• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91052616603
  • منبع : صدا و سیما

عليرضا زرين‌دست: در حال حاضر مجريان و برنامه‌سازان خوبي داريم

عليرضا زرين دست در درباره‌ي جشنواره‌ي جوانه راديو گفت: اين اقدام في‌النفسه فوق‌العاده با ارزش است، چرا كه خيلي از استعدادها و نيروهاي جوان و با استعداد كه داراي قابليت‌هاي پنهان هستند، مي توانند به بهانه‌ي برگزاري اين جشنواره استعداد خود را به منصه ظهور بگذارند.

عليرضا زرين دست در درباره‌ي جشنواره‌ي جوانه راديو گفت: اين اقدام في‌النفسه فوق‌العاده با ارزش است، چرا كه خيلي از استعدادها و نيروهاي جوان و با استعداد كه داراي قابليت‌هاي پنهان هستند، مي توانند به بهانه‌ي برگزاري اين جشنواره استعداد خود را به منصه ظهور بگذارند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين فيلمبردار پيشكسوت در گفت‌وگويي خاطرنشان كرد: قطعا از دل اين تصميم استعدادهاي خيلي خوب و درخشاني به وجود مي‌آيد كه تامين‌كننده نيروهاي لازم براي رسانه‌ها خواهند بود.

او خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز مجريان و برنامه‌سازان خوبي داريم اما همواره به نيروهاي پشتيبان و سازنده نياز است و با اين روش مي‌توان علاوه بر اينكه اين نيروهاي پشتيبان را پيدا كرد به علاوه عرصه‌اي براي رشد استعدادهاي جوانان ايجاد كرد.

زرين دست افزود: به نظر من خيلي خوب است كه اين استعدادها به كار گرفته و تشويق شوند به طور كلي اين جشنواره اقدام بسيار لازم و شايسته‌اي است.

او در ارتباط با حرفه فيلم‌برداري‌اش ادامه داد: وارد شدن من به دنياي سينما سرنوشت و خواست خدا بود چرا كه طراحي زندگي خانوادگي ما به شكلي بود كه مستقيم يا غيرمستقيم در كنار مسائل سينما قرار داشتم.

عليرضا زرين دست ـ فيلمبردار سرشناس و باتجربه سينمای ايران ـ ادامه داد: اولين بار در سن هشت سالگي فيلمي سياه سفيد ديدم كه تحت تاثير فيلم برداري آن قرار گرفتم اما هيچ گاه فكر نمي‌كردم خودم فيلمبردار شوم. تا مدت‌ها درگيري ذهني من اين بود كه اين تصاوير چگونه بر روي پرده به شكل متحرك قرار مي گيرند و از مكانيزيم تصوير و آپارات يا ساير موارد فيلمبرداري چيزي نمي دانستم. بعدها كه مقوله تصوير متحرك را متوجه شدم از قوطي كفش يك پروجكشن ساختم كه يك وسيله نمايش دهنده بين دو لامپ مي گذاشتم و تصاوير را روي ديوار خانه مي انداختم.

او كه كرين ويژه‌ي خودش را طراحي كرده است، در پاسخ به اين پرسش كه آيا يك مدير فيلمبرداري مطرح بايد ابزار كارش را خودش طراحي كند يا خير؟ گفت: لزومي ندارد يك مدير فيلمبرداري داراي خلاقيت يا اين ويژگي ها براي طراحي ابزار جديد باشد. در واقع طراحي كرين ويژه‌ي من يك توفيق اجباري بود در فيلمي بنا بر خواست صحنه، سكانس و فيلم نامه نياز به وسيله‌اي بود كه پلان به شكل دلخواه فيلم برداري شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha