آشپزي مهموني عنوان مسابقهاي است كه اين روزها به روي آنتن شبكه تهران ميرود. علي معصومي ـ مجري اين مسابقه ـ معتقد است: نگاه ما از «آشپزي مهموني» به اين سمت است كه مخاطب را در عين سادگي جذب كنيم، زياد برد و باخت مطرح نيست و هدف انسجام خانواده و يك ميهماني به دور از تجملات است.
علي معصومي در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دربارهي وضعيت مسابقههاي تلويزيوني در شبكهي تهران اظهار كرد: تمام هم و غم سازندگان تلاش براي جذب مخاطب با رعايت استانداردهاي تلويزيوني است كه اين اولويت برنامهسازي در تمام شبكههاست، در شبكه تهران نيز هدف جلب مخاطب با راهكارها و سرگرميهاي متفاوت است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه سمت و سوي «آشپزي مهموني» خانوادهمحور است، خاطرنشان كرد: هدف از اين مسابقه اين است كه مشاركت را در بين خانواده ترويج دهيم و يكسري خاطرات مثل مهمانيهاي بزرگ فاميل، پدربزرگها و مادربزرگها را زنده كنيم. در اين راستا اين مسابقه توانسته است مخاطب خودش را جلب كند؛ البته ممكن است هر برنامهاي ضعفهايي داشته باشد، اما فيالنفسه نوع نگاهي كه در اين مسابقه وجود داشت، به گونهاي بود كه توانست مخاطب را جلب كند. به ويژه اينكه در اجراها غلو نميكنيم.
معصومي با اشاره به اينكه شبكههاي يك، دو، سه و پنج برنامهسازيهاي متفاوت دارند، خاطرنشان كرد: ممكن است در برخي جاها موضوعات مشترك باشند، اما نوع نگاه متفاوت است. مسابقه «آشپزي مهموني» هم با بهرهگيري از دكور خوب و ميهمانان متفاوت، سعي در جلب رضايت مخاطب دارد.
اين مجري در بخش ديگري از گفتوگوي خود دربارهي حذف برخي مجريان بنام از تلويزيون، اظهار كرد: نميتوان پذيرفت كه اين مجريان حذف شوند، يكي از دلايل نبود آنها قطعا اين است كه زمينه را براي ما جوانترها فراهم كردهاند، اما بايد فضايي ويژه براي مجريان بنام و پيشكسوت تلويزيون ايجاد كنيم. آنها براي تلويزيون بسيار ارزشمند هستند و نبايد كنار گذاشته شوند.
وي افزود: اجراي هر برنامه مجري خاص خود را ميطلبد و قطعا من نميتوانم به عنوان مثال در «به خانه برميگرديم» خانوادهها را نصيحت كنم؛ شايد آن فضايي كه هر مجري در برنامه ايجاد ميكند، مختص آن برنامه باشد.
معصومي همچنين خاطرنشان كرد: شبكه تهران نگاه ويژهاي به مسابقهها داشته به گونهاي كه فضاي آن بيش از پيش بهتر خواهد شد.
وي كه اجراي مسابقه تلفني «ردپا» را بر عهده دارد، دربارهي آن توضيح داد: اين مسابقه يكي از برنامههاي پرمخاطب است كه با بهرهگيري از بازيهاي جديد مخاطب خودش را دارد. اين مسابقه پس از پايان با طرح جديدي به روي آنتن ميآيد.
انتهاي پيام
نظرات