• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91062917552

حاجي‌بابايي در مراسم جشن شكوفه‌ها: هيچ روستايي در مناطق زلزله‌زده بدون معلم نيست

حاجي‌بابايي در مراسم جشن شكوفه‌ها: هيچ روستايي در مناطق زلزله‌زده بدون معلم نيست

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه معلم بهترين هديه به دانش آموزان در بازگشايي مدارس است، گفت: در مناطق زلزله‌زده آذربايجان هيچ كلاسي بدون معلم نيست.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه معلم بهترين هديه به دانش آموزان در بازگشايي مدارس است، گفت: در مناطق زلزله‌زده آذربايجان هيچ كلاسي بدون معلم نيست.

به گزارش خبرنگار سرويس«آموزش و پرورش» ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي در مراسم جشن شكوفه‌ها كه با حضور برخي از معاونان خود و استاندار آذربايجان شرقي در مجتمع آموزشي وليعصر (عج) «كوئيك» بخش خواجه شهرستان هريس، گفت: خوشحالم كه امروز و در اين جشن كه جشن ورود دانش آموزان كلاس اول به مدرسه است صداوسيما و مسئولين در اين منطقه حاضر شده‌اند.

وي افزود: حضور مسئولين در جشن شكوفه‌ها در مناطق زلزله‌زده دانش آموزان را شاد و معلمان اين مناطق را آماده كرد و اين عزت و جايگاه نظام تعليم و تربيت است.

حاجي‌بابايي با بيان اينكه همه امكانات را آماده كرده‌ايم عنوان كرد: در زلزله اين مناطق نقش مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي به روشني مشخص شد.

وي با بيان اينكه معلم بزرگترين هديه به دانش آموزان در بازگشايي مدارس است عنوان كرد: در اين منطقه هيچ كلاسي بدون معلم نيست و همه تجهيزات آماده و به مدارس مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وزير آموزش و پرورش همچنين نظام آموزشي جديد را هديه ديگر آموزش و پرورش به دانش آموزان سراسر كشور و دانش آموزان اين مناطق برشمرد و گفت: ايجاد پايه ششم ابتدايي اتفاق مهمي است كه در دوره ابتدايي افتاده چرا كه بهترين زمان شكل گيري شخصيت دانش آموزان در اين دوره است.

وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: همه بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه تحول شخصيتي و تربيتي كودكان در 5 سال امكان پذير نيست بلكه بايد براي تكميل يادگيري‌ها دوره ابتدايي شش ساله شود.

حاجي بابايي با بيان اينكه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از مهر امسال ريل‌گذاري شده گفت: بر اساس اين سند تحولات بسيار زيادي در آموزش و پرورش و نظام تعليم و تربيت رخ خواهد داد و ملت بزرگ ايران بايد خوشحال از اين سند باشند.

وي تاكيد كرد: هيچ كس نمي‌تواند قانون تحول بنيادين را به جز از راه قانوني تغيير دهد.

به گفته وي ايمان، اسلام و علم سه محور اساسي تدوين و تعريف شده در سند تحول بنيادين است كه همه جزئيات آن به خوبي در اين سند ديده شده است.

وزير آموزش و پرورش همچنين با اشاره به آغاز به كار پرديس‌هاي دانشگاه‌هاي فرهنگيان از مهر امسال خاطرنشان كرد: امسال با افتتاح دانشگاه ويژه فرهنگيان و پذيرش 25 هزار معلم در اين دانشگاه تلاش مي‌كنيم تا نيروهاي متخصص را تربيت كنيم و در انتخاب معلمان همه شرايط يك معلم در نظر گرفته شده كه در اين مورد حتي ظاهر افراد نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، همچنين احمدعليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي نيز با اشاره به مصوبه شب گذشته هيات وزيران درآذربايجان گفت: در اين جلسه مصوب شد تا صاحبان خانه‌هايي كه تحويل اهالي زلزله زده اين مناطق مي‌شود 5ميليون ريال هديه در قالب بسته لوازم خانگي دريافت كنند.

وي گفت: اين مصوبه پس از بازديد مسئولين از مناطق زلزله زده به تصويب رسيده و تلاش مي‌كنيم تا خانه‌هاي نوساز را در مدت زمان كوتاهي تحويل دهيم.

استاندار آذربايجان شرقي گفت: همه تلاش خود را به كار گرفته‌ايم تا خانه‌هاي در دست احداث را قبل از آغاز فصل سرما به اهالي تحويل دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha