• پنجشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080301900
  • خبرنگار : 50416

آزادی‌خواه:

قیمت کشمش ملایر فاجعه است

قیمت کشمش ملایر فاجعه است

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو انگور در تهران ۱۲۰ هزار تومان است، گفت: هر سه یا چهار کیلو انگور، یک کیلو کشمش تولید می‌کند بنابراین قیمت ۶۰ هزار تومانی هر کیلو کشمش فاجعه است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه شامگاه چهارشنبه دوم آبان ماه در شورای اداری شهرستان ملایر خطاب به استاندار همدان مطرح کرد: امیدوار هستیم تدبیری که شما در حوزه زعفران انجام دادید برای کشمش هم علاج  پیدا کنید.

آزادی خواه به شناسایی پنج سرفصل در حوزه ظرفیت های شهرستان ملایر اشاره و اظهار کرد: شهرستان ها در حوزه منابع انسانی تقریبا غریب هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر شهرستان دوم استان است، افزود: جمعیت شهرستان ملایر به اندازه چهار شهرستان استان است و ظرفیت های خوبی در گوشه و کنار استان نهفته است که باید از این ظرفیت با تدبیر استفاده شود.

آزادی خواه برندهای جهانی ملایر را یکی دیگر از ظرفیت های این شهرستان دانست و بیان کرد: برندهای جهانی برای ما یک ظرفیت بی نظیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مبلمان منبت را دیگر ظرفیت شهرستان ملایر برشمرد و ضمن اشاره به ۱۰ هزار هنرمند حرفه ای منبت کار در شهرستان مطرح کرد: این یعنی پنج پتروشیمی بزرگ ۲۰۰۰ نفره در ملایر با منابعی حداقلی فعالیت می کنند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه داد: ما این صنعت را سال ها داشتیم اما ثبت جهانی، این هنر صنعت را زنده و شهرک تخصصی مبلمان منبت، توانمندی و ظرفیت خوبی را ایجاد کرد.

وی از استاندار همدان خواست اقداماتی در حوزه صادرات مبلمان و نیز تامین مواد اولیه و چوب این هنر صنعت داشته باشد و گفت: خیاطی یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان ملایر است و ۲۰ هزار نفر خیاط در شهرستان ملایر داریم.

آزادی خواه ادامه داد: عمده تولیدات خیابان هفت تیر تهران تولیدات خیاطان ملایری است و اکثر مغازه ها پوشاک خود را از تولیدی های ملایر تامین می کنند بنابراین خیاطان امروز با کمترین مساعدت می توانند ظرفیت اشتغال زیادی را در شهرستان ایجاد کنند.

وی ضمن اشاره به نیروگاه ۵۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی این پروژه را پروژه ای حیاتی برای ملایر دانست و گفت: این نیروگاه سه برج دارد که دو برج آن گازسوز و یک برج آن بخار و سوخت جایگزین آن گازوئیل است و طبق بررسی های صورت گرفته، قرار شد وزیر سابق نیرو اعتبار آن را از منابع داخلی تامین کنند اما نیمه تمام مانده و آماده اجرا است

نماینده مردم ملایر در خانه ملت همچنین خواستار تغییر نام سد کلان ملایر شد و خاطرنشان کرد: کلان نام یکی از روستاهای یکی از شهرستان های پیرامونی ما است و ما با نمایندگان این شهرستان اختلاف داریم پس بهتر است با یک مکاتبه در شورای فرهنگ عمومی، نامی بومی تر برای سد پیشنهاد دهیم.

آزادی خواه به اجرای فاز دوم خط انتقال آب از سد کلان به ملایر اشاره و بیان کرد: فاز سوم آن و در واقع کانال های ۱و ۲ باقی مانده است که وظیفه وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه کانال سه و چهار این پروژه وظیفه جهاد کشاورزی است، گفت: اگر بتوانیم در دو مرحله دو تخصیص صد میلیارد تومانی برای فاز اول بگیریم مشکل این پروژه حل خواهد شد.

آزادی خواه از پیشرفت ۵۰ درصدی دامداری شرکت تامین اجتماعی شستا خبر داد و ابراز امیدواری کرد مشکلات این واحد و نیز شهرک صنعتی مبلمان ملایر، واحد صنعتی فروسیلیس و شرکت های بافتینه و بافتسان حل شود.

قیمت کشمش ملایر فاجعه است

شهرستان ملایر می تواند منشا تاسیس نیروگاه های خورشیدی در کشور شود

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ما توانایی ایجاد کارخانه تولید سلول های خورشیدی را داریم ابراز امیدواری کرد شهرستان ملایر با کمک وزارت دفاع و بخش خصوصی منشا تاسیس نیروگاه های خورشیدی کوچک و بزرگ در سراسر کشور شود.

دکتر احمد آریایی نژاد با تاکید بر اینکه زمان در پروژه ها و کارهای مردم باید اهمیت ویژه داشته باشد، اظهار کرد: بروکراسی های اداری به شدت مردم را اذیت می کند در حالی که می‌توانیم از توان دولت الکترونیک استفاده و در وقت مردم صرفه جویی کنیم‌.

آریایی نژاد با بیان اینکه ناحیه ویژه اقتصادی سامن پس از ۱۵ سال معطل و محروم واقع شده است، افزود: با توجه به جای خالی صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ملایر خام فروشی داریم و از طرفی کشاورزان و تولیدکنندگان در خرید محصولات کشاورزی متضرر می شوند.

وی به مشکلات آب شرب روستایی و شبکه های فرسوده آب در روستاها که امسال مشکلات عدیده ای ایجاد کرد اشاره و تاکید کرد: نیروگاه ها باید به سمت نیروگاه های خورشیدی برود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی کیفیت و کمیت نان، عدم هماهنگی بین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و آموزش پرورش را از دیگر معضلات شهرستان برشمرد و ضمن تاکید بر تقویت تعاونی ها گفت: یکی دیگر از مشکلات، جذب سرمایه گذاران است و گاهی سرمایه گذاران ما در استان های دیگر سرمایه گذاری می کنند.

آریایی نژاد با بیان اینکه در حوزه پوشاک ازندریان کارهایی انجام شده اما تکمیل نشده است، خاطرنشان کرد: ما می توانیم در حوزه بهداشت و درمان به قطب گردشگری سلامت تبدیل شویم.

وی خواستار راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان ملایر بعنوان دومین شهر استان همدان شد و افزود: خانه های بهداشت با اینکه در امر پیشگیری دخیل هستند و نیاز ما را به درمان تامین می کنند، دیده نمی شوند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت همچنین خواستار ارتقا ایستگاه مسافربری قطار ملایر و استقلال آن از استان مرکزی شد و ابراز امیدواری کرد مدیریت های توانمند در دولت چهاردهم ارتقا پیدا کند.

آریایی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد مدیران خوب در دولت جدید کنار زده نشوند و ارتقا یابند چرا که در فضای تغییر و تحول دولت ها بسیار دیدیم کارشناسان زبده و خوب کنار گذاشته شدند و برخی افراد بدلیل سلیقه های سیاسی انتصاب شدند و کشور را دچار خسران کردند.

وی در ادامه ملایر را شهر خلبانان شهید، ۱۱۰۰ شهید دوران دفاع مقدس، شهر شهید رسول حیدری اولین شهید مقاومت در اروپا، شهر مدافعان حرم، شهدای امنیت و زادگاه کریم خان زند عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از ملایر بعنوان شهر مدال آوران المپیک، ورزشکاران هندبال خواهران و شهر علما و مفاخر در همه عرصه ها یاد کرد و گفت: ملایر شهر جهانی مبلمان منبت و انگور و شهر جهانی جشنواره هاست.

آریایی نژاد با بیان اینکه ما بدهکار مردم هستیم، تصریح کرد: در اقتصاد باید به سمت و سویی برویم که ثروتمندترین افراد جامعه تولیدکنندگان باشند اما فعلا با این هدف فاصله زیادی داریم.

وجود فرهیختگان در دانشگاه ها و حوزه های علمیه ملایر مایه افتخار این شهرستان است

امام جمعه ملایر نیز اظهار کرد: باید خدا را شاکر باشیم در زمان و جغرافیایی زندگی می کنیم که افتخار ما تداوم یاد و مسیر شهدا است و محلق شدن به شهدا افتخار ماست.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده با بیان اینکه این توفیق شامل حال هر انسانی در هر دوره ای نشده است، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری های امامین انقلاب و اعتقاد باطنی به اسلام و قرآن در این عصر و زمان این توفیق روزی ما شده است.

وی تاکید کرد: افتخار داریم در شهری زندگی می کنیم که ۱۱۰۰ شهید به اسلام و انقلاب هدیه کرده است؛ شهرستان ملایر در ابتدای انقلاب ۴۰ خلبان داشته که از این تعداد ۱۲ خلبان در این دنیا توقف نکردند و با پشت سر گذاشتن عوالم مختلف، در جوار قرب الهی قرار گرفتند.

امام جمعه ملایر وجود فرهیختگان در دانشگاه ها و حوزه های علمیه ملایر را مایه افتخار این شهرستان خواند و تصریح کرد: وجود بزرگانی چون آیت الله گنبدی، آیت الله میرشاهولد بعنوان رهبر انقلاب ملایر و آیت الله فاضلیان مایه افتخار شهرستان است.

ارزنده با تاکید بر اینکه این افراد در زمان حیات شان عملا به حکمت های امیرالمومنین(ع) توجه داشتند، گفت: ملایر شهری فرهنگی و عالم خیز در عرصه علم، دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: وجود پنج حوزه علمیه در شهرستان ملایر نشان می‌دهد مردم به دین و علم علاقمند هستند و در این مسیر تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha