• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060804240
  • منبع : نمایندگی ایلام

برگزاری اجلاس غیر متعهدها، سرعت‌بخش اصلاح ساختار قدرت جهاني

برگزاری اجلاس غیر متعهدها، سرعت‌بخش اصلاح ساختار قدرت جهاني

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها حرکت بسوی اصلاح ساختارهای قدرت جهانی را تسریع می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها حرکت بسوی اصلاح ساختارهای قدرت جهانی را تسریع می کند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ايلام اظهار کرد: اجلاس غیر متعهدها در تهران یکی از بزرگترین رویدادهای جهان امروز است که می تواند در ابعاد مختلف تاثیرات زیادی داشته باشد.

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه در فضایی که بسیاری از کشورهای بزرگ در نظام سلطه مخصوصا آمریکا به دنبال ایجاد روابط یک جانبه هستند، تصریح کرد: این اجلاس می تواند وضعیت متفاوتی از وضعیت کنونی را برای کشورهای عضو به ارمغان آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در حالی که کشورهای نظام سلطه بر این باور بودند که این جنبش مرده است و تاثیرگذاری چندانی ندارد برگزاری این اجلاس در تهران این باور غلط را خنثی کرد و بر اقتدار کشورهای عضو افزود و اقتدار ایران اسلامی را نیز بخوبی نشان داد.

شوهانی اظهار داشت: در حالی که همه چیز به نفع نظام سلطه است و تعداد 5 کشور دارای حق وتو بر آنند که برای مهم ترین موضوعات جهان تصمیم‌گیری کنند، برگزاری این جنبش حرکت بسوی اصلاح ساختارهای غلط جهانی را تسریع خواهد کرد و توانایی تغییر در این ساختارها را بالا خواهد برد.

وی ادامه داد: نگاهی به وضعیت اقتصادی کشورهای عضو این واقعیت را مشخص می کند که این کشورها با وجود دارا بودن منابع نفت، گاز و طلا از فقر رنج می برند و این نشست می تواند به افزایش روابط اقتصادی بین آنها و در نتیجه به بالفعل شدن قدرت بالقوه اقتصادی آنها بینجامد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در تهران پیامی مهم دارد تصریح کرد: اروپا و غرب همواره سعی کرده‌اند ایران اسلامی را بعنوان حامی تروریست نشان دهند و از کشور ما چهره‌ای خشن نشان دهند که که برگزاری چنین اجلاسی در ایران با این کیفیت، این تبلیغات را برهم زد.

شوهانی به تحریم‌های غرب و فشارهای نظام سلطه علیه ایران اشاره و تصریح کرد: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می توانند از این اجلاس برای فعال کردن دیپلماسی استفاده كنند تا بدين ترتيب مسیر عبور از تحریم‌ها نیز تسریع شود.

وی به نقش کشورهای عضو در این جنبش اشاره و تصریح کرد: این جنبش می تواند برای بحران سوریه چاره اندیشی وغرب را نسبت به اجرای تغییرات دلخواه در منطقه ناکام کند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha