• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91052213840
  • خبرنگار : 71089

/بيداري اسلامي، نويد بخش آزادي قدس/

زارعي در گفت‌وگو با ايسنا:راهپيمايي روز قدس مي‌تواند رشته تحولات منطقه را به دست ايران دهد

زارعي در گفت‌وگو با ايسنا:راهپيمايي روز قدس مي‌تواند رشته تحولات منطقه را به دست ايران دهد

اين كارشناس مسائل منطقه با تاكيد بر حضور پررنگ مردم در راهپيمايي روز قدس، گفت: اين راهپيمايي‌ها مي‌تواند رشته تحولات منطقه را به دست ايران داده و نفوذ ايران را با هدف مقابله با سلطه‌ي غرب گسترش دهد.

اين كارشناس مسائل منطقه با تاكيد بر حضور پررنگ مردم در راهپيمايي روز قدس، گفت: اين راهپيمايي‌ها مي‌تواند رشته تحولات منطقه را به دست ايران داده و نفوذ ايران را با هدف مقابله با سلطه‌ي غرب گسترش دهد.

سعدالله زارعي، كارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره تاثير انتفاضه فلسطين بر اوج‌گيري بيداري اسلامي در منطقه گفت: اوج بيداري اسلامي تا حد زيادي متاثر از مساله فلسطين است در واقع فلسطين به عنوان يك نقطه كانوني جهان اسلام بيش از شصت سال گذشته مورد ظلم و ستم غرب بوده و به عنوان يك نقطه‌ي برانگيزنده مطرح بوده است.

او ادامه داد: وضعيت فلسطين در دهه‌هاي اخير به دليل محاصره پنج ساله غزه و جنگ نابرابر رژيم صهيونيستي عليه منطقه بسته غزه وخيم‌تر از گذشته بوده و اين مسائل جزو عوامل اصلي خيزش‌هاي اسلامي بوده است؛ بنابراين مي‌توان گفت كه خيزش‌هاي كشورهاي عربي تا حد زيادي تحت تاثير هم‌سويي رژيم‌هاي عربي با آمريكا و رژيم صهيونيستي بوده و به همين دليل جنبش‌هاي بيداري اسلامي تاثير قطعي بر گسترش انگيزه مسلمانان نسبت به آزادسازي سرزمين مقدس فلسطين داشته است.

زارعي با اشاره به تلاش غربي‌ها براي ساقط كردن دولت بشار اسد از خط مقاومت عليه رژيم صهيونيستي، اضافه كرد: فشارهاي شديد و عمليات تروريستي عليه دولت سوريه انجام گرفته و تلاش گسترده‌اي براي بي‌ثبات‌سازي دولت بشار اسد به دليل نقش ويژه سوريه در جريان جنگ 33 روزه حزب‌الله عليه اسراييل انجام مي‌گيرد. در واقع بر اساس اسناد منتشر شده و اعلام كميته بينوگراد مبني بر اين كه يكي از دلايل شكست اسراييل در برابر حزب‌الله، حضور سوريه در اين نبرد بوده است، به همين دليل آمريكايي‌ها و اسراييلي‌ها برنامه‌هاي خود را در جهت حذف بشار اسد از قدرت تنظيم كردند.

اين كارشناس مسائل منطقه در ادامه اظهاراتش افزود: در واقع غربي‌ها در انتظار شرايط مناسبي بودند كه اين شرايط با وقوع بيداري اسلامي و سقوط رژيم‌هاي عربي، آمريكايي‌ها از اين فضا سوء استفاده كرده و به راه‌اندازي تروريسم در سوريه روي آوردند.

وي درباره تاثير حضور مردم ايران در راهپيمايي روز قدس با توجه به تحولات منطقه، گفت: تا پيش از اين برخي گمان مي‌كردند راهپيمايي‌هاي روز قدس به نفع فلسطيني‌ها فايده‌اي ندارد بنابراين راهپيمايي‌هاي روز قدس را كم‌اهميت تلقي مي‌كردند اما با اوج‌گيري موج بيداري اسلامي در منطقه براي همه مشخص شد كه اين راهپيمايي‌ها تاثيرات ويژه در منطقه داشته است.

زارعي اضافه كرد: در واقع اين راهپيمايي‌ها موجب پيدايش جنبش‌هاي اعتراضي مشابه در سطح منطقه عليه اسراييل شده و الان كه جنبش‌هاي بيداري به راه افتاده است، ما بيش از هر زمان ديگري نياز به راهپيمايي‌هاي اعتراضي داريم و اين راهپيمايي‌ها مي‌توانند رشته تحولات منطقه را به دست ايران داده و نفوذ ايران را با هدف مقابله با سلطه غرب گسترش دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha