارد.

وی استان‌های تهران، مرکزی، لرستان و خوزستان را چهار استان در مسیر حرکت ضریح امام حسین اعلام کرد و گفت: از مجموع 31 استان چهار استان در مسیر حرکت این ضریح قرار دارد و می‌طلبد مردم استان مرکزی به عنوان نماینده دیگر استان‌ها از این مراسم به نحو احسن استقبال کنند.

لطفی با اشاره به استقبال بسیار خوب احتمالی از حضور ضریح امام حسین (ع) در استان مرکزی گفت: مطمئنن استقبال خوبی صورت می‌پذیرد و بایستی با توجه به این که این ضریح نمادین نبوده و اصل ضریح در معرض دید مردم قرار می‌گیرد، تمام نکات امنیتی و عمومی در نظر گرفته شود.

وی از مسئولین اجرایی استان خواست از هرگونه دریافت و یا تبلیغ دریافت وجوهات و نذورات در استان جلوگیری کنند تا این مراسم معنوی تحت الشعاع سواستفاده‌های دشمنان قرار نگیرد.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از مسئولین استانی خواست برای ایجاد زمینه حضور همه مردم تلاش کنند و از تمام امکانات برای اطلاع رسانی و بستر سازی مناسب در مساجد، مدارس و سازمان‌های دولتی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم دعوت کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید علی‌رضا تکیه ای، عضو و سخنگوی هیأت امنای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) هم این ضریح را از نظر ساخت منحصر به فرد اعلام کرد و گفت: این ضریح تفاوت‌های بسیاری با دیگر ضریح‌های ساخته شده از نظر پیکره، تزئینات داخلی، استفاده از آیات و ادعیه مخصوص امام حسین (ع) دارد که آن را منحصر به فرد کرده است.

وی وزن این سازه را 12 تن اعلام کرد و گفت: این ضریح از نظر وزنی با دیگر ضریح‌های ساخته شده متفاوت بوده و از بهترین هنرمندان جهان در ساخت آن استفاده شده است که از ویِژگی‌هایی آن می‌توان به تزئینات داخلی و خوانا بودن آیات و ادعیه‌های مخصوص امام حسین، بکار بردن 118 کیلو طلای 21 عیار و 4600 کیلو نقره نام برد.

تکیه‌ای، از مسئولین استان خواست حداکثر استفاده از فضای تبلیغاتی را انجام دهند تا این مراسم هرچه بهتر و معنوی‌تر برگزار گردد.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه با تشکر از هنرمندان سازنده این ضریح گفت: از هنرمندانی که با عشق و علاقه این ضریح را ساخته‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم و این کار را یک کار خدایی می‌دانم.

وی این ضریح را منحصر به فرد دانست و گفت: این ضریح با دیگر ضریح‌ها تفاوت دارد و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و نور ولایت بر آن تابیده است.

نماینده ولی فقیه در استان، حضور این ضریح در استان مرکزی را مایه‌ی برکات معنوی دانست و گفت: بایستی از حضور این ضریح در استان بهره برداری معنوی خوبی صورت گیرد و در طول مراسم، استان مرکزی و همه مردم از برکات آن بهره مند شوند.

وی خواستار پوشش مناسب از برگزاری این مراسم شد و افزود: این مراسم بایستی با انعکاس خوبی صورت گیرد تا بصورت بین‌المللی در سراسر جهان نشان داده شود تا از شیطنت‌های شبکه‌های خارجی در تبلیغات سو جلوگیری شود.

دری نجف‌آبادی با همدل خواندن تمام مسئولین برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم استقبال گفت: تمام مسئولین بسیج شده‌اند تا این مراسم را در کمال آرامش و امنیت به بهترین نحو اجرا کنند.

علی اکبر شعبانی‌فرد استاندار استان مرکزی با تسلیت ایام ماه محرم از آمادگی استان برای ورود ضریح مقدس امام حسین (ع) در ایام عاشورای حسینی خبر داد و گفت: در ایام ماه محرم این افتخار نصیب مردم و مسئولین استان شده است تا میزبان ضریح جدید امام حسین (ع) باشند و ما تمام توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم بکار بسته‌ایم.

وی با اشاره به حساسیت در مراقبت از ضریح امام حسین (ع) گفت: انتقال و مراقب از این ضریح بسیار مهم است و بایستی با توجه به شوق مردم در مراسم استقبال تمام مسائل امنیتی را در نظر بگیریم تا از این ضریح در طول مسیر به بهترین نحو محافظت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha