• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۱ / ۰۶:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91080100028
  • خبرنگار : 71461

در زمان حج اعتقادات کشورها کاملا مشخص می‌شود

در زمان حج اعتقادات کشورها کاملا مشخص می‌شود

یک مدرس حوزه علمیه فاطمیه پاکدشت با اشاره به فلسفه حج و جایگاه آن در شعائر اسلام گفت: حج یک درس کامل خداشناسی، پیامبرشناسی و انسان‌شناسی است.

یک مدرس حوزه علمیه فاطمیه پاکدشت با اشاره به فلسفه حج و جایگاه آن در شعائر اسلام گفت: حج یک درس کامل خداشناسی، پیامبرشناسی و انسان‌شناسی است.

مریم محمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به یکی از مهم‌ترین درس‌های حج که خداشناسی است، اظهار کرد: خداوند در یک زمان مشخص با یک رنگ لباس تمام انسان‌ها را به یک مسیر یعنی حق دعوت می‌کند، از این رو این امر بر هر انسان مکلف و واجد شرایط حداقل یکبار در زندگی واجب است.

این مدرس فقه و احکام حوزه علمیه به یکی دیگر از درس‌های حج یعنی پیامبرشناسی اشاره کرد و گفت: حضرت ابراهیم(ع) بعد از سال‌ها زندگی فرزند و خانواده خود را در بیابان رها و به دستور خداوند عمل کرد و این درس را به ما می‌دهد که در زندگی همواره راضی به رضای خداوند باشیم.

وی به سومین درس حج یعنی انسان‌شناسی اشاره کرد و گفت: افراد در نزد خداوند از چنان جایگاهی برخوردار هستند که حتی ارزش و مقام معنوی آنها برای نسل‌های آینده هم قابل ستایش است، همانند مقام حضرت ابراهیم(ع) یا حضرت هاجر که سال‌ها در مناسک حج محل و مصلای حاجیان شده است.

محمدی‌نژاد عنوان کرد: حج چکیده تمام عبادات ما است همانند یک کپسول قوی ویتامینه برای اسلام است.

این مدرس احکام و علوم حدیث با اشاره به توهین اخیری که به ساحت مقدس پیامبر(ص) شده، بیان کرد: اگر همه مسلمانان بصیرت خود را افزایش بدهند و پیرو راه و سنت نبوی باشند می‌توانند پیام خود را به جهانیان برسانند.

وی افزود: اگر فلسفه حج را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که بر وحدت مسلمین تاثیر بسزایی دارد، شاید شیعه و سنی در یکسری مسائل اختلاف داشته باشند ولی اصل نبوت را کاملا قبول دارند.

محمدی‌نژاد با اشاره به آثار سیاسی و اجتماعی حج عنوان کرد: بیشترین اثرات حج سیاسی است، زیرا تمام کشورها مسائل روز را مطرح کرده و از نظرات همدیگر آگاه می‌شوند و در مراسم برائت از مشرکین که بعد از پیروزی انقلاب توجه ویژه‌ای به آن شده تمام کشورها در یک مکان به گفت‌وگوی سیاسی می‌پردازند.

وی در پایان با بیان این‌که «در زمان حج دید و اعتقادات کشورها کاملا مشخص می‌شود» گفت: در این زمان کشورها متوجه تفرقه‌افکنی دشمن می‌شوند و ابهامات سیاسی رفع می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha