• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91062514012
  • خبرنگار : 71461

مال حرام منكرات را در جامعه رواج مي‌دهد

مال حرام منكرات را در جامعه رواج مي‌دهد

يك استاد دانشگاه گفت: بالاترين منكر رايج در جامعه، ربا در بانك‌ها است كه تمامي مراجع تقليد هم بر آن تاكيد دارند.

يك استاد دانشگاه گفت: بالاترين منكر رايج در جامعه، ربا در بانك‌ها است كه تمامي مراجع تقليد هم بر آن تاكيد دارند.

مرضيه درمان در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: در صورتي كه اين امر در بانك‌ها رعايت نشود بسياري از مسائل و اختلاس‌هاي اقتصادي ايجاد مي‌‌كند چراكه در جامعه ما اقتصاد سرچشمه بسياري از مسائل است اگر سرچشمه آلوده باشد روي ساير قسمت‌ها هم اثر مي‌گذارد.

وي افزود: وقتي ربا رايج مي‌شود توليد بالا نمي‌رود و نقش دلال‌ها بيشتر مي‌شود و مال حرام در اين چرخه گردش مي‌كند و اينگونه مي‌شود كه حرف حق به گوش هيچ كس شنوا نيست و وقتي حرام خورديم، حرام پوشيديم و ساير كارهاي حرام انجام داديم ديگر راست‌گويي، امانت‌داري، خويشتن‌داري و اخلاق در جامعه شكل نمي‌گيرد، هر چقدر هم كه تذكر داده شود.

اين استاد دانشگاه اظهار كرد: وقتي اقتصاد درست نشود شكاف زياد مي‌شود و فساد، فحشاء و منكرات در جامعه زياد مي‌شود و وقتي فاصله فقير و غني زياد شد و تمامي افراد درصدد جبران اين فاصله‌ها باشند در اين جامعه ازدواج صورت نمي‌گيرد و تمامي جوانان به سمت‌هاي ديگر مي‌روند و منكرات زياد مي‌شود.

درمان با اشاره به نقش تعيين كننده صداوسيما در ترويج مساله امر به معروف و نهي از منكر گفت: صدا و سيما بايد عمل با گفتارش يكي باشد. مي‌تواند با تهيه برنامه كارشناسي براي كودكان باعث شود كه كودكان از همان كودكي منكرات و معروفات را ياد بگيرند.

وي تصريح كرد: حتي در مقوله‌اي مانند آرايش كه در سطح جامعه رواج پيدا كرده بهتر است به جاي اين‌كه دستوري عمل شود، با يك كار كارشناسانه ضررهاي آن براي بانوان و افراد جامعه مطرح شود.

وي در پايان عنوان كرد: اگر به اطراف خود نگاه كنيم مي‌بينيم بالاترين منكر رايج در جامعه رواج پيدا كردن مال حرام است و هيچ كس هم از طريق مال حرام به جايي نرسيده بهتر است همگي دست به دست هم دهيم و اين منكر را از بين ببريم مثلا از طريق فضاسازي در سطح شهر و يا سخنراني‌ها كارهاي انيميشيني مضرات اين كار را بيان كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۷ ۰۰:۲۹

بسیار عالی بود، تک‌تک حرفها درست و حساب شده است. هر کس به ابن موضوعات فکر کرده باشد کاملاً هر کلمه و جمله را درک میکند.