• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91052415053
  • خبرنگار : 71408

در پي چالش جديد اكران،

انتقاد مدير سينما «آزادي» از ناديده گرفته شدن آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش

انتقاد مدير سينما «آزادي» از ناديده گرفته شدن آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش

مدير سينما «آزادي» گفت: تهيه‌‌كننده و پخش‌كننده «پس كوچه‌هاي شمرون» و «همه‌چي آرومه» از ما شكايت نكرده‌اند. بر اساس آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش هم، حقي به اين شورا داده نشده است كه به جاي مدعي‌العموم طرح شكايت كنند و خودش هم به آن رسيدگي كند.

مدير سينما «آزادي» گفت: تهيه‌‌كننده و پخش‌كننده «پس كوچه‌هاي شمرون» و «همه‌چي آرومه» از ما شكايت نكرده‌اند. بر اساس آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش هم، حقي به اين شورا داده نشده است كه به جاي مدعي‌العموم طرح شكايت كنند و خودش هم به آن رسيدگي كند.

رضا سعيدي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، توضيح داد: در نامه‌اي كه براي حذف سرگروهي سينما «آزادي» از سوي شوراي صنفي نمايش به ما داده شده است، در تخلف شماره سوم، گفته شده كه چرا «پس‌كوچه‌هاي شمرون» و «همه‌چي آرومه» در سينما آزادي اكران نشد؟ حال بايد گفت، در صورتي شوراي صنفي نمايش مي‌تواند اكران نكردن فيلمي را تخلف محسوب كند كه تهيه‌كنندگان يا پخش‌كنندگان اين فيلم‌ها از سينما «آزادي» شكايت كرده باشند.

وي ادامه داد: هنگامي كه من مي‌خواستم با تهيه‌كننده يا پخش‌كننده اين دو فيلم قرارداد امضا كنم، آن‌ها شرايط سينما «آزادي» را مي‌دانستند و توافق كردند كه قرارداد را پيش خودشان امانت نگه دارند و اگر حوزه هنري با اين دو فيلم مشكلي نداشت آن را در شوراي صنفي ثبت كنند اما آن‌ها ثبت كردند. پس از آن، من مستقيما با تهيه‌كننده و پخش‌كننده يكي از اين فيلم‌ها صحبت كردم كه هر دو تاكيد داشتند كه به هيچ وجه از ما شكايتي نكرده‌اند و اگر شوراي صنفي برگه شكايتي در اختيار دارد مي‌تواند آن را رسانه‌اي كند.

مدير سينما «آزادي» ضمن انتقاد از ناديده‌گرفته شدن آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش خاطرنشان كرد: در دادگاه‌هاي عمومي و حقوقي، دادستان به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند عليه مطلبي اظهار جرم كرده و به آن رسيدگي كند چرا كه چنين چيزي در قانون ديده شده است اما شما در آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش به هيچ وجه نمي‌بينيد كه به اعضاي اين شورا چنين اجازه‌اي داده شده باشد.

رضا سعيدي‌پور در پايان ضمن يادآوري بندهايي از آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش گفت: در بند 7 ماده اول آيين‌نامه شوراي صنفي گفته شده است كه اين شورا، بايد نقش داور را طرفين قرارداد‌هاي نمايش داشته باشد اما هنگامي‌كه تهيه‌كننده يا پخش‌كننده فيلم‌ها از ما شكايت نكرده‌اند شورا چگونه خودش وارد عمل شده و عليه ما اعلام جرم كرده است؟ آن‌ها نمي‌توانند يك جانبه وارد داوري شوند چرا كه چنين چيزي در آيين‌نامه‌شان ديده نشده است.

به گزارش ايسنا، شوراي صنفي نمايش روز گذشته اعلام كرد كه از اين پس سينما «آزادي» نه تنها از سرگروهي حذف شده است بلكه با كنار گذاشته شدن از چرخه عادي اكران فيلم‌هاي سينماهاي كشور تنها مي‌تواند فيلم‌هاي ارزشي را روي پرده ببرد.

با توجه به اينكه سينما «آزادي» همچنان فيلم‌هاي قديمي را اكران مي‌كند و در عين حال فيلم‌هاي عيد فطر مشخص شده‌اند، پيش‌بيني اينكه كدام فيلم در اين تعريف، ارزشي محسوب مي‌شوند حائز اهميت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha