• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91062413973
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

يك استاد حوزه و دانشگاه: توهین به پیامبر (ص) توهین به بشریت است

يك استاد حوزه و دانشگاه: توهین به پیامبر (ص) توهین به بشریت است

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان با اشاره به اقدام زشت غرب و توهین به پیامبر اکرم (ص) با ساخت فیلمي موهن گفت: حضرت محمد (ص) اشرف مخلوقات است؛ لذا توهین به ایشان توهین به بشریت است و نخبگان در هر حوزه‌ای باید به اين توهین‌ها پاسخ دهند.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان با اشاره به اقدام زشت غرب و توهین به پیامبر اکرم (ص) با ساخت فیلمي موهن گفت: حضرت محمد (ص) اشرف مخلوقات است؛ لذا توهین به ایشان توهین به بشریت است و نخبگان در هر حوزه‌ای باید به اين توهین‌ها پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام علی‌اكبر ميرزايی در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خلیج فارس، تصريح كرد: بعضی از كارها قابل چشم‌پوشی، فراموشی و توجيه نيست زيرا اين مسائل كاملا از قبل پيش‌بينی شده و برنامه‌ريزی شده است.

وی با بيان اينكه توهين خبيثانه غرب، تنها توهين به يک پيامبر و يک دین و فرقه نيست، ادامه داد: اين عمل زشت غرب، توهين به بشريت است زيرا از نظر مسلمانان، پيامبر اسلام (ص) اشرف مخلوقات است و توهين به اشرف مخلوقات يعنی توهين به تمام مخلوقات و توهين به مخلوقات يعنی توهين به خداوند.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان افزود: آنها با اين كارها می‌خواهند اوج نفرت خود را از اسلام نشان دهند اما بی‌خبرند كه اين توهين، توهينی به خودشان است.

ميرزايي با بيان اينكه آمريكا و غرب خود را پرچمدار علوم انسانی و حقوق بشر می‌دانند، اظهار كرد: اين در حالی است كه بدون كراهت، به ديگر اديان توهين می‌كنند و به تعبير قرآن‌ كريم كار را به جايی رسانده‌اند كه از حيوانات هم پست‌تر شده‌اند.

وی وظيفه و مسئوليت مسلمانان در قبال اين پيشامد را هوشياری و عمل به‌موقع دانست و خاطرنشان كرد: درست است كه از اين مسئله عصبانی هستيم و تعصب دينی ما باعث می‌شود وارد عمل شويم اما بايد هوشيارانه گام برداريم.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان با بيان اينكه سازندگان و حاميان صهيونيستي اين فيلم می‌دانستند كه مسلمانان با اين عمل زشتشان به اعتراض و راهپيمايی می‌پردازند، يادآور شد: اين يک سناريوی آمريكايی ـ اسرائيلی است كه در جهت انحراف افكار عمومی دنیا شكل گرفته است. بدون شک اينگونه جوسازی‌ها برای تمركز دادن رسانه‌ها به سمت اين توهين وقيحانه است تا رسانه‌های دنيا برای مدتی، ديگر به مسائل فلسطين، سوريه و بحرين نپردازند و دست اسرائيل جنايتكار را برای كشتار و جنايات خود باز بگذارند.

ميرزايي گفت: يكی از انگيزه‌های آمريكا برای توهين به مقدسات اسلام، ابراز نفرت از شكل‌گيری بيداری اسلامی در منطقه است زيرا در اين موضوع دولت آمريكا هيچ نقشی نداشته است.

وي انگيزه دوم هاليوود و در پس پرده آن سران آمريكا را انجام تعهدشان به رژيم صهيونيستي دانست و تصريح كرد: آمريكا تعهد ننگينی به سران رژيم اسرائيل دارد كه موجب می‌شود دست به هر كار زشتی كه باعث خوشحالی اسرائيل مي‌شود، بزند و حتی در جنايات اين رژيم از آن حمايت و دفاع كند.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان تاكيد كرد: رسانه‌ها بايد هوشيار باشند و علاوه بر خبر راهپيمايی و حواشی اين مسئله از اخبار و تحولات سوريه، بحرين و فلسطين غافل نباشند.

ميرزايي در ادامه با اشاره به مسئوليت نخبگان سياسی در قبال اين مسئله گفت: مسئولان و نخبگان سياسی بايد در عرصه بين‌المللی هر كاری از دستشان بر می‌آيد برای نشان دادن تاسف و ناراحتی مردم به دنيا نشان دهند.

وی همچنين نقش نخبگان غيرسياسی و علمی را در اين مسئله مهم دانست و تصريح كرد: تمام نخبگان اعم از نخبگان علمی، هنری، فرهنگی و ... بايد در حوزه‌های خود به اين مسئله بپردازند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha