• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052917511
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون قرآني وزير ارشاد: تلاش ما توسعه فرهنگ قرآني در سطح کشور است

معاون قرآني وزير ارشاد: تلاش ما توسعه فرهنگ قرآني در سطح کشور است

معاون قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تلاش ما کيفيت‌بخشي و تعميق فضاي پرشور قرآني و توسعه فرهنگ قرآني در سطح کشور است.

معاون قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تلاش ما کيفيت‌بخشي و تعميق فضاي پرشور قرآني و توسعه فرهنگ قرآني در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)_ منطقه خراسان حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي در مشهد تصريح كرد: تلاش ما در جهت ايجاد گفتار و رفتار قرآني و در حقيقت توسعه فرهنگ قرآني در سطح کشور است.

وي به طرح ملي تلاوت که از چند هفته گذشته آغاز شده است اشاره کرد و گفت: تلاش ما اين است که خوش‌خوان‌هاي نوجوان را در سطح کشور شناسايي کرده و قاريان ملي و بين‌المللي تربيت کنيم.

وي خاطرنشان کرد: مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت ارشاد با همکاري موسسه قرآني "سراج" اين طرح را در 20 استان کشور انجام مي‌دهد و شركت‌كنندگان در اين طرح با گذراندن سه دوره آموزشي مقدماتي، متوسطه و عالي، که در مجموع حدود سه هزار ساعت آموزشي را شامل مي‌شود، تمامي آموزش‌هاي مربوط به قرائت، صوت و لحن و تجويد را همراه با آموزش‌هاي صرف و نحو، ترجمه و تدبر آيات قرآني و حفظ قرآن، خواهند گذراند. اين طرح تا چند هفته آينده اجرايي خواهد شد.

وي به طرح ملي راه‌اندازي خانه‌هاي قرآن در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در اين طرح 10‌هزار خانه قرآن راه‌اندازي خواهد شد که به آموزش‌هايي نظير روخواني و آشنايي با مفاهيم کلام‌الله مجيد براي کودکان 4 تا 7 سال خواهند پرداخت. هر کدام از اين خانه‌هاي نور اداره 4 مکتب قرائت، حفظ، مفاهيم و تفسير را بر عهده دارند و افراد بزرگسال نيز مي‌توانند با عضويت در يکي از اين مکاتب از آن بهره‌مند شوند.

مديرکل مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني به طرح ساماندهي جلسات قرآني کشور اشاره کرد و افزود: توسعه و ساماندهي جلسات قرآني در سطح کشور هدف اصلي از اجراي اين طرح است؛ چراکه بسياري از شکوفايي‌هاي قرآني در سطح کشور به برکت همين جلسات مخلصانه صورت گرفته است. توسعه کرسي‌هاي قرآني، برگزاري مسابقات و صدور گواهينامه‌هاي قرآني از جمله فعاليت‌هاي مورد حمايت ما در اين طرح خواهد بود.

وی از راه‌اندازي طرح ملي جشنواره‌هاي قرآني آيات خبر داد و گفت: اين طرح شامل 32 جشنواره است که در 28 استان کشور برگزار مي‌شود و هدف اصلي از برگزاري آن پيوند قرآن و هنر و همچنين قرآني کردن هنرمندان و هنرمند کردن فعالان قرآني است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha