• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052415428

نامه ريیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات در ارتباط با روز قدس و نماز عیدفطر

نامه ريیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات در ارتباط با روز قدس و نماز عیدفطر

ريیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نامه‌اي به ائمه جماعات استان تهران خواست تا زمینه حضور میلیونی مردم مؤمن و روزه‌دار را در راهپیمایی روز قدس و نماز عيد سعيد فطر فراهم كنند.

ريیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نامه‌اي به ائمه جماعات استان تهران خواست تا زمینه حضور میلیونی مردم مؤمن و روزه‌دار را در راهپیمایی روز قدس و نماز عيد سعيد فطر فراهم كنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن اين نامه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر ذی شرافت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام

ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران ( دامت افاضاتهم )

سلام علیکم و رحمة الله

سفره میهمانی ویژه خداوند کریم، در ماه نزول قرآن، ماه مبارک رمضان، به تدریج برچیده می‌شود، و ضیوف الرحمن با بهره مندی از انوار بی‌پایان لیالی و ایام قدر و فیوضات انسان ساز آن، سرشار از هدایای رحمانی و عنایات ربانی، با ره توشه‌ای گرانسنگ از خودسازی و جامعه سازی، همزمان با اهل سلوک الهی، سال نوینی را از شب‌های قدر آغاز کرده و به روزهای پایانی این ماه خدا در آخرین شب و روز جمعه آن می‌رسند و مهیای دریافت عطایای آسمانی روزه داران و اهل قرآن در لیلة الجوایز و یوم الجوایز - عید سعید فطر- می‌گردند. خدای کریم و مهربان را شکر که در این وفود کریمانه به شما مشاعل هدایت و سفره داران این میهمانی روحانی، در ماه خود و در خانه خود - مسجد- توفیق استفاده و افاده از این خوان کرامت را عطا فرمود. فرصت را مغتنم شمرده و ضمن عرض سپاس و امتنان ناچیز خود از تلاش‌های خالصانه و زحمات شبانه روزی‌تان در ماه رمضان ۱۴۳۳، نکاتی چند را تقدیم محضر شریفتان می‌کنم:

۱- ماه رمضان، ماه قرآن و توجه همه جانبه جسم و دل و روح و جان مؤمنان به قرآن و نیز اقبال شایسته به نماز اول وقت، به ویژه نماز ملکوتی صبح می‌باشد. شایسته است با تدبیر حضرتعالی دو موضوع مهم " توجه به قرآن " و "اقامه نماز آسمانی صبح " در جریانی رو به گسترش و تعمیق به امری مستمر و فراگیر ادامه یافته و تقویت شود.

مرکز به اقتضاء امکانات خود در این راستا وظیفه تسهیل و زمینه سازی برای تحقق این دو امر مهم و دو خواسته رهبر فرزانه انقلاب، آمادگی خود را اعلام داشته و بزودی برنامه‌های خود را تقدیم خواهد کرد.

۲- " روز قدس " که در همجواری شب‌های قدر است، " یوم القدر" امت اسلام است که مسئله فلسطین با محوریت مسجد الاقصی را از غربت و مهجوریت بیرون آورد و آن‌را در جایگاه حقیقی خود به عنوان مسئله اول جهان اسلام قرار داد. بزرگداشت این روز عزیز و راهپیمایی آن یادگار جاودانه پدر بیداری اسلامی امام راحل عظیم الشأن است که شمارش معکوس پایان عمر منحوس رژیم جعلی صهیونیسم را به صدا در آورده است و با بیداری نجات بخش امت اسلام در سال‌های اخیر روند اضمحلال این جرثومه فساد را تسریع کرده است. امسال و در حساس‌ترین مقطع زمانی که منطقه آینده ساز خاورمیانه و جهان اسلام، شرایطی ویژه را در مقابله با هجوم‌های مذبوحانه و ناشیانه استکبار تجربه می‌کند و جریان مقاومت اسلامی با محوریت ایران عزیز در مصافی همه جانبه با صهیونیسم جهانی به میدان آمده است، شایسته است با هدایت و راهبری مدبرانه و نفوذ کلمه شما سروران عزیز، زمینه حضور میلیونی مردم مؤمن و روزه‌دار ام‌القرای جهان اسلام در شهر و استان سرافراز تهران فراهم آید و مساجد مانند همیشه پر شورتر و آماده‌تر به عنوان مبدأ حرکت خود جوش مردم انقلابی و تقویت کننده بزرگترین راهپیمایی حمایت از مظلومان جهان به ویژه در فلسطین، لبنان، سوریه، میانمار، عراق، افغانستان و ... رسالت انقلابی خود را ایفا نماید.

۳-" نماز عید سعید فطر " در ام القرای جهان اسلام، بعنوان بزرگترین و بی نظیرترین نماز جهان اسلام به امامت امام امت اسلام و نایب بر حق امام زمان (عج) هدیه‌ای الهی و بشارتی آسمانی برای جهان اسلام است که هر چه برعظمت و شکوه آن افزوده شود، برکات و آثار بی‌پایانی را به ارمغان خواهد آورد، به راستی کدام زمین و کدام زمان پس از عصر حضور حضرات ائمه معصومان علیهم صلوات الله، در عصر غیبت کبری نمازی را به این قداست و عظمت، به امامت مرجعی عظیم‌الشأن و رهبری فرزانه و زعیمی عالیقدر در خاطره خود داشته و دارد؟!

بسیار مناسب است با قدر شناسی از این موهبت الهی، قاطبه ائمه محترم جماعات در این شب‌ها و روزها توصیه مؤکد به حضور مردم مؤمن و انقلابی به ویژه نوجوانان و جوانان را در سر لوحه سفارش‌ها و توصیه‌های خود قرار دهند و خود به همراه اکثر نمازگزاران فرصت اقتدا به ولی امر مسلمین را مغتنم شمارند و برای رعایت حال بیماران و کهن‌سالان و صاحبان عذر نماز عید را با نایب محترمشان برگزار نمایند و البته مساجد نزدیک به دانشگاه تهران به حرمت این اجتماع عظیم و الهی نماز عید نخواهند داشت.

از خدای بزرگ و کریم توفیق همه حضرات و عزیزان را در خدمت عاشقانه به خانه خدا و کلام خدا تمنا می‌کنم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha