• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91052012323
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس شورای قضایی استان: پی بردن به الهی بودن قرآن، نیاز به تعمق و ژرف اندیشی دارد

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه، گفت: پی بردن به الهی بودن قرآن، نیاز به تعمق و ژرف اندیشی دارد.

رییس شورای قضایی استان کرمانشاه، گفت: پی بردن به الهی بودن قرآن، نیاز به تعمق و ژرف اندیشی دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در مراسم محفل انس با قرآن که با حضور قاریان برجسته و ممتاز کشوری و کارکنان دستگاه قضایی استان در محل نمازخانه دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان دارای شأن والایی است، به مسئله تدبر در قرآن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: "تدبر" به معنی «تفكر و اندیشیدن در ورای ظواهر» می‎باشد.

وی ادامه داد: كاوشِ در باطن و توجه به نتایج و عواقب امر، دو خصوصیتِ اساسیِ تدبر است.

مظفری ادامه داد: پی بردن به الهی بودنِ قرآن، نیاز به تعمق و ژرف اندیشی دارد و الّا در نظرِ سطحی، آیات، مركب از حروف و كلماتی است كه عرب با آنها تكلم می‎نماید و تفاوتی در نظر سطحی و ابتدایی با كلام بشر ندارد.

وی با اشاره به این حدیث از امام باقرعليه السلام که می فرمایند:به خدا قسم! حقّ تلاوت، (تنها) حفظ كردن آيات و حروف آن و قرائت سوره‏‌ها و بخش‏‌هاى ده گانه و پنج گانه آن نيست تا حروف قرآن را حفظ كرده باشند و حدود آن را ضايع؛ بلكه حقّ تلاوت، همان تدبّر در آيات و عمل به احكام آن است یادآور شد: علت غايی نزول قرآن كريم تدبر و انس دائمی با آن است.

این مقام قضایی استان کرمانشاه، گفت: قرآن كريم خود را اينگونه معرفی می‌كند: كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْكَ مُبَارَكٌ لِّیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ. خداوند تعالى مي‌فرمايد: "ما كتابى مبارك به سوى تو نازل كرديم تا در آيات آن تدبّر شود."

در ادامه این مراسم چند تن از قاریان ممتاز کشوری به تلاوت آیاتی از کلام اله مجید پرداختند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha