• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91061307092

پاسخ‌ آيت‌الله‌ نوري‌همداني به پرسش‌هاي ايسنا درباره مساجد

پاسخ‌ آيت‌الله‌ نوري‌همداني به پرسش‌هاي ايسنا درباره مساجد

مسجد مكاني الهي است كه بسياري از انسان‌هاي برگزيده و والا در تاريخ حيات بشريت توفيق و وظيفه نگهداري و خدمت به آن را داشته‌اند تا آن‌را از هرگونه ناپاكي ظاهري و باطني بدور دارند.

مسجد مكاني الهي است كه بسياري از انسان‌هاي برگزيده و والا در تاريخ حيات بشريت توفيق و وظيفه نگهداري و خدمت به آن را داشته‌اند تا آن‌را از هرگونه ناپاكي ظاهري و باطني بدور دارند.

آيت‌الله‌ حسين نوري‌همداني در گفت‌وگويي مكتوب به پرسش‌هاي خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيرامون مباحث مختلف مسجد پاسخ گفته است كه در ادامه سوالات و پاسخ‌هاي مربوط به آن‌ها به صورت جداگانه مي‌آيند:

1ـ آيا جايگاه مسجد در دين اسلام همانند جايگاه ديگر مراكز ديني در اديان ديگر مانند كليسا در دين مسيحيت است؟

2ـ كاركردهاي مساجد در اسلام چيست؟

3ـ نظرتان راجع به ساخت مساجد و هزينه‌هاي مربوط به اين موضوع چيست؟ آيا ساخت مساجد متعدد با هزينه كم از منظر اسلام پسنديده‌تر است يا ساخت مساجد با تجملات و هزينه بسيار؟

4ـ برخي معتقدند ساخت مناره‌ها در مساجد جزو معماري اسلامي نبوده و بعدا به آن اضافه شده است و زماني كه امام زمان (عج) تشريف بياورند، مناره‌هاي مساجد پرهزينه را ويران مي‌كنند. ارزيابي شما در اين باره چيست؟

5ـ برخي از مساجد در شهرستان‌ها فقط در طول ايام ماه رمضان، ماه محرم يا شب‌هاي جمعه باز هستند نظرتان در اين باره چيست؟

6ـ نظرتان راجع به زمان باز بودن مساجد در طول شبانه‌روز چيست؟

7ـ وظيفه حكومت و مردم در قبال مساجد چيست؟

8ـ برگزاري كلاس‌هاي ورزشي و هنري در محدوده مسجد از نظر شما بايد چگونه باشد؟

جواب همه سوالات:

جايگاه مساجد در دين اسلام و بين همه مسلمين بسيار والا و ارزشمند و مقدس است و بر اين اساس احكام خاص خود را دارد و مسلمانان آشنايي كامل به وضعيت مسجد و ساختمان آن را دارند و نسبت به شئونات مسجد و رعايت آن آشنا مي‌باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۴ ۱۵:۳۳

سلام، من دانشجوي لیسانس هستم و قرار است که کار دانشجویی انجام دهم. مسئول کار دانشجویی گفت حقوق ماهانه برای کارشناسی‌ها 24 هزار تومان است و برای کارشناسی ارشدها 48 هزار یعنی دو برابر است. اگر شما شماره حساب فردی که کارشناسی ارشد را می‌خواند بدهید، 48 هزار برایتان می‌دهند. حال سوال من این است آیا این کار اشکال دارد و پول اضافی اگر بگیرم حرام است؟ من هم اندازه کارشناسی ارشدها کار می‌کنم و ربطی به حرفه و تحصیلاتمان ندارد. لطفا راهنمایی‌ام کنید. آیا این قانون یا هر چیزی که می‌شه اسمش را گذاشت درست و عادلانه است؟