• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052817131

نماز عيد فطر اتحاد مسلمانان را براي يك سال تضمين مي‌كند

نماز عيد فطر اتحاد مسلمانان را براي يك سال تضمين مي‌كند

يك استاد دانشگاه گفت: خداوند عيد فطر را به عنوان پاداش براي كساني قرار داده كه با يك ماه روزه‌داري به تزكيه نفس دست يافته‌اند.

يك استاد دانشگاه گفت: خداوند عيد فطر را به عنوان پاداش براي كساني قرار داده كه با يك ماه روزه‌داري به تزكيه نفس دست يافته‌اند.

شهره فتوگرافي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «نماز عيد فطر اتحاد و انسجام مسلمانان را نشان مي‌دهد» اظهار كرد: اين نماز به قدري اهميت دارد كه امام رضا (ع) از آن در مقابل مامون استفاده كرد و حيله او را به مردم نشان داد و پس از آن به شهادت رسيد.

وي ادامه داد: اين نمازي كه تمام مسلمانان جهان مي‌خوانند اتحاد دين را در پايان يك ماه براي يك سال تضمين مي‌كند و دست استبداد را در تمامي دوران‌ها كوتاه مي‌كند.

وي در ادامه با اشاره به اهميت نماز گفت: بهتر است اين نماز در جايي برگزار شود كه بدون هيچ سقفي باشد و يا در بيابان كه باور كنيم در مقابل خداوند هيچ نداريم و در برابر او خاك‌نشين باشيم.

فتوگرافي افزود: در نماز عيد فطر خواندن دو سوره از قرآن خيلي اهميت دارد، سوره اعلي و شمس كه خداوند در اين دو سوره‌ مي‌فرمايد كساني كه تزكيه نفس كردند به راستي جزء رستگارترين انسان‌ها هستند.

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: ما هر چقدر هم كه روزه خاص بگيريم باز هم خطاهايي داريم و بايد با حالي وارد نماز شويم كه روي خوف و رجا داشته باشيم، ما در تمام روزها و بخصوص روز عيد فطر نبايد از رحمت حق نااميد باشيم و هر انساني كه هستيم بايد بياييم كه رحمت خداوند شامل حال ما شود.

وي برپايي نماز عيد فطر را لطف و عنايت خداوند در حق مومنين دانست و گفت: مسلماناني كه تقريبا در يك ساعتي روزه گرفته‌اند در يك ساعتي افطار و سحر كرده‌اند، حالا هم همه با نظمي خاص با يك خضوع و خشوع و تزكيه نفس به درگاه پرودگار در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند و وحدت‌شان را به جهانيان ثابت مي‌كنند.

فتوگرافي در پايان گفت: در مقابل خداوند تمامي انسان‌ها با تقوا سنجيده مي‌شوند و در نماز جماعت، دارا و ندار همگي يكدست مي‌شوند و مسلمانان به خاطر اتحادي كه در اين نماز به دست مي‌آورند زير بار ظلم و ستم نمي‌روند و كساني كه مي‌خواهند اتحاد مسلمانان را به هم بريزند به جايي دست نخواهند يافت و بايد با توسل به خداوند از او كمك بخواهيم كه در استمرار و پاكي نفس به ما كمك كند و اين خضوع و خشوع را در كل سال داشته باشيم و آن شويم كه خداوند مي‌خواهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha