• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051106749

سرپرست سازمان اوقاف: دشمنان از قدرت بي‌نظير قرآن محرومند

سرپرست سازمان اوقاف: دشمنان از قدرت بي‌نظير قرآن محرومند

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: قرآن قدرت بي‌نظيري است كه دشمنان ما از آن محرومند.

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: قرآن قدرت بي‌نظيري است كه دشمنان ما از آن محرومند.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجليل از رسانه‌هاي فعال در بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با تقدير از انعكاس خوب مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و تقدير از اصحاب رسانه و مطبوعات در اين امر مهم، افزود: قرآن يكي از نعمت‌هاي مهم الهي است كه در اختيار مسلمين قرار داده شده است.

وي با اشاره به اين‌كه «يكي از مهم‌ترين شيوه‌ها و حربه‌هاي دشمنان، تحريم اقتصادي است» گفت: دشمنان به خيال خود آخرين حربه و كارسازترين آن را در پيش گرفته‌اند، اما به فرموده مقام معظم رهبري هيچ چيزي نيست كه در مقابل اراده ملت و انقلاب اسلامي قابل حل نباشد. دشمنان فكر مي‌كنند قدرتمند هستند و اين تنها يك خيال است، چرا كه قدرت اقتصادي‌شان فرو پاشيده و قدرت نظامي‌شان نيز حناي بي‌رنگي شده است و مجموع توان آنها پوچ و هيچ است.

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌كه «در مقابل دشمنان، ما مهمترين ابزار قدرت را در اختيار داريم كه يكي از آنها قرآن كريم و مكتب اسلام است» تصريح كرد: امام راحل بارها فرمودند كه مكتب اسلام بزرگ‌ترين قدرت است. شايد آنها ساليان سال تلاش كرده‌اند كه بگويند دين افيون و عامل عقب‌افتادگي ملت‌هاست، اما امام (ره) با اين ايمان و اعتقاد و باور به اينكه اسلام قدرت بي‌نظير است بساط آنها را بر هم ريختند و در مقابل آنها شعار نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي را مطرح كردند و قدرت اسلام را به رخ جهانيان كشيدند كه يك ملت مي‌تواند بدون وابستگي به شرق و غرب اداره شود.

محمدي افزود: امروز 33 سال از انقلاب اسلامي مي‌گذرد و هر روز نظام جمهوري اسلامي با قدرت بيش از پيش به جلو مي‌رود و اين نعمت بزرگي است كه خداوند به ما داده است.

وي همچنين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه ما اولين كشوري هستيم كه پرچم قرآن را به دست گرفته‌ايم و پاي آن ايستاده‌ايم و به آن افتخار مي‌كنيم، گفت: قرآن قدرت بي‌نظيري است كه دشمنان ما آن را ندارند. قدرت قرآن مومنين و متدين به آن است كه در سايه‌ آن مي‌توانيم به پيش برويم.

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه همچنين با بيان اين‌كه «مقام معظم رهبري 22 تدبير قرآني دارند كه مجموع آنها را مي‌توان در اهداف، راهبردها و سياست‌ها خلاصه كرد» افزود: تدبر و فهم مفاهيم قرآن، ايجاد تفاهم بين ملت‌ها و كشورها در سطح مردم و به دست آوردن حيات طيبه از اهداف تدابير قرآني ايشان است.

محمدي ادامه داد: پاكيزه كردن دل‌ها بر اساس معارف قرآن، انس دائمي با قرآن، تمسك به قرآن و عترت، ايجاد نظام الهي بر اساس آموزه‌هاي قرآني و عملي كردن آموزه‌ها و تعاليم قرآني جزء راهبردهاي تدابير قرآني مقام معظم رهبري هستند.

وي همچنين به سياست‌هاي تدابير قرآني مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: گسترش قرآن و تلاوت آن در بين مردم، توجه به تجويد و ترتيل قرآن، خواندن قرآن با موسيقي موزون و دلنشين قرآني، تلاوت قرآن به صورت موضوعي مبتلابه مسلمين، ترغيب كودكان و نوجوانان براي حفظ و قرائت قرآن، گسترش حفظ موضوعي، توجه دادن پدران و مادران براي ترغيب فرزندان به حفظ و قرائت قرآن، توسعه كمي و كيفي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و تربيت مربيان، داوران و كارشناسان قرآن نيز از جمله سياست‌هاي تدابير قرآني مقام معظم رهبري است كه اگر به آنها عمل كنيم مي‌توانيم بگوييم كاري براي قرآن كرده‌ايم.

نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه ضمن تشكر از اصحاب رسانه، مديران و خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف در انعكاس اخبار اين دوره از مسابقات گفت: زماني ما مي‌توانيم بگوييم كه يك برنامه قرآني و بين‌المللي برگزار كرده‌ايم كه حداقل 150 هزار نفر را در قالب برنامه قرآني دور هم جمع كنيم.

وي افزود: اميدواريم سال آينده سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را حداقل با حضور 30 هزار نفر برگزار كنيم و اعلام مي‌كنيم كه اين آمادگي را براي حضور 150 هزار نفر و بيش از آن داريم كه اميدواريم همه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌هاي مربوطه پاي كار بيايند تا قدرت قرآن را به رخ جهانيان و دشمنان بكشيم و اين ظرفيت در كشور ما وجود دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha