• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052817306
  • منبع : نمایندگی قزوین

يك كارشناس مذهبي: شب عيد فطر، شب گرفتن پاداش است

به گفته ي يك كارشناس مذهبي شب عيد فطر شب پاداش گرفتن مومنان است.

به گفته ي يك كارشناس مذهبي شب عيد فطر شب پاداش گرفتن مومنان است.

حجت الاسلام عقيل رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه قزوين، در خصوص شب عيد فطر اظهاركرد: شب عيد فطر يكي از شب هاي بسيار مهم در طول سال است و از اهل بيت عليه السلام سفارش شده اين شب را احيا كنند.

وي ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده" شب عيد فطر شبي است كه درآن اجر و كاردكرد به طور كامل دريافت مي شود و در حقيقت شب مزد گرفتن است".

اين كارشناس خاطر نشان كرد: شخصي از امام صادق (ع) پرسيدند، مغرفت الهي فقط در شب قدر نازل مي شود؟ و امام نيز در پاسخ فرمودند" كارگر زماني اجر خود را مي گيرد كه كارش را تمام كرده باشد و كسي كه يك روزه اش را گرفته شب عيد فطر شب گرفتن مزدش است.

به گفته ي حجت الاسلام رهبرازامام باقر (ع) نيز نقل شده است كه جوايز و پاداش خدواند مانند پاداش دنيا مادي نيست و معنوي است.

وي درخصوص اعمال اين شب اظهار كرد: از امام صادق(ع) در خصوص اعمال شب عيد فطرروايت شده است بعد ازغروب خورشيد بايد غسل كرد و بعد از نماز مغرب دعايي خوانده می شود كه مضمون دعا اين است" اي صاحب نعمت واحسان و بخشش، اي برگزيننده وياور محمد برمحمد و خاندانش دورد فرست و گناهي را كه مرتكب شده‌ام و تو بر من شمرده‌اي و من فراموش كرده‌ام و نزد كتاب علم تو ثبت است را بيامرز".

اين كارشناس مذهبي در خصوص اعمال اين شب ادامه داد: بعد از اين دعا بايد به سجده رفت و 100 مرتبه ذكر اتوب الي الله گفته شود و در همين حالت حوائج را درخواست كند.

به گفته ي وي زيارت امام حسين(ع) از ديگراعمال اين شب است ودر اين شب نيز نمازي وارده شده است كه دو ركعت است كه در ركعت اول آن بعد از سوره حمد 1000 مرتبه سوره توحيد و در ركعت دوم بعد از سوره حمد يك بار سوره توحيد خوانده شود.

حجت الاسلام رهبرادامه داد: مستحب است تكبير" اَللّهُ أَكْبَرُ، اَللّهُ أَكْبَرُ لا إلهَ إلاَّ اللّهُ و اللّهُ أَكْبَر ُ وَ لِلّهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ لِلّهِ عَلى ما هَدانا وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلى ما أوْلانا " بعد از نمازهاي عشاء، صبح و نمازعيد فطر خوانده شود.

وي تاكيد كرد: طبق سفارشات معصومين(ع) شب عيد فطررامسلمانان بيدار باشند و شب زنده داري كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha