• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91062514318
  • منبع : نمایندگی ایلام

‌همبستگی اسلامی؛ نتیجه فیلم موهن فيلم‌ساز یهودی‌تبار

رییس دانشکده علوم قرآنی ایلام گفت: بر اساس وعده خداوند، مکر دشمنان به خودشان بازگشت و همبستگی جهان اسلام نتیجه اقدام موهن فیلم‌ساز یهودی تبار است.

رییس دانشکده علوم قرآنی ایلام گفت: بر اساس وعده خداوند، مکر دشمنان به خودشان بازگشت و همبستگی جهان اسلام نتیجه اقدام موهن فیلم‌ساز یهودی تبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر شریفی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: فیلمی موهن، بی معنا و فاقد محتوا و بدون هیچ استناد تاریخی درباره شخصیت الهی پبامبر تولید شده است و عواطف، احساسات، هویت و شخصیت همه مسلمانان جهان جریحه‌دار شده است و خداپرستان عالم در غمی جانکاه فرو رفته‌اند، چراکه اول شخصیت عالم امکان، عقل کل و رحمة للعالمین مورد تخریب و ترور شخصیت واقع شده است.

وی با بیان اینکه «هیچ آزادیخواهی اگر دین هم نداشته باشد نمی‌تواند در برابر این فاجعه بی تفاوت باشد» تصریح کرد: تحلیل‌های تاریخی بیانگر این واقعیت است که شخصیت پیامبر اعظم از بدو اعلام نبوت آغاز گردیده است اما تا آنجایی که ندای پیامبر اسلام و پیام قرآن بر جهان سایه انداخته است این حملات و هجمه‌ها هیچ تاثیری نخواهد گذاشت و مکر دشمنان به خودشان باز خواهد گشت.

رییس دانشکده علوم قرآنی ایلام ادامه داد:هنگامی که پیامبر آیات دلنشین قرآن را تلاوت می‌کرد جامعه عرب این آیات را به سان جامی گوارا بر دل تشنه خود احساس می‌کرد و آن را می‌نوشید و در مسیر تعالی گام برمی‌داشت، پس طبیعی بود که کسانی که شخصیت و دنیای خویش را در معرض خطر می‌دیدند ساکت ننشستند و از آنجایی که این پیام پیام فطرت انسان بود و در اعماق دل همه جا می‌گرفت استدلالی منطقی در برابر قرآن نداشتند پس در پی تخریب آن برآمدند.

شریفی‌راد با بیان این‌که «مخالفان پیامبر به این نتیجه رسیدند که به ترور شخصیت پیامبر روی آورند» ادامه داد: قرآن بخوبی این ترور شخصیت‌ها و نسبت‌هایی که به پیامبر داده می‌شد را بیان کرده است و مولفه‌های این تخریب را که دشمنانعلیه شخصیت پیامبر گرامی اسلام در افواه منتشر می‌کردند بخوبی بازگو کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعراب آن زمان با شنیدن 1 آیه قرآن به پیامبر ایمان می‌آوردند مخالفان پیامبر ایشان را "ساحر" نامیدند که دل‌های مردم را سحر می‌کند و بعدا ایشان را "کذاب " نامیدند و به قول علامه طباطبایی حتی نخبگان عرب معتقد بودند که خداوند اگر بخواهد بشر را هدایت کند ملکی را از جانب خود می‌فرستند نه یک انسان را، و با این تحلیل پیامبر را متهم به دروغگویی کردند که قرآن بخوبی این موضوع را بیان کرده است.

رییس دانشکده علوم قرآنی ایلام ادامه داد: وقتی دیدند این ترور شخصیت‌ها فایده‌ای ندارد و دین اسلام را در حال فراگیر شدن دیدند شایعه کردند که پیامبر با مطالعه اساطیر ایران و رومی با بیان خود به صورت شعر درمی‌آورد و تحویل مردم می‌دهد که در قرآن بصورت "شاعر" آمده است و در مرحله بعدی دریافتند که پیامبر از وقایعی که در آینده رخ می‌دهد خبر می‌دهد که از عهده بشر خارج است با نسبت دادن "کاهنی" به پیامبر رحمت در پی ترور شخصیت ایشان برآمدند که قرآن خطاب به آنان می‌فرماید:«خودتان می‌دانید که ایشان کاهن نیست».

شریفی راد ادامه داد: اتهام آخر دشمنان پیامبر به او که در این فیلم موهن نیز به آن اشاره شده است، صفت " مجنونیت "بود و با وجود همه آیات و معجزات این اتهام را به پیامبر وارد کردند و ابوجهل و ابولهب کودکان را وادار می‌کردند تا با این لفظ پیامبر را مورد خطاب قرار دهند که پیامبر وقتی از سابقه رسالتش می‌گوید می‌فرماید:«هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.»

وی ادامه داد: وعده خداوند محقق شد و پیام پیامبر اسلام از جزیرة العرب رد شد به شامات رفت و نهایتا به اندلس وارد شد و بخش اعظمی از اروپا تحت تصرف اسلام قرار گرفت و وقتی اروپا احساس کرد پیام پیامبر گستره جهانی پیدا می‌کند با هم علیه اسلام توطئه کردند و اعترافات محققان اروپا بیان گویای این واقعیت است.

رییس دانشکده علوم قرآنی ایلام ادامه داد: در اوایل قرن دوازدهم اروپایی‌ها بعنوان حامیان کلیسا در دو جبهه نظامی و فرهنگی وارد عمل شدند که جبهه نظامی در جنگ‌های صلیبی تبلور پیدا کرد و در جبهه فرهنگی فعالیت‌های خود را در 3 موضوع متمرکز کردند که پیامبر اسلام برگزیده خداوند نیست، قرآن کتاب آسمانی نیست و برگرفته از انجیل و تورات است و در موضوع جهاد بعنوان عامل گسترش اسلام شبهه وارد کردند.

شریفی‌راد ترجمه قرآن در قرن دوازدهم را اولین اقدام فرهنگی علیه اسلام دانست و گفت: در این قرن اسقفی به نام "پیتر ارجمند" قرآن را ترجمه کرد که در جواب اعتراض کشیش‌ها به این نکته اعتراف کرد که هدف من از ترجمه قرآن اهداف تبشیری دین مسیحیت بوده است و آنچه را که خود فهمیده‌ام نوشته‌ام و بیانات تاثیرگذار قرآن را خلاصه کرده‌ام، هر چند بسیاری از روشنفکران ساده اندیش این مترجم را ستوده‌اند اما اعترافات آنها در اثنای مدارک تاریخی بیانگر توطئه‌هایی است که در ورای این فعالیت‌ها وجود دارد.

وی ترجمه دیگر در قرن 16 از قرآن، توسط اسقف دیگر را نمونه‌ای از این توطئه‌ها دانست و گفت: دلیل این ترجمه در این قرن نفوذ دولت عثمانی بعنوان نماینده اسلام بود و کلیسا با این هدف می‌خواست با اسلام به مقابله برخیزد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر امروز این ترجمه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم به این نکته پی می‌بریم که این ترجمه‌هایی که از قرآن شده است هیچ سنخیتی با مطالب قرآن ندارد.

رییس دانشکده علوم قرآنی ایلام تاکید کرد: بسیاری از مطالعات مستشرقان را در راستای همین جنگ‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: تمام کارها در این راستا توسط یک اسقف انجام گرفته است و از قرن 18 تا 19 هر سال حداقل 4 کتاب در این زمینه نگاشته شده است که در ورای آنها به اعتقادات مسلمانان حمله شده است.

وی نقطه اشتراک تمام این نوشته‌ها را زیر سوال بردن هویت و شخصیت پیامبر اعظم عنوان کرد و گفت: فیلم موهن اخیر نیز با همین رویکرد تهیه شده است و بواسطه تهیه این فیلم حقیقتی مانند چند برابر شدن تعداد مسلمانان بعد از واقعه 11 سپتامبر و6 برابر شدن میزان فروش بالای قرآن پس از مراسم قرآن سوزی از نگاه تیز بین جهانیان پنهان نخواهد ماند و بنا بر وعده خداوند در قرآن مکر دشمنان به خودشان باز خواهد گشت و همبستگی اسلامی بین مسلمانان جهان بیشتر خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha