• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91061509374

آيت‌الله اراکي: مشکلات مسلمين در راستاي وحدت اسلامي حل مي‌شود

آيت‌الله اراکي: مشکلات مسلمين در راستاي وحدت اسلامي حل مي‌شود

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ديدار با رييس مرکز مطالعات اسلامي دانشگاه ملبورن گفت: ما مي‌توانيم در راستاي وحدت اسلامي با همکاري و همراهي مؤسسات اسلامي کشور استراليا بسياري از مشکلات پيش روي مسلمانان را حل نماييم.

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ديدار با رييس مرکز مطالعات اسلامي دانشگاه ملبورن گفت: ما مي‌توانيم در راستاي وحدت اسلامي با همکاري و همراهي مؤسسات اسلامي کشور استراليا بسياري از مشکلات پيش روي مسلمانان را حل نماييم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله محسن اراکي در ديدار با پروفسور عبدالله سعيد رييس مرکز مطالعات اسلامي دانشگاه ملبورن افزود: ما با همکاري و همراهي مؤسسات اسلامي استراليا و ديگر ملت‌هايي که در اهداف اسلامي با ما يکسان هستند و براي عدالت و سعادت بشريت کوشش مي‌کنند، مي‌توانيم در راستاي وحدت اسلامي مشکلات جامعه بشري از جمله بي‌عدالتي، کشتار و تروريسم را حل کنيم.

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب تصريح کرد: ما معتقديم اگر بين ملت‌هاي جامعه بشري عدالت‌خواه و صلح‌طلب و همچنين رهبران و نخبگان جوامع بشري، همکاري تنگاتنگي ايجاد شود، مي‌توان به يک تئوري جامع در زمينه عدالت دست پيدا کرد.

وي افزود: نظام فعلي حاکم بر جهان، قدرت را در اختيار کشورهاي محدودي قرار داده و اين کشورها ناتواني خود را در حل مشکلات جوامع بشري به اثبات رسانيده‌اند که بهترين شاهد اين مدعا، مسأله و بحران فلسطين است و امروز پس از گذشت 60 سال مي‌بينيم که نه تنها مشکلي از مردم فلسطين حل نشده بلکه روزبه روز برمشکلات آن ها افزوده مي‌شود.

دبيرکل مجمع افزود: ما معتقديم که نقاط مشترک اديان و مذاهب مختلف بسيار بيشتر از نقاط اختلاف آنهاست و در چارچوب اين نقاط مشترک مي‌توان فعاليت‌هاي ديني، اجتماعي و انساني بيشتري داشته باشيم و اين مسأله تأثير فراواني در نزديک کردن اديان و مذاهب دارد.

اراكي افزود: برنامه‌هاي آشنايي اقوام و نخبگان مذاهب نسبت به يکديگر و انجام فعاليت‌هاي مشترک ديني و اجتماعي نقش مهمي در نزديک کردن مذاهب و اديان مختلف دارد.

اراکي در پايان با بيان اين‌که «مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در عرصه‌هاي ايجاد آشنايي اقوام و مذاهب با يکديگر و همکاري‌هاي مشترک بين اتباع مذاهب در راستاي اهداف مشترک فعاليت مي‌کند» گفت: ما مي‌توانيم در زمينه‌هاي پژوهشي،‌ آموزشي،‌ اجتماعي و ديني و گردهمايي‌هاي علمي با کشور استراليا فعاليت‌هاي مشترکي داشته باشيم.

در ادامه اين ديدار پروفسور عبدالله سعيد رييس مرکز مطالعات اسلامي دانشگاه ملبورن ضمن ابراز خوشحالي از اين ديدار، جامعه مسلمانان اين کشور را جامعه‌اي بسيار جوان و متحد دانست که نقش بسيار مؤثري در توسعه کشور داشته‌اند.

وي با اشاره به نقش مسلمانان در توسعه کشور استراليا به ويژه در قرن نوزدهم گفت: بيشترين مهاجرت مسلمانان با حضوراتباع ترک، لبناني و بقيه مليت‌ها از ديگر کشورها در قرن بيستم(سال 1960) صورت گرفته است.

پروفسور عبدالله سعيد تصريح کرد: کشور ما نيز در طول 50 سال گذشته خدمات بسياري از قبيل ساخت مراکز و مدارس اسلامي و ساخت مساجد به مسلمانان ارائه داده است ودر حال حاضر اهم فعاليت آن‌ها ايجاد وحدت و همکاري نزديک بين اقوام و مليت‌هاي مختلف است که باعث ايجاد همدلي و هم فکري بيشتر ميان آنها مي‌شود.

به گزارش ايسنا، به نقل از روابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، وي در پايان سخنانش خواستار ارتباط بيشتر مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با مراکز اسلامي شد.

در اين ديدار مارک اينس براون سفير استراليا در تهران نيز حضور داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha