• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052213724
  • خبرنگار : 90068

/روز جهاني قدس و تحولات منطقه/

ابوشريف: روز قدس روز وحدت ملت‌هاي اسلامي است

ابوشريف: روز قدس روز وحدت ملت‌هاي اسلامي است

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين در تهران هشدار داد: تجزيه‌ ملت‌ها و كشورها موجب قدرت رژيم صهيونيستي است.

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين در تهران هشدار داد: تجزيه‌ ملت‌ها و كشورها موجب قدرت رژيم صهيونيستي است.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ناصر ابوشريف در سخناني با محور "تحولات منطقه و تاثيرات آن بر رژيم صهيونيستي" در نشست روز جهاني قدس و تحولات منطقه كه در دفتر جنبش حماس در تهران برگزار شد، رژيم صهونيستي را به جسمي خارجي در بدن انسان تشبيه كرد كه نمي‌تواند خود را با بدن ساز و كار كند.

وي گفت: رژيم صهيونيستي به سختي مي‌تواند خود را با منطقه منسجم كند و دولت‌هاي منطقه هم به آن اجازه حضور در منطقه را نمي‌دهند و اين رژيم براي آنها قابل قبول نيست.

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين به برخي عوامل كه موجب بقاي رژيم صهيونيستي در منطقه شد، اشاره كرد و گفت: ضعف ملت‌هاي اسلامي، توان رژيم صهيونيستي و تسلط آن بر تمام جهان از عوامل مهم ماندگاري اين رژيم در منطقه به شمار مي‌رود. اما در سال‌هاي اخير متغيراتي بر اين رژيم تاثير گذاشته كه موجب شده است اين رژيم تاثيرگذاري خود را از دست بدهد كه از جمله آن بيداري اسلامي و تحولات ايجاد شده در منطقه است كه به نفع اين رژيم نيست.

ابوشريف با اشاره به حمايت‌هاي آمريكا از اين رژيم، بيان كرد: اگر آمريكا نباشد اسرائيل نمي‌تواند به حياتش ادامه دهد و اين رژيم متلاشي خواهد شد. علاوه بر آن، عوامل داخلي و اجتماعي نيز وجود دارد كه موجب مي‌شود رژيم صهيونيستي در وضعيت خطرناكي قرار بگيرد. تحولات داخلي جامعه صهيونيستي به سوي راست‌گرايي و نژادپرستي شديد در حركت است و اين گروه حتي آمريكايي‌ها را نيز نمي‌خواهند و از اين رو رژيم صهيونيستي در وضعيت دشواري قرار دارد.

وي در ادامه به برخي آمارها مبني بر برابر شدن جمعيت فلسطيني‌هاي داخل سرزمين‌هاي اشغالي سال 48 با تعداد يهوديان در سال 2014 اشاره كرد و افزود: اين برابري يك تهديد بزرگ براي اين رژيم به شمار مي‌رود. همچنين بدنامي رژيم صهيونيستي در جهان از ديگر عوامل تاثيرگذار بر آن است. از طرفي ديگر از بين رفتن نظام مبارك كه بنا بر گفته مسئولان اسرائيلي، رژيم مبارك رژيم مهم و اساسي براي اسرائيل بود عوامل تهديدكننده‌اي‌ براي حضور اسرائيل در منطقه به شمار مي‌رود. همچنين كمربند امنيتي اسرائيل كه شامل مصر،‌ تركيه و ايران دوره شاهنشاهي بود از بين رفته و اسرائيل بيم آن دارد كه اين تغييرات به اردن هم برسد و اين رژيم آخرين كمربند امنيتي‌اش را نيز از دست بدهد. با اين وجود رژيم صهيونيستي همچنان اندكي از قدرت‌هايش را حفظ كرده و به فتنه‌انگيزي ميان كشورهاي اسلامي مي‌پردازد.

نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين ادامه داد: فتنه‌انگيزي ميان شيعه و سني و يا فتنه‌انگيزي ميان ملت‌هاي مختلف از جمله سوريه مايه‌ خوشحالي رژيم صهيونيستي است، اما قدرت و هيبتي كه اين رژيم داشت در جنگ‌هاي 22 و 33 روزه از بين رفت. همچنين رژيم صهيونيستي براي حفظ موجوديت خود در راستاي تجزيه‌ي ملت‌ها گام برمي‌دارد و به تفرقه‌افكني ميان كشورها و ملت‌ها مي‌پردازد و از اين رو تجزيه‌ ملت‌ها و كشورها عامل قدرت رژيم صهيونيستي است و به واسطه آن، ‌اين رژيم مي‌تواند فشارهايي را كه در جريان بيداري اسلامي بر آن تحميل مي‌شود كم كند.

ابوشريف با اشاره به روز جهاني قدس بيان كرد: روز جهاني قدس روز وحدت ملت‌هاي اسلامي است. مساله وحدت براي امت اسلامي امري اساسي است و تنها مساله، مساله برپايي راهپيمايي‌ها نيست، اين روز نشانه مسير وحدت كل امت اسلامي است از اين رو بايد براي ساختن آينده با هم متحد باشيم. عرب، فارس و ترك سه ضلع اصلي هستند كه با وحدت آنها امت اسلامي مي‌تواند به جايگاهش دست يابد وگرنه دشمنان مي‌توانند به جسم امت اسلامي رخنه كنند و آن را از بين ببرند از اين رو متغيرهاي موجود در منطقه عامل تعيين‌كننده‌اي در مساله از بين بردن رژيم صهيونيستي هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha