• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91062816929

آغاز اكران در تبريز پيش از تهران،

باشه آهنگر: اسكار برايم اهميتي ندارد / متاسفانه 15 دقيقه از «ملكه»حذف شد

باشه آهنگر: اسكار برايم اهميتي ندارد / متاسفانه 15 دقيقه از «ملكه»حذف شد

فيلم‌ سينمايي «ملكه» به كارگرداني محمد علي باشه‌‌آهنگر همزمان با هفته‌ي دفاع مقدس پيش از اكران در تهران، در دو سينماي آذربايجان شرقي به نمايش درمي‌آيد.

فيلم‌ سينمايي «ملكه» به كارگرداني محمد علي باشه‌‌آهنگر همزمان با هفته‌ي دفاع مقدس پيش از اكران در تهران، در دو سينماي آذربايجان شرقي به نمايش درمي‌آيد.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارگردان فيلم «ملكه» گفت: براي اكران عمومي فيلم مجبور شديم 15 دقيقه از آن را حذف كنيم، چيزي كه من با آن به هيچ وجه موافق نبودم.

محمدعلي باشه‌آهنگر كه در نشست خبري فيلم «ملكه» در آستانه‌ي اكران عمومي اين فيلم در تبريز سخن مي‌گفت، با اظهار نارضايتي از حذف بعضي سكانس‌ها و ديالوگ‌ها گفت: وقتي فيلم در سي‌امين جشنواره فيلم فجر بر روي پرده رفت، 127 دقيقه بود و حالا 15 دقيقه از آن كم شده است.

اين كارگردان ادامه داد: ديالوگ‌هايي در فيلم وجود داشت كه برخي را اذيت مي‌كرد و ما مجبور شديم حذفشان كنيم، با اينكه من با اين كار موافق نبودم چون هيچ ديالوگي در اين فيلم بدون فكر و دليل عنوان نشده است.

باشه آهنگر با اشاره به اينكه در اكران فيلم مشكلات زيادي داشتند، افزود: دو بار اكران عقب افتاد و در نهايت 8 آذر مشخص شد اما فيلم ارزشي‌ست و ما مي‌خواستيم در هفته دفاع مقدس اكران داشته باشيم، براي اين كار با شهرستان‌ها به توافق رسيديم و در ميان شهرستان‌هايي كه اعلام آمادگي كرده بودند، تبريز را انتخاب كرديم تا بتوانيم كمكي هم به زلزله‌زدگان كنيم.

كارگردان فيلم «ملكه» استقبال مسئولان تبريز را بسيار خوب عنوان كرد و اظهار كرد: باشگاه فوتبال تراكتورسازي تبريز حامي فيلم «ملكه» شده و چاپ بليت‌ها و بليت‌هاي نيم‌بها را بر عهده گرفته است، همچنين بانك سامان و شهرداري عهده‌دار پخش تيزرها و تبليغات در سطح شهر شده‌اند.

باشه‌آهنگر همچنين از برگزاري يك بازي دوستانه فوتبال بين بازيكنان تيم تراكتورسازي و عوامل فيلم «ملكه» به نفع زلزله‌زدگان آذربايجان خبر داد.

بنا بر اين گزارش، كارگردان فيلم «ملكه» در بخش ديگري از اين نشست به حاشيه‌ي معرفي فيلم به اسكار اشاره كرد و گفت: اينكه فيلم به اسكار برود يا نه، براي من مهم نيست، فقط از منتقدان مي‌خواهم برخورد منصفانه داشته باشند و بر اساس فيلم ديده صحبت كنند.

وي با اظهار اينكه بايد در بحث‌ها اعتدال داشته باشيم، گفت: شايد من آدم مطلعي نباشم اما در زمينه جنگ اطلاعات لازم را دارم و حاضرم با هر كسي كه بخواهد در مورد بيان سينمايي،فهم ديني و بحث دفاعي فيلم مناظره كنم، من اگر مي‌توانستم نه در جشنواره فجر شركت مي‌كردم و نه در جشنواره فيلم مقاومت.

باشه آهنگر در پاسخ به اين پرسش كه چرا بعضي «ملكه» را ضد جنگ مي‌دانند؟ گفت: من همه جا گفتم، باز هم تكرار مي‌كنم، ايران را دوست دارم و هيچ برنامه‌اي براي براندازي ندارم اما تعدادي از دوستان كه بعضي مفاهيم فيلم‌ها را دوست ندارند، در هر صورت از آن ايراد مي‌گيرند. در اين ميان، براي فيلم‌هاي دفاع مقدس تنها ايرادي كه مي‌توانند بگيرند، ضد جنگ معرفي كردن فيلم است.

به گزارش ايسنا، در نشست كه در سالن كنفرانس خانه هنرمندان ايران برگزار شد، سيد حامد حسيني به عنوان جانشين برادر خود، زنده‌ياد سيد ابوالقاسم حسيني كه تهيه‌كننده فيلم را برعهده داشته است،گفت: فيلم «ملكه» فيلم ارزشمندي‌ست و نگاه فرهنگي در آن وجود دارد. وقتي فيلمي فاخر باشد، بايد فاخر هم اكران شود و ما نيز بيشترين تلاش خود را خواهيم كرد.

وي ادامه داد: براي اكران فيلم به شرايط فعلي ايران نگاه كرديم و نگاه انساني كه به حوادث بايد داشته باشيم و از آن جايي كه پايه و اساس فيلم نيز يك نگاه انساني به جنگ و حوادث پس از آن بوده تصميم گرفتيم در تبريز اكران داشته باشيم.

برادر تهيه‌‌كننده «ملكه» با اشاره به اينكه اين فيلم يكي از گزينه‌هاي امسال براي اسكار نيز هست، گفت: فيلم بايد اكران مي‌شد و چه فرصتي بهتر از اين كه هفته دفاع مقدس و زلزله تبريز در كنار يكديگر قرار گرفتند.

به گزارش ايسنا، از ديگر حاضران اين نشست «ميلاد كي‌مرام»، «حسين باشه‌آهنگر» بازيگران فيلم و «حميد باشه‌آهنگر» تدوين‌گر فيلم بودند، ميلاد كي‌مرام با اشاره به اينكه ترجيح مي‌دهد به جاي صحبت از فيلم، از اتفاقي كه قرار است بيفتد، سخن بگويد، ادامه داد: من نقش سياوش را بازي مي‌كردم كه يك شخصيت واقعي بود و ما براي ملاقات با او به آبادان رفتيم، «غلام زرقاني» شخصيت سياوش را برايم ترسيم كردند و من با آن ارتباط خوبي برقرار كردم.

وي اكران فيلم در تبريز را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: خيلي دوست دارم كار بزرگي در آن جا انجام شود، البته كارها در حال پيگيري هستند اما روند كندي دارند و ما همه جا اعلام كرديم مي‌توانيم ميزبان گروه‌ها و هنرمنداني باشيم كه مي‌خواهند به زلزله‌زدگان كمك كنند.

فيلم «ملكه» در دو سينماي «ناجي» و «فرهنگي» در شهرستان تبريز و 5 واحد سيار در شهرستان‌هاي اطراف تبريز از 28 شهريور تا 8 مهر به نمايش عمومي در مي‌آيد.

«ملكه» به كارگردانی محمدعلی باشه آهنگر قرار است بعد از اكران «بوسیدن روی ماه» ـ كه 7 مهر ماه اكرانش آغاز مي‌شود ـ اكران شود با اين حساب پيش‌بيني مي‌شود، آذر ماه در تهران به نمايش عمومي درآيد.

اين فيلم كه در سی‌امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، داستان یك دیده‌بان جوان در روزهای پایانی جنگ تحمیلی است. مصطفی زمانی، حمید آذرنگ، میلاد كی‌مرام، همایون ارشادی، مهدی سلطانی و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند كه گفته مي‌شود یكی از متفاوت‌ترین آثار دفاع مقدس در سال‌های اخیر است و توسط سازمان توسعه سینمایی سوره اكران عمومی می‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha