• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91060401639

نقد گفت‌وگوهاي مناسبتي تلويزيون از منظر يك كارشناس رسانه

مجريان سعي مي‌كنند با احساسات تصنعی به مخاطب حس معنوي القاء كنند

مجريان سعي مي‌كنند با احساسات تصنعی به مخاطب حس معنوي القاء كنند

يك منتقد و كارشناس رسانه در ارزيابي‌اش از برنامه‌هاي گفت‌وگو محور مناسبتي تلويزيون، گفت: به واقع هر چه که از رسانه پخش می‌شود، باید باعث معرفت‌افزایی در جامعه شود و با زمینه‌های جذابیت، باعث رشد عقلانیت و معرفت مخاطب هم بشود و این کار تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

يك منتقد و كارشناس رسانه در ارزيابي‌اش از برنامه‌هاي گفت‌وگو محور مناسبتي تلويزيون، گفت: به واقع هر چه که از رسانه پخش می‌شود، باید باعث معرفت‌افزایی در جامعه شود و با زمینه‌های جذابیت، باعث رشد عقلانیت و معرفت مخاطب هم بشود و این کار تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

به گزارش سرويس تلويزيون ايسنا، سيد محمد حسینی ادامه داد: هر سال ما می‌دانیم که ماه مبارک وجود دارد و باید در آن ایام برنامه‌های ویژه‌ای داشت؛ لذا از همین امروز باید برای سال آینده برنامه‌ریزی شود تا به یک طرح مبتنی بر انگاره‌های قرآنی دست یابیم.

او تصریح کرد: چه در سریال‌های مناسبتی و چه در تاک‌شوهایی که در ایام ماه مبارک پخش می‌شوند، باید این موضوع مد نظر قرار گیرد.

اين منتقد درباره‌ي برنامه «ماه عسل» گفت: به نظر من فردی که برای اجرای این برنامه در نظر گرفته می‌شود باید کسی باشد که از لحاظ معرفتی در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد؛ چرا که در ملکوتی‌ترین لحظات، این برنامه پخش می‌شود. کسی که اجرای این برنامه و به طور کلی تاک‌شوهای مناسبتی را بر عهده می‌گیرد، در وهله‌ي اول باید مطالعه و شناخت درستی از اصول و عقاید مذهبی داشته باشد تا بتواند بحث‌های جدی را در این رابطه اجرا کند و با دلیل و برهان و نه با حس با مقوله‌ي دین برخورد کند.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون با شعر و احساسات تصنعی فقط سعی در القای حس معنوی به مخاطب می‌شود که به هیچ عنوان تاکنون موفق نبوده است.

فرزاد جمشيدي

او ضمن تقدیر از فرزاد جمشیدی به عنوان یک مجری توانمند گفت: به نظر من افرادی مانند آقای جمشیدی جای تقدیر دارند. من در یکی از مصاحبه‌های ایشان دیدم که گفتند من 11 ماه سال روزی هشت ساعت مطالعه می‌كنم تا بتوانم 30 شب برای مردم حرف بزنم به نظر من این حرف ایشان می‌تواند درسی برای سایر مجریان هم باشد. همه‌ي مجریان برنامه‌های مناسبتی باید اینگونه باشند، نه اینکه با اطلاعات سطحی و بدون مطالعه صرفا با حس و شعر بخواهی برنامه‌ای را اجرا کنی که مهمان ساعات افطار مردم است.

او ادامه داد: فردی که اجرای تاک‌شوهای مناسبتی را می‌پذیرد باید آدم شاخصی باشد و بحث‌های جدی را از کارشناس مهمان مطالبه كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha