• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91062716254
  • خبرنگار : 71356

/نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه/2

محسني اژه‌اي اعلام كرد: اسامي و اقدامات 5 قاچاقچي كه چند روز قبل اعدام شدند

محسني اژه‌اي اعلام كرد: اسامي و اقدامات 5 قاچاقچي كه چند روز قبل اعدام شدند

سخنگوي قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايي كماكان نسبت به برخورد با بر هم‌زنندگان امنيت، اشرار و قاچاقچيان مبارزه قاطعي خواهد داشت و ملت عزيز شاهد بودند كه در همين هفته‌‌هاي اخير افرادي از اين قبيل مجازات شدند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايي كماكان نسبت به برخورد با بر هم‌زنندگان امنيت، اشرار و قاچاقچيان مبارزه قاطعي خواهد داشت و ملت عزيز شاهد بودند كه در همين هفته‌‌هاي اخير افرادي از اين قبيل مجازات شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در ادامه نشست روز دوشنبه خود با خبرنگاران تصريح كرد: حكم فردي كه 16 تيرماه در شاهرود مرتكب جنايتي فجيع شده بود، مردادماه مورد تاييد قرار گرفت و اين حكم 20 شهريور اجرا شد يعني اين روند از ارتكاب جرم تا اجراي مجازات حدود دو ماه به طول انجاميد.

وي ادامه داد: مجازات سه نفر از كساني هم كه جناياتي از اين قبيل انجام داده بودند در تهران اجرا شد و اعدام شدند و همچنين در برخي شهرستان‌ها چنين احكامي اجرا شده است.

سخنگوي دستگاه قضايي همچنين با اشاره به خطر قاچاقچيان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها مانند شيشه اظهار كرد: در 18 شهريورماه بعضي از احكام اجرا شد كه محكومان آن داراي يك يا دو سابقه هم بودند و بعد از آزادي دوباره دست به اين جنايت زده بودند.

محسني اژه‌اي در ادامه به ذكر نام و جزئياتي از اقدامات اين متهمان پرداخت و خاطرنشان كرد: ناصر جليلي 150 كيلو و 60 گرم شيشه داشته است كه شما مي‌دانيد اين مقدار چه تعداد افراد را به نابودي مي‌كشاند. از بهرام نبوي هم نزديك به 152 كيلوگرم شيشه كشف شده بود. حسين تقيان مشاركت در نگهداري و حمل 40 كيلو و 75 گرم شيشه داشته است كه او نيز سابقه‌دار بوده است. كاظم اصفهاني هم با حسين تقيان مشاركت داشته است. همچنين سجاد صادق‌زاده حدود 20 كيلوگرم شيشه داشته است.

وي با اشاره به اجراي حكم قاچاقچيان يادآور شد: كماكان افرادي كه قاچاقچي هستند تعقيب و به سرعت مجازات مي‌شوند. خواهشم اين است كه خانواده‌ها مواظب باشند تا گرفتار نشوند.

دادستان كل كشور در ادامه اظهار كرد: ما يك بنياد داريم كه مسئول حرفه‌‌آموزي به زندانيان است. در آن تغييراتي داده شد و افراد جديدي منصوب شدند كه اقدامات خوبي دارند انجام مي‌دهند البته هنوز نتايج كار آنها معلوم نيست ولي روز گذشته در جلسه‌اي كه داشتيم متوجه شديم اقدامات خيلي خوبي انجام شده است و به اين مساله براي اين اشاره كردم كه شما خبرنگاران بعدا آن را پيگيري كنيد.

وي افزود: طبق آماري كه ارائه شده در يك سال گذشته به حدود 70 هزار مددجو حرفه‌آموزي شده است و اين افراد گواهينامه معتبر اخذ كرده‌‌اند. حدود 40 هزار مددجو هم مشغول حرفه‌آموزي هستند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha